CITARASA RINDUAN

Sunday, September 23, 2012

Resepi Puding Jagung. Saya belajar dengan Blogger Jebateja


Selamat malam sahabatku,. sebenarnya saya pengemar puding, apa-apa yang berkaitan puding saya akan makan tanpa bersalah, walahemahnya badan saya membesar dengan jayanya. Hahahah..

Sayangnya bila saya sentiasa sibuk dengan urusan saya, saya tak pernah belajar membuat puding sendiri, Akhirnya pada 1 September 2012, saya dapat resepi dari sahabat blogger lelaki yang sangat mahir dalam dunia puding memuding, kalau nak lihat betapa terronya beliau membuat puding, korang boleh ke You Tube cara-cara menyediakan puding, tak silap dah berpuluh-puluh resepi beliau syer dalam dunia maya. KLIK sini ya. (masa saya cuba puding jagung, saya tak perasan yang beliau banyak kongsikan resepi dalam you tube, pemesnya beliau, Saya perasan bila skodeng blog beliau sahaja itupun sebab nak bagi kredit untuk beliau)

Maafkan Kak Ayu, wahai Jebateja.3 minggu barulah kak beranikan diri cuba memasak puding Jagung kamu.
Saya tetap sibuk dengan urusan saya, walau resepi dah diberi saya biarkan sahaja, bahan-bahan saya sediakan akhirnya pada 20 hb September, itupun sebab saya semakin yakin untuk memuding.

Alhamdullilah, dengan resepi yang Jebateja kongsi di PM FB saya, akhirnya menjadi juga puding Jagung Jebateja...

Terima kasih banyak-banyak dik, syukur sangat-sangat mengenali kamu, walau dah hampir 2 tahun Kak Ayu kenal kamu, selalu dijamukan mata dengan pelbagai puding di blog kamu, akhirnya berjaya juga Kak Ayu memasak puding, Insyallah.. akan digunapakai untuk diri sendiri dan sahabat yang lain.


12 ulasan:

Kengkawan said...

hai kak..
lama x jenguk sini:-)

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Ayuu... sedapnya. Nak?. Akak mmg penggemar puding, lagi2 puding berkuah cocktail.

Citarasa Rinduan said...

KENGKAWAN:
Hai dik, kak pun lama tak BW..
maaf, kak sihat2 sahaja

KAK MM
Kak, jom... ayu dh buat 2 jenis puding.. nie dh gemar buat dan buat lagi.. hehehe

munna said...

sedapnya puding jagung...comel2 pulak tu

jeBateja said...

waka...waka.....taniah kak....terer n kreatif sungguh akak....saya minat buat puding...tapi tidak ada sifat kreatif....ahakz....ahakz...

Azian Elias said...

come nya.. rajin betul lah ayu ni buat macam2 ni..

Knor said...

comel puding ayu..budak2 mesti suka..kan

JunAina said...

Comeynya puding Ayu...rajin Ayu...

Gadis Kampung said...

comelnye puding bentuk kura2 tue..mesti sedapkan..

Kakzakie said...

Puding yg gambar last bentuk love itulah yg kakak dapat ye hahaha... dah langsai sebab Sabtu tu abang kakak dan kakak akak dari kota tinggi datang...

Sedaaaap...:)

ieda said...

wah menarik nie ayuu
dah pandai lepas nie leh lahh
buat tempahan ;))

aDisH.sHidA said...

ayu...nak skit..shda pun dah lama x wat puding jagung