CITARASA RINDUAN

Sunday, February 28, 2010

cinta

disebabkan, semalam bercuti ke negeri sembilan, hari ini ramailah pelangganku yang merungut. alhamdullilah, pelanggan yang setia terhadap kedaiku..citarasa rinduan..tak sia2x nama ini ayah mertuaku pilih...
sentiasa rindu dengan masakan atau...hehehehhe, ngan pekerjanya...

alahai...ada gak, gosip pekerjaku dengan pelanggan2..
ada yang berani usha dengan beri no telefon
aku kalau bab2x nie suka gak layan pekerja yang mana kena takle..
hahhaah, bukannya apa..kebanyakan pekerja ku terdiri daripada warga indonesia..
kemungkinan pelanggan aku tu dah tak kenal mana satu warga malaysia atau indonesia..maklumlah....
pekerjaku comel2x belaka....
tak ada yang body besar atau terlalu tua..
semuanya comel2x aka ala2 inul.....
huhuhuhuhu

ada satu cerita aku nak kongsi pasal kisah cinta pekerjaku....
memanglah salah satu pekerjaku ini seorang yang amat manis, lemah lembut...cara percakapannya pun buatkan pelanggan boleh terindu2x....

setiap hari, aku perasan ada seorang pekerja SAJ yang selalu usha baik kat dia....aku pun rasa mamat tu selalu datang tak kira masa...nak kata dia bekerja berdekatan loji kawasan aku tak juga, sebab yang aku maklum dia bekerja di loji kota tinggi...jauh tu kalau dia nak makan pagi,tengahari mahupun malam di tempat aku

di pendekkan cerita, dia ada beri no telefon, suruh pekerja aku call dia...
mula2x pekerja aku nie buat2x tak tahu....selepas sebulan baru tergerak nak call....alahai...cepatnya mamat tu merajuk..talian dah tak aktif...kesian juga kat pekerja aku nie..mula2x tak mahu sekarang dah mahu......
sampai sekarang mamat tu tak datang makan seperti dahulu...
kalau datang pun dia tak adalah nak toleh2x pekerja aku nie

nak salahkan siapa....??
begitulah lumrah perempuan.....malu tandanya mahu
kalau lelaki, sekali dah suka, bila cita ditolak....mulalah jauhkan diri
memang itulah kenyataan

so?....pada sesiapa perempuan yang dah mula suka tu...janganlah malu2x...berterus terang...tak payah nak malu2x...nanti melepas seperti kisah pekerja aku nie....kesian........



1 ulasan:

lana leopard said...

Bila lah nak smp kedai ayu ni. Cik Abang saya mesti suka sbb dia leh layan borak ngan pekerja2 ayu tu. hehehe..