CITARASA RINDUAN

Monday, July 30, 2012

Antara juadah pilihan pelanggan CR di bulan Ramadhan


Nasi Ambeng: Menu nie paling digemari pelanggan. Dengan warna serunding yang meriah ditambah ikan masin yang mengiurkan, pastinya ianya menjadi pilihan utama berbuka puasa pelanggan setia CR.

Urap Pucuk Ubi: Kalau nak lebih sedap, selain letak ikan bilis, kalian boleh gantikan dengan udang kering, aromanya membuatkan sayur kampung ini cepat dijual, Nak elakkan basi, sila keringkan dahulu kelapa parut. Selamat mencuba


Sayur Nangka masak Lemak: Jual beberapa banyak pun habis, 2-4 kilo dapat dijual sekelip mata. Janji, masa memasaknya perlu diambil yang lama, untuk mengelakkan ianya bertukar rasa dan bau

Sambal goreng: Siapa orang Jawa disini? dengan tahu, kentang, tempe, soon hoon pastinya juadah ini menjadi pilihan wajib buat pelanggan setia CR, seringgit dah memadai.

Sambal kupang/udang/sotong/tahu: Sebutlah apa sahaja sambal.. pasti terliur, lagilah peminat masakkan yang pedas-pedas. Harga dijual dari RM 1.00 ke atas.

28 ulasan:

Rai said...

murahnya dari rm1 ke atas.. bila gamaknya saya nak merasa air tangan ayu ni..suka nasi ambeng!!!

Citarasa Rinduan said...

Rai:
balik jb singgah ya.. nasi ambeng rm 3.50

Sari Yusa Ibrahim said...

sambal gorengggggggggggggggggggggg...

Aku Ibu Muda said...

suka sgt dgn nangka...tp harus pantang....huhuhuuuu

Citarasa Rinduan said...

sari yusa"
kak.. bulan puasa sambal goreng versi kegemaran kak dan cikgu azreef tak terjual..
nie versi kampung,. ada soon hoon dan tahu kering

Citarasa Rinduan said...

AIM:
wani.. u memang kena pantang. sampai 44 hari, buat ala2 orang bersalin ya

moga cepat sembuh

Mrs. Abi said...

tengok tempe aje, tetiba perut berkeriut...hahahahaha...

awin suke tempe, masak lemak nangka...

nasi ambeng belum penah makan...hehehehe

jeBateja said...

Ooo..ini le nasi ambeng......makanan org jawa kan kak....

Shahriah Abdullah Novelis said...

Sedapnyaaaaaaaaaaaaaaaaa bila nak ke CR ni hadoii kecur dahhhh akak memang giler nasi ambeng!

teratai said...

sedapnya ulam-ulam tu...

Ati Masrif said...

dalam banyak2 tu sambal goreng
yang kita suka sekali

nasi ambeng teringin juga nak cuba nanti :)

Acik Erna said...

jauh nya nak pi beli nasi ambeng

faraherda. razalan said...

Ayu, kat sini nak mtk RM2 pun dah tak dpt tau. Sedih!

=(

bersama kak Es said...

bila nak sampai CR ni..

akuzle ayu said...

Air tgn ayu.. Harap2 dpt merasa 1 hari nanti.. Amin3

eelobor said...

jom singgah buka posa kat sini

Nieza said...

Salam ramadhan Ayu, sedapx2 belaka menu dan juadah tu...bilala dpt merasa ni?:)

Kengkawan said...

wahhh sambal jawa ituuuu...

Nur-nba said...

Wah sedapnya menu2 di CR.. Kak Nur orang Jawa.. memang suka sambal goreng.. :)

Aisy Nasiha said...

Tgk ni buat sy rindu masa duk skudai. selalu makan nasi ambeng dan sambal goreng.... kalau dekat dh pergi kedai CR ni... tgk kat bazar ramadan sini tak namapk menarik sgt nasi ambeng...

Azian Elias said...

dah lama tak singgah.. singgah2 tgk food..mak aiiii... nasi ambeng.. urab lagi..huu..huu

qasehraihan said...

waaaa...sungguh menyelerakan
kak ayu yg masak smua ni ke kt kedai?

Kalamhati said...

perghh sedap gila nmpk lauk2 tu..hehe

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ayu..semuanya sedappppppppp!!

jemarisuri said...

byknye menu di CR bila la js nak merasa smua itu...hihi

Marya Yusof said...

As salam CR,

Waaaahhhhh...mcm2 hidangan! Bilalah nak ke Kulai utk merasa semua ni..hiks... Thanks add Marya di FB :)

Alin Marlini said...

memang best makan nasi ambeng dlm dulang..mesraaa...hehehe

mamawana said...

Lama mamawana tak singgah sini.. rindu plak..

Sedapnyer nasi Ambeng itu