CITARASA RINDUAN

Sunday, July 22, 2012

Kisah 1Ramadhanku


Kak Long... Asam pedas ikan kaci
abg long.... Mee bandung
Uda.... Ayam goreng kfc
Utih .... Ikan bakar
Usu..... Kerang rebus

Itulah permintaan adik beradikku... Kadangkala kawan2 hairan... Macamana aku boleh sediakan pebagai menu tanpa bantuan adik beradik, walahemah mereka yang meminta tapi tiada kerjasama... Sebenarnya aku memang minat memasak.. Sebab tu aku suka lakukan dengan rela.. Hasilnya air tanganku tak mendukacitakan mereka..
Bak kata abg iparku... Masakanku terbaikkkk... Hehe.... Kata kak longku
. Semua makan macam ikan pirana... 



Anak saudaraku yang ke 8, cucu ke 9 ayahibu... Buat hati ini rela pulang menyambut ramadhan kekampung tanpa En Zalie... Memandangkan ibu mertuaku keseorangan suamiku terpaksa berpuasa pertama berjauhan dari isteri dan anak.



Adik beradik perempuanku... Wajah terbaru kami pada 1ramadhan jam 9.15 malam di bazar ramadhan berdekatan. Sementara menunggu en Zali mengambilku.. Kami sempat cuci mata... Thank kak Long belanja angah tudung raya... Cantik
Lupa nak syer wajah-wajah kesayanganku.... Anak saudara yang besar panjang.. Sambil tunggu waktu berbuka semestinya ada sahaja perkara yang kami buat untuk mengeratkan hubungan....

Insyallah panjang usia kami berkumpul lagi dipagi syawal...

27 ulasan:

azieazah said...

Syukur, masih rapat
hubungan adik beradik. Melalui makan, hadiah atau sekadar duduk
bersembang. Masa yg bernilai tak akan sama dgn harta benda. Tapi rumah
kampung tu nampak sangat besar...

Selamat menyambut Ramadhan AYU.

Sari Yusa Ibrahim said...

Wahhhh! Blog Ayu dah bertukar!!!

HAsil air tangan Ayu memang terbaekkk!!

Citarasa Rinduan said...

Kak azie...
Adik beradik menetap di kuala lumpur.. Bila dengar depa nak sambut ramadhan dikampung ayu terus minta izin en zalie. Hehe

Citarasa Rinduan said...

Kak yus..
Eh.. Apa yang tukar ya.. Jeng2

LYAfrina said...

meriah berbuka rmai2 gini..
salam ramadhan

salina sayang said...

banyak laukkk, meriah2. kat rumah saya ni ada 3 org xdpt balik. tuntutan kerja...

akuzle ayu said...

Ayu neh seorang cepat n tangkas dlm hal masak memasak. Kalo akak, bersilat2 2 jam baru leh mkn..hahaha

Citarasa Rinduan said...

lyafrina
ada gambar bersahur,,, tapi ayu belum syer,,,
salam ramadhan buat kamu skluarga

Citarasa Rinduan said...

salina:
adik bungsu ayu baru habis plkn, isnin nie daftar ipl.
ada dia mmg meriah,, hehee

Citarasa Rinduan said...

kak ayu
kalau nak tahu, juadah raya y mcm2 lauk. hasil air tangan ayu juga. cuma ayu selang seli tahun sambut dikampung

Huszaini Haron said...

Assalam ayu, lama tak jenguk sini.. maaf yer.. err.. ikan kaci tu apa? hehehe

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Salam ramadhan Ayu, maaf zahir batin.

Sesekali berkumpul dgn family rasa seronok kan?. Itu la hikmahnya bila kita terpaksa berjauhan.

Citarasa Rinduan said...

papa kembar
waalaikumusalam papa

oh.... nie gambar ikan nie
http://s259.photobucket.com/albums/hh302/rosliza_photo/?action=view&current=IkanKaciatauLepih.jpg&newest=1

pelanggan CR mmg minat kepala ikan nie sedap

Citarasa Rinduan said...

kak MM
waalaikumusalam.. salam lebaran buatmu

ya kak.. mmg sentiasa rindu, ada sahaja perkara y dibualkan. hehehehe

Huszaini Haron said...

ooo.. jarang nampak ikan ni kat pasar.. err.. ke saya yang tak kenal.. kekeke

anyss said...

Assalamualaikum,
Fuhhhhhh cekodok bawangnya mana? hu hu hu
bestnyaaaa berbuka reramai...geramnya nak cubit pipi budak tomey tu hu hu hu u

Citarasa Rinduan said...

papa kembar-
nanti cari ya, rasanya sedap dan lembut, masak kari pun okey

Citarasa Rinduan said...

anyss-
jemput2 tukar mertabak, huhuhu

ada jodoh ayu temukan dgn budak comel tu

jeBateja said...

Omak aiiiii....byknya...makanan....habis ke tu kak....??

kakcik said...

Kakcik masih belum tahu bila akan dapat berkumpul kesemua adik-beradik seperti dulu...

Selamat berpuasa, Ayu.

Citarasa Rinduan said...

Jebat-
kkikikiki.. Sesekali kumpul pasti adik beradik ada keinginan itu ini

Citarasa Rinduan said...

Kakcik-
salam ramadhan dan slmat bpuasa u kakcik skluarga.
Gitulah lumrah apabila ibubapa tiada. Pasti kita rindu nk bkumpul lagi......

~~zana@pb~~ said...

Sedihnya akak tengok org berkumpul sekeluarga, selamat berpuasa CR aka Ayu. Bab shopping dgn kakak yg akak rindu dan juga air tangan emak...huhu..sayu dan sakit mengingatinya.

khairul onggon said...

Salam Ramadhan Al-Mubarrak.. Selamat menjalani ibadah puasa.. Semoga beroleh rahmat, magfirah dan barokah.. Aminnn.. :)

Citarasa Rinduan said...

Kak Zana-
Berjauhan dari family memang sangat menyedihkan.

Ditambah tidak bpeluang berkumpul dgn adik beradik. Bila anak2 membesar keterbatasan menyebabkan hubungan kian renggang

salam ramadhan buat kak zana juga

Citarasa Rinduan said...

Khairul-

salam ramadhan buat kamu skluarga. Moga ibadat dpt dibuat dgn sebaiknya.

Amin

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

wah meriahnye menu, air tgn sndiri pulak tu..srnok bila dapat kumpul mkn beramai2 sesama adik beradikkan..

Salam Ramadhan Al Mubarak buat Ayu Sekeluarga :)