CITARASA RINDUAN

Monday, March 19, 2012

Rezeki.. Tak dapat yang itu, DIA beri yang ini


Salam malam isnin sahabat…
Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya: “Allah memberikan rahmat kepada seseorang yang berusaha mencari harta dengan jalan yang halal dan membelanjakannya dengan cara sederhana dan berhemat serta menabung kelebihannya untuk hari susah dan hajatnya.”

Sesungguhnya apa pun yang ku perolehi merupakan rezeki buatku dan seluruh keluarga…
Rezeki yang sekian lama ku nantikan belum jua ku perolehi.. walau hati bersimpul seribu kesedihan.. namun ku tahu masih ramai lagi yang sedia menunggu kehadiran rezeki tersebut..
Jika ada.. maka adalah…
Rezeki itu belum kunjung tiba, namun saban hari ku menerima rezeki dari orang-orang yang sentiasa menyayangiku.. terima kasih semua.. sesungguhnya DIA maha berkuasa..


Cendermata dari adikku.. wahhhhh… dari bali, belum pernah sampai kesana, tapi seakan ku sudah menjejakkan kaki kesana apabila sabun bali berbau Vanilla harum mencecah kulitku.... hehehhe



Makanan, rezeki minggu lepas… tak putus2 sahabat kirimkan makanan buatku, 1 rumah menjamu selera, malahan pekerjaku menerima tempias yang sama, terima kasih buat sahabatku Ema




Cendemata dari Thailand, Mak saudara ke sana, aku menerima beberapa koleksi FM dan kerongsang tudung, cantik… aku suka…

Dodol dari Kelantan jua Keropok losong dari negri Terenganu, … 1 hari tak makan nasi,, aku rebus sahaja tamo goreng.. sedap sangat ditambah dengan pencecah keluaran Ummi

PS: hari ini menerima kedatangan tetamu dari Bandar johor.. serius aku tersangat suka, terima kasih teman2.. kehadiran kalian jua rezeki buatku….

30 ulasan:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

akak..huwaaa nak keropok losong dan lopes

Citarasa Rinduan said...

lydia--
alahai.. adikku.. mesti penat.. nanti balik malaysia.. makan puas2 ya sayang

Lelord said...

ku tunggu juga rezeki yg satu itu

Acik Erna said...

Alhamdulillah murah rezeki ayu..cantik cenderahati dan sedap2 makanannya.

mamaijat said...

...alamak ayu..teringin nak kepok losong tu juga...
.....juga teringin sesangat dengan 'sata'....

uuurrrmmmm.....teringat zaman berdagang di K.T......

Mat Gebu said...

Syukur alhamdulillah..insya Allah, kalau ada rezeki pasti akan berlaku juga...sama berdoa...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sedapnya Yu.... Jeniffer Lopez itu!!!

Citarasa Rinduan said...

kak lelord--
doakan ya......amin

acik--
syukur, DIA tak beri lagi yang itu.. tapi DIA murahkan rezeki yang ini

mamaijat--
kak.. wahhhh ada pengalaman berdagang rupanya... jom syer entry.. heheheh

mat gebu--
terima kasih CMG, syukur... belum dapat yang itu.. yang ini berlimpah ruah.. syukur

kak MM--
hahahhaha.. memang sedap..... makan tamo pandang belakang dahhh

insan_marhaen said...

tumpang seronok bila lihat banyaknya rezeki...

orang memberi, cr merasa.

anyss said...

Assalamualaikum,
Huwaaaaaaaaaaa nak kuih lopezzzz!

Areef Ibn Naim said...

salam kak,

allah tu maha adil tu... klu kita tk dpt rezeki yg kita nak, tp allah kurniakan rezeki lain yg tdk terduga...

wah, bykny rejeki... meh, pas sikit, hehehe...

Mas said...

alhamdulillah....murah rezeki ayu....
keropok lekor tu...
sedappnya...he3

kakcik said...

Alhamdulillah. Murah rezeki Ayu dan juga rezeki mereka yang bermurah hati itu. :)

jemarisuri said...

alhamdulillah dgn rezeki yg dilimpahkan...

***bestnya dpt ole-ole tu...hihi

Maya Mayana said...

lama akak tk berceloteh..sabar ye kak,percaya aturan Allah itu yg terbaik buat kita...cantik dan comel hadiah2 tu...

yana doakan ada rezeki yg ditunggu itu..Aminnn..

Munnafendy said...

murahnya rezeki kak ayu... =)

sekali kita buat baik kat orang...10 kali orang buat baik kat kita kan

sobri yaacob said...

alhamdulilah murah rzki slalu..
slmat bknalan...

teratai said...

Syukur alhamdulillah,semoga ayu murah rezeki sokmo:)

Sukalah pin tudung tu!

Kakzakie said...

Insya-allah akan tiba masanya rezeki yg satu itu akan diberi olehNya - sabar Ayu.

Lihatlah betapa banyaknya rezeki lain mencurah-curah. Kalau kakak dekat mesti dapat rasa macam pekerja Ayu...

rosmina samin said...

Alhamdulillah... :)

gadisBunga said...

mak saya selalu cakap, tetamu tu bawak rezeki.

untung kak ayu. :D

Amy Syaquena said...

wah bestnya..alhamdulillah murah rezeki akak...

Pok Amai-Amai said...

Amboi Ayu! Murah betul rezeki. Alhamdulillah!

miloais milo said...

alhamdulillah.... rezeki tu....

miloais milo said...

alhamdulillah.... rezeki tu....

Daddy Ziyyad said...

Salam Ayu..betul tu, kalau dah rezeki, ia tetap datang..dan kalau bukan rezeki, dah nak masuk mulut pun akan terluah balik...

munna said...

MURAH REZEKI AYU... PENCICAH SOS UMMI TU MMG SEDAP MUNNA SELALU KLU ADA FAMILY BALIK KELANTAN KIRIM SOS CILI TU

Fatin Mraz said...

bersyukurlah dgn pemberiannya.. sama2lah kita mensyukuri dan berusaha demi apa yg dicari...

mas saari said...

rezeki tu kak! kalau kita sentiasa tolong orang, pasti akan dapat balasannya..

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

Alhamdullilah..
wah mcm2 cenderahati dapat dari saudara mara & kawan2..mmg srnokkan..
moga terus dilimpahkan rezeki..:)