CITARASA RINDUAN

Wednesday, March 28, 2012

Alhamdullilah, berjaya akhirnya.. silalah percaya sahabat




Tadi kan, lepas solat.. aku kluarkan status FB tentang kegusaran dan keberanianku untuk membesihkan aircon dibilik MIL, yalahkan.. kalau nak tunggu tukang servies berkurun lama,.. tempat kampung aku yang pendalaman nie memang payahlah depa nak datang cepat..
So, tindakan dibuat.. aku cuba sedaya upayaku….




Akhirnya, tangga dah ku panjat….




Ku bersihkan debu2 yang ada. Tiru macam tukang servies aircon buat.. basuh kedua2 benda alah itam tu.. nama aku lupa.. huhuhuhu, jirus guna air paip yang paling kuat.....

Hasilnya.. bersih…………… dah boleh guna daaaa… malam nie sila pakai stoking tebal2 ya MIL…
PS: alang2 dah bersihkan aircon bilik MIL, aku terus bersihkan aircon bilikku sendiri… mula tu memang gayat tang tangga, lama2.. rasa selesa... 


34 ulasan:

mama maman aka yana said...

wah... tak percaya.. #smbil kesat2 mata.. hahaha

terbaik la ayu..:)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ayu..klu ekon mcm kurang sejuk mmg kena cuci lapisan yg hitam tu...perangkap habuk namanya..hihi
Sebulan sekali kena cuci...kklu panggil tukang servis,semua dibukaknya...yg paling mahal kena ganti gas baru.Depa mmg pandai nk cari duit.Ayu dah pandai servis..mudah la nanti..hihi

[PCL] said...

kalu dah nekad mmg bole buat punya lah...cayalah Ayu, sampai bila pompuan nak tukang tunjuk je !..kan dah jimat .. keh 28x.

p/s ...langsir tukar any time suka2 hati., maklumlah yg tak kena caj punya.

[PCL] said...

jap ayu...'tiak' tu apa ek?

Citarasa Rinduan said...

yana--
hahahhaa.. kannnnnnnn.. untuk rumah sendiri ayu try jer..
syukur.. sejuk kata MIL..

kak atie--
waalikumusalam..
hahahhahaha,
perangkap habuk namanya eik..
kak sebenarnya ayu kalau panggil tukang servies depa akan caj rm 60 sebilik,, yang depa buat mcm nielah.. hanya basuh perangkap habuk..
membazir kan?

PCL--
sangat jimat,..
silalah percaya wanita serba bolehhhhh

azieazah said...

Bravo!!
Nak tido kat bilik AYU lah malam nih!

Sari Yusa Ibrahim said...

Konon nak tunjuk pandai nih, nama benda tu, filter, mcm kata Kak Azatie td, prangkap habuk. Samalah mcm kipas, kalu habus dah penuh, dh tak sejuk. Beraninya pnjt tinggi2, klu akak gayatttt

Deru Ombak said...

Sehhh! Terer...

mamaijat said...

....wah....
super AYU dah kembali....

nak amik upah tak?
ada 5 set air con kat umah ni pun perlu 'rawatan' juga ni...

he he he..
jangan marah Ayu..kite gurau2 ye!!!

Citarasa Rinduan said...

kak azie--
hahhhhhhhhhhh...
tidur 1 bilik??
ayu kuat berdengkur tau...
hahahhaha


kak yus--
kakkakakkakakaka..
adikmu nie mmg macam nie..
terlebih terro.. semua nak buat.. kononnya.. hahhahahah
samalah, ayu gayat jugak

deru ombak--
alhamdullilah...

kak izat--
awat 5 jer, 10 tak ada.. hahahhahaha.....
suka ngan kak...muahhh

Maya Mayana said...

impress yana dgn akak...semua boleh buat sendiri...

tahniah...yana percaya..dh boleh amik upah tlg jiran2 ni,hehe...

Citarasa Rinduan said...

yana--
sini kak buatkan utk kamu juga.. hehehhehe...
thanks sayang

jemarisuri said...

wah mcm tak percaya plak ayu seberani itu...hihi

Citarasa Rinduan said...

JS--
kikikikiki...... kena buat gak...maklumlah... ayu diberi olehNya kesihatan y baik2

anyss said...

Assalamualaikum,
Waaaaaaaaaaa akhirnya berjaya juga ek hu hu hu

kat sini dah lama tak cuci habuk tu, bila kak Ayu nak mai lap ni? la la la

Citarasa Rinduan said...

anyss--
waalikumusalam..
ada rm60 tak?? hahahhahahaha
murah kan caj kak?

Oh Oeya said...

Kalau saya yang panjat.. mintak ampun tangga tu ekeke :D

Jangan buat selalu ya Ayu.. seram i taw imagine.. Biarlah Che Abang buat.. ya ;-)

Acik Erna said...

assalam ayu..acik memang biasa bersihkan sendiri..sebab ekon acik tak tinggi sangat.kalau dah habis gas..baru acik panggil orang servis..nak jimat kos ayu..

Citarasa Rinduan said...

oh oyea--
kak...
terima kasih...
tapi kalau just bersihkan ayu kn bt gak lah..
jimat kan.....
lagipun cepatlah sejuk dr duk dalam bilik tapi panas...

acik--
waalikumusalam acik
itulah y terbaik kn bt sendiri..
tunggu tukang bersih lambat

mas saari said...

cayalah ayu...memang wanita berani ni! servis sendiri lagi puas hati kan? jimat kos lagi..

..::..aRe-Na..::.. said...

cayalah....rajin betui....terus jadi berani kan hehehe

rosmina samin said...

Hi kak :)
Cayala... Pasti Service sendiri lagi jimat kan?... :p

Mamamya said...

wahhh....akak bangga dgn ayu..klu akak mmg x reti la dik nakmbuat semua tu..selalunya en.suami buat sendiri x penah panggil tukang cuci air-cond...buat sendiri lbh jimat kan.. :)

eiela said...

beraninya,,saya pun tak berani nak panjat tangga, sampai mata 3 je beraninya.

Munnafendy said...

ye ye percaya2..haha sebab sy pun pernah buat masa bljr dlu..basuh gitu2 bleh la..tp nak lg bersih pakai chemical

Daddylicious said...

sebenarnya mahu atau tidak jer...:)

Kella said...

tererla kakak ku yang sorang nih!!! memang kita percaya akak boleh buat punya!! =D

norhidana said...

walaaah pasni tak yah la suh org servis ekon lg bt... sume akak blh bt sndiri yek...
mmg namanyer mcm mcgyver pmpuan hehehe

Alin Marlini said...

cayalah Ayu..bukan takat pandai masak..jd technician pun boleh..chayok!

Pok Amai-Amai said...

Ayu mmg Superwoman!

Fatin Mraz said...

wow.. syabas ya..hehee..pasti sejuk terasa pasnih...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tahniah..adik kagum ngan akak.adik kagummmm.adik sendiri pula kawal diri dr panjat tggi2, cuci kipas , aircond , almari..sbb takmo nnt hubby ingat adik leh buat.ahaha..jahat kan adik.ops..lg satu adik sgt gayat,mau pitam klu tggi2 tau

munna said...

foyooo...tinggi tu....munna tak berani lah nak panjat tangga...lagi badan ni berat takut lah pulak

Dinas Aldi said...

Bravo kak Ayu!

Kalau di rumah saya pun, ini antara keja saya la. Takdak encek darling nak tolong buat, teeheehee..