CITARASA RINDUAN

Thursday, November 22, 2012

Betul ker orang sakit 'kosong' jiwanya?


Bacakan al fatihah atas rohnya, kemudian sedekahkan surah yasin atas roh simpulan boleh menenangkan pesakit sembuh dari 'gangguan' sewaktu pesakit baru sedar dari 'tidur a.k.a. kesan ubat bius yang sudah habis'?


Jawapannya?
Ku cuba sebaiknya buat ibuku.. alhamdullilah selepas sedekahkan surah al fatihah dan surah yasin atas roh ibu. Syukur ibu kembali seperti dahulu  Hanya bisa luka akibat rahim disedut keluar di pintu rahim masih terasa.

Ibu gamat? Kolagen atau pati ikan haruan.. Yang mana lebih mujarab untuk sembuhkan luka?


PS:
adik beradikku dalam perjalanan ke hospital dari Kuala Lumpur. Moga mereka selamat sampai pergi dan balik.. Amin

11 ulasan:

anyss said...

Assalamualaikum,
Alhamdulillah. Moga kekuatan Ayu buatkan ibu lebih kuat & tabah. Dia lebih perlukan anak2 di sisi sebagai penguat waktu2 begini.

ejaescobart said...

betul kata Anyss tu.. kekuatan ibu kita sebenarnya dari kekuatan kita sendri.. kuatkan semangat ye ayu..

Ct NoArizah Aris said...

Salam Ayu...semoga ibu Ayu sembuh dan sihat seperti sediakala.. besar pahala menjaga ibu yg sakit ni.:)

diana said...

lama tak bw kat sini..
saya baru tau ibu ayu sakit..
semoga dia cepat sembuh..
ayu banyak kan besabar ye..

teratak hati said...

Sama la agaknya ngan atok suami sy..dia cam buang ikut pintu rahim tu ye..atok dulu minum pati ikan haruan..

Mrs. Abi said...

akak awin doakan semoga ibu akak dlm keadaan sihat dan cepat sembuh ye... kalo makcik awin dlu, dia fibroid, operate. pastu dia amalkan minum anak ikan haruan...anak2 ikan yang kecik tu, minum hidup2... huhuhuhu... dia tak boleh tgk, so dia buat milo so letak anak ikan haruan dlm tu pastu telan...huhuhu...

azieazah said...

Apa jua yang sesuai dan tidak bersalahan dgn syarak dan mengikut panduan doktor, teruskan.
Doa itu sangat penting. Berfikiran positif dan senyum selalu ya...

Moga segera pulih dan cergas.

Mamamya said...

tiba2 t'ingat mak akak kat kampung...situasi yg sama mak alami sblm n slps operation aritu...


semoga ibu ayu cepat sihat yer,pd akak ibu gamat lbh cepat sembuhkan luka...

norhidana miswan said...

semoga mak akak cpt sembuh...

JunAina said...

Kasih sayang kita ada bersamanya itulah kekuatan paling utama.

Pati ikan haruan dan gamat memang sesuai tapi kena juga tengok atas penerimaan badan pengguna.

aDisH.sHidA said...

ayu..mak su shida da gtau..kalau oprate kes mcm ni..berkaitan dengan rahim..doctor kata x boleh makan haruan...sebab dia akan tumbuh...pantang seumur hidup kata nya...macam tu dengan yang oprate usus...

ini apa yang mak su shda gtau la..

moga ibu ayu cepat sembuh...