CITARASA RINDUAN

Thursday, March 22, 2012

Kemarin layan sayur, sekarang layan lauk pauk di CR


Selamat malam  jumaat sahabat.
Hari ini badan penat sikit.. tapi ambil masa sedikit buat entry buat sahabat yang sentiasa menyokong daku di dalam dunia blogging. Belum ada masa nak BW 2 hari ini.. insyallah.. ada masa ku singgah ke blog sahabat yang lain.
Lauk pauk tengahari tadi, gambar diambil jam 10 pagi.

Ikan bawal masak 3 rasa, ku suka goreng ikan bawal yang kusalutkan dengan tepung jagung. Jadi.. ikan akan cantik tak mudah hancur.Resepi dari mertuaku...


Ikan sembilang dimasak asam pedas, bubuh daun limau purut semasa blander bumbu, menjadikan baunya harum dan rasanya pasti buakan korang nak tapau.. heheheh


 Aku suka masak ayam goreng kunyit yang diletakkan buah carrots, semakin cantik dan menarik hasilnya


 Kari ayam, selalunya gunakan rempah adabi.. tak pernah curang dengan keluaran lain…



Ikan asam pedas, bila ada ikan yang berbau (macam ikan sembilang) aku kena masak ikan asam pedas yang tanpa bau macam ikan kerachi, ikan kembong, ikan kerisi.. pelanggan ada yang tak boleh telan ikan yang hanyir macam mayong, pari…

PS: berniaga, lauk pauk.. fikiran kena seimbang… kena ambil tahu selera pelanggan.. nampak mudah tapi kena sentiasa kreatif

25 ulasan:

Sari Yusa Ibrahim said...

Salam, Ayu. Sabtu ni akak serang, bergelodak dah rasa jiwa & ragaku lagilah bila tenung asam pedas ikan sembilang tu..

Huda said...

suka ayam goreng kunyit tuuu

mas saari said...

asam pedas ikan sembilang tu buat saya terliur... ni yang nak masak hujung minggu ni!

jemarisuri said...

bestnya kalau ari2 blh mkn camni..hehe

Chik Att said...

saya suka asam pedas yang pekat2 tu ..

ishy77 said...

aduh,..time lapar pulak ni..bilalah dpt rasa..hehe

ishy77 said...
This comment has been removed by the author.
ishy77 said...
This comment has been removed by the author.
♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ayu..apa kabar?tgk gambar lauk pauk ni sungguh menyelerakn.Patut la ramai pelanggan ke kedai Ayu yer..Alhamdulilah,rezeki.

Acik Erna said...

sedap2nya lauk di CR..tah bila la boleh sampai

anyss said...

Assalamualaikum,
Huuuuuuuuuuuuuuuuu lapaQ!
Semua nya yang saya sukaaaaaaaaaaa...
leleh ayaQ lioQ!

teratai said...

biasa guna ikan pari buat asam pedas!

mamaijat said...

....suka & nak menu sembilang tu....

adohai,terasa dah macam dalam tekak...

.....pasti sodap..hingga menjilat jari....

uuurrrrmmmmmmmmmm..................

munna said...

adoyai...berkenan betul dgn ikan bawal 3 rasa tu

Nieza said...

assalam ayu, terliur tgk lauk pauk masakan ayu ni. bilala dapat merasa ni...nanti blk kalau ke Johor nk kena terjah ni..:)

jeBateja said...

saya suka ayam masak kunyit kak...ahakz.....ahakz....

rosmina samin said...

Lapar pula Awal2 pagi ni... Hihihi

miloais milo said...

wahhhh...! ikan semilang
iols suker banget beb....

pesal lah kedai makan ayu ni jauh bebeno....
kalo tak - konpem jadik port makan lunch iols setiap hari!

norhidana said...

aduh semuanya enak2...
`ngelek idu` aku nih kak... hehehehhe
paling terliur ngn asam pedas... op course lah kan

Pok Amai-Amai said...

Betul Ayu. Memasak juga kena kreatif. Dan paling penting, menjaga dan teliti dgn selera pelanggan. Bukan tugas yg mudah tu tau.

LinRosly said...

Assalamualaikum Ayu...

Kalau terlewat jer sampai di Restoran Ayu ni pasti lauk2nya dah banyak yg habis...semuanya nampak sedap!

gadisBunga said...

kalau main terjah ke CR agak2nya ada lagi tak lauk yg tinggal? ke kite tinggal gigit jari je kak?

hani@debumelukut said...

Semua nya sedap. Tengok pun dah tau.

Myra Jay said...

Sedap nampak ikan bawal 3 rasa tu, terus rasa lapar :)

azam said...

sedapnya