CITARASA RINDUAN

Thursday, October 4, 2012

Resepi hari ini



Dapat pisang muda, memang sedap dimasak lemak cili, tambah selera ada ikan masin, telur masin dan sambal belacan, kalau nak tambah kredit pastinya ada ulaman, daun bebuas ker, ulam raja ker, daun selom ker dan kalau semua tu tak ada ulam timun muda pun syokkkk....


Kalau dapat pucuk yang masih bergulung, memang sedaplah daun pucuk paku tu digoreng begitu sahaja, kalau nak tambah sedap, tumbuh manja cili padi barang 7-9 biji.. Wah!! terangkat ko,..


Kredit gambar: Diri sendiri, sendiri snap, sendiri masak  dan sendiri buat entry hehheheh (sebenarnya, aku punya mood berblog dah 2-3 hari menghilang, wah!! nak balik kampung, nak hilangkan winduuu kat ibuabah)



15 ulasan:

Rai Ourkizuna said...

rindunya pucuk ubi yg bergulung ni..kat sini keras kemain..bak kata irfa.. cucuk mata boleh buta!

Nens Collection said...

mawelous kak!
sume sy suka tu..

azieazah said...

Baru Ahad haritu masak lemak Pucuk Paku. Perghhh U ada Sambal Belacan? Memang patut pun kredit diri sendiri..

Ratu Hatiku said...

Errmmmm sedapppnyaa......... rindu nk mkn mskan kg! Nnt blk kluang nk singgah la kedai akk :)

Citarasa Rinduan said...

Rai:
Ayu kalau orang jual memang beli, tapi kalau kat pasar.. fuhh memang tak mau beli,, keras macam irfa kata, boleh buta.. hahhaha

Nens:
terima kasih dik


AZIE AZAH:
nak lihat versi sambal belacan CR punya? esok2 ya

Ratu Hatiku:
thanks awak.. marilah singgah.. Dialu-alukan

Kakcik Nur said...

Dua2 masakan kat atas tu kakcik suka makan. :)

Citarasa Rinduan said...

kakcik:
lagi time panas2 kann

cHeRyNa PiReS said...

hadoiiii...gugur jantung...luruh iman!!! my favourite:)

walau nampak macam menu vegetarian...tp menawan:P

zana-norzana said...

Salam.... terasa nak makan gulai pisanglah pulak....

Nur-nba said...

Salam..Ayu..sedapnya lauk pisang muda tu. Pucuk paku dah lama x makan.. terliur dibuatnya.. :)

Daddy Ziyyad said...

sedapnya pisang muda...dah lama gila tak makan!

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

errmm sedapp...terliur lak tengok pisang masak lemak cili api tu...menyelerakan betul

CT Delima said...

As'salam Ayu

lamanyaaaa tak makan pisang muda masak lemak macam tu, k.ct tak masak sebab seluruh angota keluarga dirumah tak pandai makan. kalau nak sangat merasa carilah kalau2 ada orang yang jual hihi. kecurrrrr!!

Acik Erna said...

assalam ayu..sedapnya menu..nanti acik nak pergi CR la..nak makan masakan kampung air tangan ayu

Kella said...

lama nya tak makan masakan seperti ini.. biasanya balik kampung belas suami baru dapat makan menda2 macam ni...