CITARASA RINDUAN

Wednesday, October 17, 2012

Menu paling digemari oleh Pelanggan Citarasa Rinduan adalah:


Lemak tempe:
Makan dengan nasi panas, tambah dengan telur masin dan sambal belacan pastinya menu ini cepat lakunya..

Kari Ayam:
Menu ini jangan dibuat cair, kuah kena balance dengan ayam.. selain warga melayu dan india suka menu ini. Warga pakistan juga mengemari. Mereka suka kuah, ayam kari? tukar dengan ayam goreng sahaja.

Sambal Goreng:
Ada pelanggan yang suka ratah macam itu sahaja... Ada juga yang layan dengan nasi goreng,nasi lemak atau nasi Ayam.. Bagiku, apa2 tak kisah. janji pelanggan hari2 singgah CR.. Heheheh

Ikan Mayong/Kepala Mayong:
Kebanyakkan pelanggan CR gemar bungkus untuk dinikmati bersama keluarga..
Setiap hari CR menyediakan dua jenis ikan asam pedas yang berbeza. Manakala setiap hari jenis ikan akan berubah-ubah. Samada ikan jenis laut atau darat. (bergantung pada pasar)

Ikan kicap/ayam kicap:
Pelanggan yang tidak gemar pedas.. pastinya memilih lauk ini. Lihatlah seawal jam 10.30pagi menu ini sudah tinggal sedikit...


Urap/Kerabu:
Usah ditanya kalau sayuran ala kampung, sekejap sahaja menu ini laris dijual.
Tongkeng Ayam:
Opssss... memang laris tau.... hehehhe


PS:
Gambar diambil pada jam 10.30 pagi (17 Oktober 2012)

49 ulasan:

faraherda.razalan said...

Aduh mak! Sy nak bungkus urap tu la ayu!

Citarasa Rinduan said...

fara:
seringgit? dua ringgit boleh jer... hahahah

Aisy Nasiha said...

nak sambal tempe....

Citarasa Rinduan said...

aisy:
oraitttt. bayar di kaunter ya.. kikikki

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wah tongkekng pun org beli?perghh untung blh jual smua bahagian ayam kan kak ayu.

sedapnye tgk sambal goreng.anak2 suka klu byk2 soon.

cHeRyNa PiReS said...

tongkeng ayam goreng cili sedap tau kak! nanti...sha buatkan entry pasal nieh:)

Nazayiena said...

Terliur tgk menu2 di kedai ayu nie.

Hanis Azla said...

klu kedai ayu ni dekat.. tentu hari2 akak pergi lunch kat situ sbb tergoda tgk menu2nya..

Kakzakie said...

Dah boleh baca selera pelanggan itu yg buat pelanggan tak lari Ayu.

Masih ingat asam pedas yg akak dah rasa dulu...

Mrs. Abi said...

kalo awin pi sana tu awin akan amik kuah kari, ayam gorang, urap, sambal tempe tu, pastu kutip bendi kat ikan mayong tu .....slurpppp!!!

anyss said...

Assalamualaikum,
no 1 pilih asam pedas, pas tu pi serbu ikan kicap tu plak ;)

gadisBunga™ said...

saya punye feveret sambal goreng!!!

Kesuma Angsana said...

wah terliuq tgk menu2 ni semua CR

Nens Collection said...

pehh..terbaik lah kak..sonok berniaga kalo laku kan..semoga suksess selalu kak..;)

kakchik@ella said...

apsal Kc tgk semua mcm syiok jer? hihihi

Sharifah Nadzarah said...

suke3...smua kita suka..bila lah agaknya dpt rasa...asyik bz je memanjang den ni...

Mrs JemariSuri@mama QiSha said...

mak aiii..lauk smua best2 ...bila nk singgah kt CR ni...lum terlajak lg ke johor...^^

anaa said...

sambal goreng tu buat saya terliur.. terus lapo.. huhuu..

norinaomar said...

aduh kak ayu...nak ajak laki gagahkan diri drive ke sinilah cuti sekolah nanti..

Mat Gebu said...

Ayu...yang last tu Sis Linn nya feberet....sampai pitam dia makan kalau dpt tongkeng ayam (((agak2nya kan tongkeng angsa, dia makan tak?))

