CITARASA RINDUAN

Tuesday, February 2, 2010



ulasan C365H

yuyu, salah satu novel yang berjaya aku baca pada hari malas sedunia adalah CINTA 365 HARI

Hati saya meronta2x untuk mengulas novel puan Norzailina Nordin..........
seolah-olah ada rasa seperti ingin dekat dengan setiap watak yang ditonjolkan oleh penulis C365H...ada rasa terbuai2x,terbayang2x,terasa seperti erynn adalah seseorang kawan yang dekat dengan saya. perempuan melayu terakhir...itulah yang sesuai saya zahirkan pada mata kasar saya...

selamanya dareen hanya mencintai dan menyayangi seseorang yang beragama islam,berbeza adat dan budaya....selalu menganggap hanya dia diciptakan utknya.......bercinta seperti mereka agak menyeronokkan,sering makan dan minum bersama,keluar negara dan peraginan bersama2x..........aduh asyiknya cinta mereka, namum terdapat tentangan daripada keluarga, yalah.....masakan enggan sesuai dengan pipit....yang bestnya dareen banyak mendalami agama islam..aku pula,seperti terangguk-angguk menyiakan setiap kata-kata dareen,seperti seorang ustaz lagaknya...oooo,patutlah zaman kini ramai bangsa lain yang mencintai islam...alhamdullilah..
rasanya,dareen sahaja lelaki yang aku kenali yang asyik membilang hari percintaan...susah nak cari lelaki seperti dareen...

wow indahnya cinta mereka...........bergitu juga cinta yang tulus dari erynn...ye....erynn adalah wanita yang bertuah dapat memiliki cinta dareen, seorang anak biasa,ibunya hanya pemandu bas manakala ayahnya sekuriti bangunan.....adik beradik yang sempoi...suka berjenaka....ditambah dengan sikap ayahnya yang gila2..namum mempunyai pengetahuan rohani dan fizikal....amatlah sesuai dengan ibunya rugayah yang tegas...alah2x tomboy pun ada...hehehhehhe wanita yang bekerja sebagai pemandu bas....jarang kita tahu,namum memang ada...saya biasa menaiki teksi yang drebarnya wanita.....hebat wanita zaman kini...macam2 kerja yang kita boleh buat....


elemen cina yang puan garapkan membuatkan saya teruja untuk mengetahui adat mereka............asyik sehingga saya menghafal kedudukan timur,barat...kedudukan katil dibilik saya,kerusi diruang tamu saya,bilik bacaan.......

penulis C365H, saya amatlah berterima kasih kerana puan ( sememangnya dilahirkan dari keluarga campur katanya belah bondanya)....berani membuka mata saya sebagai pembaca........cewah...lepas ini saya nak mencari menantu cina lah............hahahahahahah.....berangannya saya,anak br 2 tahun....

madam ho,tuan ho,cindy,tania.........saya menulis dengan penghayatan yang khusus...sehingga nama2x ini muncul di minda saya.........mereka adalah bangsa cina yang sangatlah kaya......mementingkan taraf,darjat sehingga membuatkan dareen terlepas ke tangan bangsanya...............time ini memang saya sedih sangat....mana ada lelaki yang menjadi suami orang dimasa kenduri perkahwinannya sanggup mengirimkan beratus-ratus kuntum bunga......

namun,klimaks yang membuatkan saya mendayu2x tangisan sehingga kini........alah.......cemburunya dengan erynn,,,,,dapat semula dengan dareen....namum besar pengorbanan erynn....sanggup untuk apa sahaja untuk kekasih hati...kalau saya,dah sah2 saya kawin dengan orang lain...tak sanggup nak terima dareen....walhal....dareen dan tania tak pernah `bersama`...... hahahahah...jahatnya aku nie...

tapi banyak lagi yang aku tak puas hati.........
alah..korang baca korang dapat nilaikan sendiri.....
apapun suka sangat dengan C365H

untuk mengetahui kesudahannya.......baik korang beli novel nie...dijamin memuaskan hati............

Puan Norzailina Nordin.....
semoga anda menyambung semula watak2 dalam novel ini,dan novel CD....satukan mereka dalam novel akan datang................

salam.............

0 ulasan: