CITARASA RINDUAN

Wednesday, March 21, 2012

Wordless Wednesday (Part 29 A) Buah ini banyak khasiat


Buah ini banyak khasiatnya, buah susu a.k.a buah Markisa…klik sini untuk mengetahui khasiat buah ini. Buah ini aku petik dihalaman rumah bonda.. aku tak tanam sendiri sebab tak pandai nak buat pegola...

PS: soalan ww pagi tadi dah ditutup jam 1 tengahari.. ada pemenang tau,… hehhehe,hadiah FM dari Thailand, pemenang aku akan umumkan lepas entry ini..


17 ulasan:

jemarisuri said...

tak pernah plak rasa buah ni...hehe..maybe jarang jumpa kot..

**ala tak smpt nk join segmen ayu...huhu

lieynanilaz said...

kat opis saya ada buah ni..tak perasan plak tadi..rasa masam manis..pokoknya elok buat landskap..:)

azam said...

dulu masa kecik bersepah pokok ni kat kg....naik merata² menjalar cuma buah dia bukan warna camni....semua hijau dan masak kuning, style hutan punya....rasa pun sama je...masam² manis

sekarang dah famous skit.....harga pun mahal jugak ni

munna said...

RUMAH JIRAN ADA POKOK MBUAH NI...SUKA JE TGK BILA BUAH NI MASAK BERGANTUNG KAT POKOK ...

Daddy Ziyyad said...

mahal tau buah markisa ni kalau dijual

norhidana said...

umah kt kg ada tnm kak... suke ngn buah dia yg msm2 manis tuh... campur kt air mmg best...

kalu kt psr ke market mmg mahai... ingt lg dulu2 masa saya sekolah rendah, bwk balik buah ni tp mak buang sbb ckp buah utan

Admin P@P said...

Salam.
Seronok dapat rasa jus markisa yang segar. Selalu dapat minum jus yang dibotolkan dan ia sudah dicampur dengan pelbagai bahan pengawit. Gula pun lebih...

TQ

Pok Amai-Amai said...

Passion fruit yg masam. Suke sgt. Klu mkn dgn ice-cream vanila...peh! Buah nie sgt rare di Msia kan?

mas saari said...

buah delima kan? saya suka buah ni, makan camtu je.. sedap!!

Mamamya said...

jiran sebelah umah mak akak kt kg ada tanam pokok ni tp akak blm penah merasa lagi....katanya rasa buah ni masam yer ayu?

Ati Masrif said...

salam ayu,

apa rasa buat tu?
tak pernah jumpa lagi ni :)

Nieza said...

tak pernah makan lagi buat ni..teringin lak nk rasa.

pB said...

rasanya buah ni bau manis , kalau tak silap lah

pB said...

rasanya buah ni bau manis , kalau tak silap lah

FirZie83 said...

salam kak ayu...kata suh azie igtkan akak utkmjoin contest kat blog azie ;p..hihi...

eelobor said...

mana yang wordless nya?

NadiRah said...

ne aci dorang dpt hadiah..
nad bertugas sebagai guru td..
cmne nk on9..huhu