CITARASA RINDUAN

Sunday, July 22, 2012

Ibu... Nak nasi.


Kisah anak daraku dibulan ramadhan memang melucukan... Dengan usianya yang hampir 5 tahun masih gagal untuk belajar berpuasa.

Tapi... Kalau orang tanya dia berpuasa atau tidak, jawapannya pasti Ya.. Huhuhuhu... Anak ibu....

Bila dikata minum? Jawapannya tak.. Bila soal dah makan? Jawapannya makan nasi.. Hahahaaaa. Tak puasalah tu.

Hari ini minta pisang goreng seawal jam 11.30pagi.. Semalam jam 3petang menangis..' IBU.. Nak nasi' Walahemah sebelum nie Umai susah nak minta makanan

Oh! Anakku.. Sifatmu betul2 menguji kesabaran ibumu

19 ulasan:

Aisy Nasiha said...

hehe...xpe la, umairah blja pelan2, kecik lg...puasa pun baru je mula.. esok lusa boleh try lagi..

eelobor said...

hehehe... biasa lah tu anak2 kecik. yg penting bagi dia belajar step by step.

Citarasa Rinduan said...

Aisy-
Esok dah start sekolah.. Smpai jam 11pg dah balik. Jawapannya sekerat lagi.. Huhuhu

Citarasa Rinduan said...

Eelabor-
Sifat dia ada persamaan dgn muaz. Dok diam2 tangan berjalannnn.. Hahaha

ieda said...

x per ayu .. belajar plan2 kan
anak2 akk macm tuu jugak
nie zahrien cakap dia pose .. tapi time mintak susu dia cakap adik x posee ahahhaa

Edy Fee said...

kene blajar lagi la puasa..dah 5 tahun tu

anyss said...

Assalamualaikum,
Alahai...Umai kecik lagi la, baru 5 tahun.
Puasa separuh hari pun tak pe

mama maman aka yana said...

alahai... yg kat umah nih pun sama... asyik ckp lapar jew.. dugaan... :-)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

biasalah tu Ayu dugaan mula2 nak ajar anak berpuasa,
eija ni pun cuba nak ajar Zaquan berpuasa tp x berjaya, tp thn depan dia dah mula tadika mmg boleh la tegaskan dia belajar berpuasa.

nyanyisunyi said...

Ayu...selalunya time puasalah mcm2 perkara yg dibuat ank2nk.uji.kesabaran.kita urut dada je lh..umai kecik sgt lg nk.latih berpuasa..tp nk.try dari skrg boleh je

emieysandra said...

ehehe, mcm2 ragam..xpe, akak kne ajar slow2 la nmpak gaya nye

SELAMAT BERPUASA kak =)

azieazah said...

Kesungguhan dia tu wajar dipuji...

kak tini (umialya) said...

pelan2

Gen2Merah said...

hehehe.. comel je.. semoga dapat belajar pelan2 kan..

Ardini Humaira said...

hehe budak2 beselah :D

Lynn said...

hehe..Najah pun same..puasa..tapi makan biskut dan minum air..

pena rozie said...

X pe kecik lg...

jeBateja said...

err....dia tak mintak mee bandung ke kak....nasi jerk...??

Nur-nba said...

Takpe.. Budak2 memang macam tu.. Kena cuba bagi dia ganjaran, contoh bila dia puasa, bagi dia hadiah yg dia suka.. Itu cuma cadangan akak je..