CITARASA RINDUAN

Thursday, October 18, 2012

Di sebalik kisah Sop kaki Ayam....


Kaki Ayam, ceker atau garphu adalah nama yang sama untuk gambar diatas.. Malam ini tiba-tiba satu CR gempar sebab permintaannya...
Inilah pemilik sop ceker yang dari pagi sampai ke malam mahukan sop kaki ayam. (yang kasihan dia panggil sop cendawan) kalau dah besor malulah Umai kalau dia tahu yang sebenarnya dia telah ditipu hidup-hidup dengan bibik2 CR....

Ibu umai?... layan sepecial sikit... telur mayong dimasak asam pedas... petua dari ibu aku. Kena makan banyak telur kalau mahu mengandung.. Ya Ibu, Ayu menurut perintah...

ps: post kat fb gambar pertama.. rupanya ramai kawan2 tak suka makan sop kaki... hehwheh

16 ulasan:

kak tini (umialya) said...

rugi sapa tak makan sup kaki ayam.. sedap woo...

Citarasa Rinduan said...

kak tini.

mmg sedapppppp.. nyonyot tinggal tulang

Lelaki Ini said...

Ceker tue kaki Ayam ek? Wah baharu tahu..

teratai said...

Amat baik untuk sakit2 sendi spt sakit lutut!

anyss said...

Assalamualaikum,
Kami biasa makan kari kaki ayam...besttttt!

Acik Erna said...

Ayu cik pun suka.dirumah acik sorang je nakan

adda syuhada said...

adda xmakan kaki ayam..tp En Hubby mmg suker sgt..

Mrs. Abi said...

auntie awin bkenan la dgn senyuman umai....manisssss sgt!!!!

kak ayu, awin suka leher ayam...hehehhee

Queenie said...

akak seram ngan ceker tu....macam tangan baby ekekeke

tapi......telur ikan mayong tu... kat KL sini payah nak jumpa la ayu..

ieda said...

Uissh rugilah sapee tak sukee kaki ayam ekekek, sop kaki ayam, rendang, kariii pergggh sedapp ayu, alaaa bukannye selalu kan ekeke

Telur mayong masak asam pedas tuu akk x pernah makan ekekek

ieda said...
This comment has been removed by the author.
norhidana said...

heheheh sian umai ek kene tipu itu sup cendawan... org cina suke sgt2 sup kaki kan sbb katanyer banyak kologen bgs utk kulit...

kak, tak menahan betul nengok ikan mayong yg beso2 tuh, mana akak dpt... balik kg nih nk suh abah cari lah...

norhidana said...

*telur ikan mayong sedap

JunAina said...

Kalau org Perlis mesti masak kari.

Mas said...

ayu..
mas suka sangat kaki ayammm...
sedappppppp <3

Kengkawan said...

my niece panggil kaki ayam tu, ayam tangan hehe