Daddy Ziyyad said...

lemak tempe mmg best!

tongkeng ayam? saya tak makan..haha

ISZA said...

Semuanya menyelerakan ayu..
Pasti rasanya hebat juga..

Kniedaz said...

sedapnya menu...

Acik Erna said...

ayu..nantikan kedatang acik ke CR nak menikmati hidangan ayu ni he he..insyaallah..kalau jumpa jalan nak kesana

Nur-nba said...

Seperti kata Kak Isza.. tentu rasanya hebat.. Lama betul tak makan lemak tempe.. Rambang mata..macam nak makan semua.. ;)

Nur-nba said...

Seperti kata Kak Isza.. tentu rasanya hebat.. Lama betul tak makan lemak tempe.. Rambang mata..macam nak makan semua.. ;)

ieda said...

ayu !
semuaaaaaaaaa sedap2 ..
mauu x pelanggan suke ..
kita ikhlas memasak kann ;)

lemak tempe tuu kan ,, 1st time akak dgr tau ;)

Citarasa Rinduan said...

kak ieda:
mahu resepi tak?
kita leh syer pada kak

Citarasa Rinduan said...

kikiki..
cikgu nur sampai terbalas komen 2 kali..
sure semangat nak rasa air tangan ayu.. hehehhehe

jom ke CR

Citarasa Rinduan said...

amin...
ayu sangat hargai..
nak sangat peluk2 acik tau..
lepas tu bagi anak2 makan y sedap2..

hahahaha

Citarasa Rinduan said...

thanks kniedaz

Citarasa Rinduan said...

moga ramai y singgah ke warung.

cikgu kena rasa.. baru bagi markah ya.
hahahha

Citarasa Rinduan said...

doktor...
nak resepi kah?.. pedas gitu


ps:rugi xmkn tongkeng.. lemak berkrim.. hahahha

Citarasa Rinduan said...

norina:
persilakan.. dtg kn habaq.. takut dpt kuah sahaja
hehehe

Citarasa Rinduan said...

anaa:
nak resepi? saya boleh beri


thanka tau

Citarasa Rinduan said...

kikiki..
sis lin minat kan.. eh.. cik mat, itik pun aa tongkeng eih hahahahahaha. gelak jahat

Citarasa Rinduan said...

js... geng2 blogger barat nak mai johor tau..
jom join

Citarasa Rinduan said...

sharifah..
jom serasikan impian.
ayu teringin tau nk bsua dgnmu

Citarasa Rinduan said...

kakcik. semua mknn kampung jer. ayu xtau masak y lain2.. pelik2. hahahah

Citarasa Rinduan said...

amin.. thanks nens atas doamu.. moga kamu dirahmati

Citarasa Rinduan said...

hahaah.. KA.
ayu masak dengan penuh kasih sayang u planggan ayu. hehe

Citarasa Rinduan said...

gb jadi geng ustaz areef dan kak sari yusa ya.
hugs..

Citarasa Rinduan said...

waalaikumusalam..
ewahhh
semua kita boleh beri tau.. untuk sahabat terbaik kita

Citarasa Rinduan said...

awin..
kutip kacang bendir tu ya?
nak tau....
kak mmg bagi percuma.. just hiasan jer

Citarasa Rinduan said...

10tahun berniaga.. kenal selera pelanggan.
klu tak laku ayu tak masak lagi..

thanks kak.. mmg ayu masak penuh kasih syg pd kak dan gb

Citarasa Rinduan said...

kak hanis:
wahhhh. dgn senang hati.. lps tu ayu nk autograf ya...
boh kat dinding kedai..

penulis novel mencemar duli ke CR

Citarasa Rinduan said...

thanks nazayiena...
moga 1hari kamu dpt rasai air tangan ayu..

Citarasa Rinduan said...

hehhehe. bulu ayam jer yang tak laku kat CR .. Hahahahha

dik.. mmg tak sabar nak masakkan u kamu dan familymu

Citarasa Rinduan said...

sha:
kalau entry dh buat plsss habaq kat sis tauuu.
ku tunggu