CITARASA RINDUAN

Friday, March 30, 2012

Apa aktiviti aku hari ini? Ben Ashaari masuk you tube??


Walau hari ini CR bercuti.. aku tak cuti sama.. banyak kerja nak dilakukan memandangkan esok majlis kenduri doa selamat 1 tahun arwah FIL (Hamis B Abu) kerahmatullah.. Al fatihah

Bangun awal, lepas hanta Umai ke sekolahnya, buat kerja pembersihan..Lantai sudah moop….  kapet boleh pasang….


Mop lantai beranda luar pula.. suka boh sabun banyak2.. lepas tu aku luncur ala2 atas snow.. hahhahaha
Tara… dah siap dibasuh.. kasut yang banyak berjasa.. harga hanya RM9.90..

Pembantu tak diperlukan sebab aku suka buat kerja sorang2.. kak Ina yang selalu temankan MIL datang lewat dalam 9.00 pagi, jadi tenaganya tak diperlukan.. hanya mop dan lidi penyapu dah mencukupi membantuku dalam hal ini.. peluh?? bolehlah bakar lemak semalam di SR


Alang-alang dah bersihkan .. aku sambung ke lantai beranda motor, agak2 berapa lah lemak dibadanku yang terbakar ya?? kalau setakat 200gram.. jawapanya kena sambung kerumah korang pulak.. hahahhaha.. pitammm

Masuk dalam rumah, MIL dah siap menjala………. wahhhhhhhh, sarapan pagi yang sangat nyami.



Aku panaskan ayam kari dan rendang daging.. semalam petang masak lauk untuk adik ipar…  sesuaikan dengan roti jala tu, buat aku lapar..… jemput makan semua…


PS: korang dah tengok you tube ben ashaari?? bestnya dia bersama sahabat blogger yang lain dalam cabaran TOSHIBA Intel Ultrabook Jom layan klik sini..




15 ulasan:

Sunah Sakura said...

dah tengok semalam video tu..haha

akak, meh datang mop umah saya lak! mesti turun 2 kg!!

Citarasa Rinduan said...

sunah--
wahhhhhhhhhhhhhhhhh..
pasti besar rumah kamu..
2 kg tu..
mau2.......
hahahhaa

Munnafendy said...

kalau menjala roti jala mcm ni sy pun nak kak ayu!

hati2 meluncur tu..jatuh karang xde yg larat nk angkat =P

azam said...

salam al fatihah juga

norhidana said...

heheheh msti banyak kalori dh hilang nih kak...
tp pastu telan roti jala lak...

Kakzakie said...

Roti jala tu hantar senai Ayu... dah tersusun banyak sangat tu tak kan nak makan sendiri aje:)

Pok Amai-Amai said...

Sy pun larat gak nak mop seluas tu Ayu sbb kegemaran sy adalah mengemop lantai umah. Heheheh...

Ouh, roti jala! Sedapnya!!!!

Sari Yusa Ibrahim said...

patutlah mak mertua sayang... hehehe..

akak pun laparrrrrrrr.. nak roti tapi malas nak menjala..

kasut tu sama kasut Yaya, RM10 kat pasar malam, hehe

membayangkan bagaimana Ayu meluncur, kih kih kih

Mas said...

senaman yang menguntungksn..
rumah pun bersihhhh...
patut la mertua sayanggggg....he3

sedappnya tengok roti jala tu..

mas saari said...

cayalah ayu... berkilat dah lantai!

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah..ngemas sakan ye kak...

Zana Nordin said...

uish....nie senaman seccara tidak langsung sis

samalah...zana pun suka buat kerja sendiri2...kalau kerja berdua or bertiga nie..rasa mcm sesak lerr....sorang2 tu..tau ler kita apa nak buat kan

Acik Erna said...

AlFatihah buat arwah

munna said...

wah bila dah penat bekerja... terhidang hidangan di atas meja mmg bahagia rasanya.....

Izan Ishak said...

sedapnya ayu! dah lama tak makan roti jala ngan kuah kari plak tu.