CITARASA RINDUAN

Wednesday, September 5, 2012

Rabun ayam atau Rabun?


Cermin mata yang tersarung di telinga mengambarkan si pemakainnya...bersih atau kotor cerminnya.

Aku jenis yang lasak namun rabun. Suasana persekitaran yang terdedah dengan minyak goreng, wap panas dari makanan dan minuman. Membuatkan aku perlu sentiasa 'up to date'.

Kalau korang nak tahu tempoh tukar cermin atau bingkai ku lakukan apabila tempoh pengunaan hampir pada 3tahun atau berlaku 'kecederaan' pada harta utamaku.

Memang sukar bergelar si Rabun dari bergelar si 'rabun ayam'

11 ulasan:

anyss said...

Assalamualaikum,
Dakupun rabun jugak ;)

Kengkawan said...

kita pun rabun... hehe

ainnoraini said...

sebelah keluarga asben kakain semua nya rabun..

Citarasa Rinduan said...

ANYSS:
waalaikumusalam
baru ku tahu. dikau jua perabun...kikiki

KENGKAWAN:
Cikgu pasti tiap2 masa bersihkan cermin kan

KAK AIN:
Bukan mudah bila hdpi masalah rabun... tanpa c.mata.. hidup tiada cahaya

azieazah said...

Kak Azie tak ingat tahun bila mula pakai spek, dan berapa banyak spek yg dah ditempah.
Rabun, apa nak buat.
Tapi sebenarnya terus pakai spek boleh kurangkan lebih rabun (power lambat meningkat) berbanding malas pakai spek akan buat power rabun meningkat cepat... Tapi nak hilang rabun memang tak la.. (kecuali tembak laser)

Sari Yusa Ibrahim said...

Ayu kena makan carrot banyak2, nanti leh jadi rabun arnab, hehehe

inahar ali said...

salam lebaran & maaf zahir batin wat ayu sekeluarga ye!

Gen2Merah said...

sentiasalah jaga diri dan penampilan...

eelobor said...

pakai contact lens la kak ayu.... nak2 yang kaler biru gitewwww

Ena's Palace said...

rabun ayam ok lagi...jgn rabun warna..ssh nak tentukan sesuatu warna...leh jadi tension!

aDisH.sHidA said...

shida rabun sejak 20 tahun yang lalu...spek ni dah sebati dengan shida huhu...