CITARASA RINDUAN

Monday, November 12, 2012

Aku sudahhh.. KOrang?

Beli melalui alam maya.. Akhirnya ibu kolagen dihadapan mataku. Terima kasih buat adikku Blogger Lydia Miza yang sudi mempercepatkan kakakmu berkolagen...


Basuhan pertama, opkoss.. warnanya ala- ala dilautan..

Rendam semalaman.. opsss..sebelum tu kena cuci berulang kali 4-5kali agar ibu kolagen tidak masih dan terlalu hanyir.

Selepas rendam, sila cuci 4-5kali lagi ya, Tujuannya untuk elak tekak kita kembang dengan baunya.. Hehehehe

Rebus 40minit bersama daun pandan, ku ikut saranan guruku... hasilnya memang sedap, tak payah tambah oren sunquid atau gula, daku boleh telan begitu sahaja. 2-3 sehari....

Jommmm kawan-kawan sejantinaku kita kearah cantik,bukan untuk diri sendiri, pastinya untuk suami tersayang...

ps: semasa memasak ibu kolagen, ku telah membuat kesilapan iaitu merendam terlalu lama, mujur guruku menyarankan agar merebus semula. Untuk sepeket ibu kolagen, hasilnya 4 mangkuk (bubur,pengat,koktel) ianya stok sebulan anda.. memang jimatkannn...

21 ulasan:

Aisy Nasiha said...

Makin cunlah kak ayu nanti...

eimah siti said...

mahal tak?

teratak hati said...

rajinnya kak ayu..yg ni lain ye dgn yg collagen biasa org jual tu..biasa serbuk kan..

cHeRyNa PiReS said...

sama seperti soalan di atas, mahal tak?

Citarasa Rinduan said...

aisy nasiha:
kulit muka dahulu pori2 besar dan jelas nampak lobangnya.
br beberapa hari nampak tertutup..

terkezutttt kak ayu

Citarasa Rinduan said...

eima:
harga mampu beli. rm 40 kebawah.

Murni Alfathunnisa said...

camne rasanya ayu...? tertanya-tanya pulak...

Citarasa Rinduan said...

salina:
ya dik.. inilah dia.. harganya pun sgt berpatutan.
mula3 mmg rasa leceh sbb kn buat proses mbasuh-merendam-memasak.
tapi efect pd diri kita.
tippp top!!.
hehe

Citarasa Rinduan said...

sha..
tak mahal...
mmg murahhhh..

Citarasa Rinduan said...

murni.
jeli.. itulah bentuk kejadiannya. so.. rasanya mcm makan 'sumi' cuma tak manis.
bau sedikit hanyir.

masa membasuh tu mmg kena rajin sikit. sental ala2 baju. so kurang hanyir

azieazah said...

Ibu kolagen? Sejenis rumpai laut rupanya. Saya dok sangka ianya cecair dari pokok or something. Pertama kali tahu dan tengok. And dimasak?

Memang tak pernah tahu pun sebelum ni.
Murah RM40? Betul la murah tu.

Citarasa Rinduan said...

kak azie..

dh 3bulan ayu nampak blogger lelord,mamamya,mama tina dan seangkatan dgnnya.

tup2 blogger lydia beri laluan u ayu terus bkolagen..
alhamdullilah Allah permudahkan.... ayu baru berkolagen 2-3 hatim hasilnya.

syukur.. xpakai bedak or something u tutup cela dimuka.

kulit badan pun mulus dan lembut

jeBateja said...

Wow...den pun nak pakai aaaa......ahakz...

Citarasa Rinduan said...

bolehhhhh. lelaki boleh ambil

pB said...

wah...boleh try nie ...

tapi lalu ker nak minum ....

masalah masalah tu

Kakzakie said...

Wah... dah berkalogen dah Ayu ye. Kakak nak cuba jugalah.

Alin Marlini said...

makan tak cuba lagi tp jadikan masker beranilah..hehehe

norhidana said...

blum berkesempatan nk beli kak, ada gk kwn2 yg jual nih... insyallah nnti mmg nk cari jugak

Mamamya said...

selamat berkolagen ayu...mesti zalie makin syg lps ni heheheee... akak dah 2 bulan try minum..mmg hasilnya memuaskan hati yg penting kolegen ni bebas bahan kimia kan...

gadisBunga™ said...

mesti lepas ni akak tambah berseri2. :D

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

pernah dgr tp eija blom mencubanya lg, wah makin ayu la lepas ni..:)