CITARASA RINDUAN

Tuesday, October 16, 2012

Berbudi....







Alhamdullilah.... nikmat Allah.. berbudi pada tanah, inilah hasilnya....

Berbudi pada manusia? fikir-fikirkan..... kenang dan ingatlah hingga bawa ke Sana... kita hidup memerlukan kerjasama dari satu sama lain, hanya tiba masa kita akan keseorangan apabila dijemput pulang...Wallahualam


28 ulasan:

zino said...

sedap tu....

Norhaizan hakim said...

Salah satu feberet fruit saya.

Kakcik Nur said...

Sedapnya betik tu. Buat pelawas pun boleh. :)

Citarasa Rinduan said...

Alhamdullilah. smlm puasa ganti,dptlah menikmati keenakkannya

Aisy Nasiha said...

Ni yg bgus berbudi pd tanah, dpt kita merasa hasilnya.. Berbudi pd manusia kdg2 myakitkan hati, bukan je xdpt hasil kdg2 lbh dasyat jdnya.

Citarasa Rinduan said...

wah...
kita bkongsi buahan y sama.
sblum ni beli kat pasar. sanggup tu ke bandar y jauhnya 18km semata2 nk mkn.. hahaa

skrg dh senangg.. syukur

Citarasa Rinduan said...

mmg enak kakcik... ayu bahagikan pd pkerja dan planggan...
kat pokok masih byk.. berpuluh2 biji juga..

klu ada rezeki kakcik kesini. ayu beri ya

Citarasa Rinduan said...

Betul tu Aisy..

Samada kita dpt balas atau kenang hingga tutup mata...

cintailmu89 said...

Fullamak... Makan sejuk2 ni, best nya aiii...

norhidana said...

mmg sedap tp dana prefer msk tumis kak kalu betik muda skit tuh... tak pun bt kerabu sedap... heheheh

kalu dh msk gitu simpan dlm peti ais sedap mkn kn

Huda said...

Sedapnya..ni betik kan...fav kitalah ayu..

Marya Yusof said...

As salam Ayu,

Sedapnye tgk betik tu... tetiba terasa nak mamam betik yg sejuk2 dlm peti ais...hehehe... :)

Mak Marya selalu pesan, takpelah org tak ingat pada kita selepas budi ditaburkan... ALLAH kan ada! :)

cHeRyNa PiReS said...

Tiba2 office nieh bau betik nieh!!!

Haaa...apa2 pon, tahniah sbb dapat berbudi pada tanah. Sekurang2nya tak membazir kawasan yg ada :)

Kakzakie said...

Yg kat depan rumah kakak tu tumbuh sendiri tau Ayu. Belum masak lagi.

Ayu punya besar sebab memang ditanam kakak punya comel-comel sebab tumbuh sendiri agaknya.

Nens Collection said...

betul tu kak..sy pon suka berbudi pd tanah..konfom dpt hasil nyer..;)

Rai Ourkizuna said...

untung ayu..dapat berbudi dengan tanah.. tinggal di bandar ni..lagi2 kat rumah atas awan..serai pun kami pakat tanam kat dalam pasu.. nyawa2 ikan je..

Kella said...

alhamdulillah...rezeki...
sedapnya betik kak.. segarnya ia kelihatan.. =)

Kella said...

alhamdulillah...rezeki...
sedapnya betik kak.. segarnya ia kelihatan.. =)

JunAina said...

Itulah berkat rajin ye Ayu...alhamdulillah...

Gadis Kampung said...

tanam sendiri ke?kat ymah GK ada juga buah nie..tabur biji tengok dah tumbuh

Alin Marlini said...

sedapnye Ayu

Amy Sinar Raudah said...

betik menjadi makanan seharian saya sekrang kak...

Kesuma Angsana said...

mmg x rugi berbudi pada tanah kan!

Citarasa Rinduan said...

alhamdullilah.. mmg elok sayang. moga kamu cepat sembuh

Citarasa Rinduan said...

setuju ssgt KA..
klu dgn manusia cepat benar lupanya

Citarasa Rinduan said...

manis ssgt alin..
sng 'mmbuang'skrg ni

Citarasa Rinduan said...

ya dik..
semai dlm pasu.. byk pokoknya

[PCL] said...

nyap..nyap..lemak tempe belum penah rasa... CR memang terbaiklah, bila la nk ke sana nih..