CITARASA RINDUAN

Monday, October 8, 2012

Untuk DIA lain sikit.....



Walau saya masak kari ikan..

 Atau ayam berlemak....
Saya tetap masakkan menu singgang atau sesekali saya bakar dan panggang lauk pauk untuk DIA (tuan imam saya)...

Sehari hanya sekali makan nasi , 5kali sehari pula menu khasiat buatnya, cuti pula saya tidak akan tetapkan apa-apa makanan diet untuknya. Nak makan segera boleh... sebulan sekali jer ya...

( DIA sihat, saya turut sihat sama)

17 ulasan:

anyss said...

Assalamualaikum,
Ikan singgang, bakar, panggang, asam pedas ----> kesukaan daku hu huhuhu

Errr nak pi sarapan sat, kalaulah boleh letak mangkok kat sini, dah mintak yang last tu ;)

Lelord said...

alhamdulillah...

akak kat sini "sihat" dia kat sana makin "sihat" gak muahahhahaa

Rai Ourkizuna said...

saya lama tak makan singgang ayu..orang rumah tak makan singgang johor..huuu

Kakzakie said...

Betul tu Ayu. Kalau imam tak sihat makmum juga yg susah hati.

Sari Yusa Ibrahim said...

kesihatan imam adalah segala-galanya...

cHeRyNa PiReS said...

Yup...itu yg sebaiknya. dari awal dah control..insyaAllah kurang risiko penyakit.


Dan singgang itu sangat menarik perhatian. Lapar jadinya:P

Nens Collection said...

wahh..bagusnyer akak,mmg rajin betul!

Citarasa Rinduan said...

ANYSS:
sarapan..
awak.. kn skip b'fast.. tamoo.. nanti gastrik tau
Kita nk carikan tuan 'imam' untuk awaklah

LELA LELORD:
Kita percaya kak winduuuuu 'dia' disana

RAI:
Awak masakkan kuahnya pekat sikit
, boh nanas... biar masam2 ya..

KAK ZAKIE:
setuju kak... tuan imam kak sgt peramah, ku suka sembang

KAK SARI:
Imammu tu iras pelakon hindu. machooo

CheryNa:
amin... dh ada 'penyakit' sbenarnya imam kak...tu y kn kawal..
hah!... lapo ya.. pi lunch cecepat. hehee

Citarasa Rinduan said...

NENS;
ikutkan dh mghadap mcm2 lauk.. malas.. tapi fikir kesihatannya.. oh!.. kn rajin, sambil tu dia2 zikir2 minta dia sihat dan sayang kat kita..
kan

norhidana said...

betul3

akak comot said...

isteri mmg tugasnya pantau apa suaminya mkn..tp sy blm blh diet camtu lg.mmg nk tmuis2 gak, lemak2 gak. tekak ni degil

izzah said...

Salam kenal...
Singgang akak nmpak menarik n trliur sy...nasib xpregnant...klau x,mmg kna mntak akak poskn:-P

gadisBunga™ said...

encik asben akan bertambah sihat kalau puan wifenye yang jagakan kesihatannya. kan kak? :D

ziraziz said...

waaaa sedapnya..tibe2 lapo j rs perut ni..

gud..gud..isteri mithali.. :)

azieazah said...

Terharu baca entri ini. Syukur la si dia tidak degil, curi curik makan kat luar (macam laki saya!) hehehe

Nur-nba said...

Ayu begitu prihatin dengan pemakanan En Zalie.. Isteri contoh.. :)

Kella said...

terinspirasi saya kat sini kak! saya juga patut kasi makanan yang sihat2 buat en imam saya!! dah makin berisi dah dia.. huuu