CITARASA RINDUAN

Saturday, July 7, 2012

Mereka panggil mak, aku panggil DIA ibu..


Selamat malam sahabat, Terima kasih untuk ucapan selamat hari lahir buat ibuku, terharu sangat2 atas ucapan kalian. Tak dapat balas ucapan kalian buat masa ini, insyallah..akan cuba menyapa ke blog kalian bila masaku terluang.

Rentetan dari entry sebelum ini, hari kelahiran ibuku Jumiah Ramli.. sebenarnya aku tertarik dengan komen sahabat yang ini..

Terima kasih buat blogger tersebut yang sudi buat entry panggilan ummi bertukar ke panggilan ibu.. korang boleh klik SINI untuk entry beliau..

Sebenarnya, dalam familyku.. semua adik beradikku memanggil ibuku dengan panggilan MAK, cuma aku seorang sahaja yang memanggil ibuku IBU..

Pelik?? tak, aku suka cipta kelainan dan aku rasa normal, sebab panggilan ibu sangat halus, lembut sebutannya...

Sebab itu, sejak umai lahir aku memanggil diriku Ibu.. Ibu Ayu, ya!!.. aku suka panggilan Ibu..

Selain itu perkataan IBu buatkan perasaanku terbuai sama, dari seorang wanita yang ala-ala brutal.. aku mengubah diriku menjadi lemah lembut..

Korang pula? Jom.. kongsi panggilan apa yang kalian inginkan dari bibir anak-anak kalian?


13 ulasan:

Huda said...

saya pun bahasakan diri ibu..rasa seronok sebab saya panggil mak saya - MAK..so saya pun nak lain so panggillah ibu, rasa sweet sangat, hehe

Mrs. Abi said...

alaaa.... nk dipanggil ibu jugak

Citarasa Rinduan said...

huda:

kita sama,,,, tapi mmg best, sbb panggilan IBu menyebabkan kita dekat dan hampir dengan ibu kita..

Sari Yusa Ibrahim said...

Akak panggil mak akak IBU, adik-beradik yg lain panggil mak... hehe... sama ngan Ayu,kan....

Yaya seperti yang Ayu tahu, panggil akak BONDA, unik tak??

Citarasa Rinduan said...

awin"

ibu tamo.. panggil bonda? lembut juga

Citarasa Rinduan said...

kak YUS:
ayu suka bila YAYA tiak kakak dengan panggilan bonda..

mmg rasa terlalu berharga...

jemarisuri said...

js anak2 panggil mama maybe sbb dh termoden kot..hihi

mama maman aka yana said...

kita pangil ma buat bonda dan mama buat diri sendiri... hehe

Citarasa Rinduan said...

JS:
tak apa.. janji anak2 tak tiak kita dengan pangilan nama..

tak sopan gitu

Citarasa Rinduan said...

mama yana:
sweetnya....

suka...

Anum Shukri said...

Wahhh..terima kasih ya ayu...
Betul tu..panggil ibu boleh buat kita bertukar dari brutal kepada seorang yg lemah lembut gitu..hahaha..tapi anum pangggil mak anum mek..biasalah..orang kelantan kan..

Anum Shukri said...

Wahhh..terima kasih ya ayu...
Betul tu..panggil ibu boleh buat kita bertukar dari brutal kepada seorang yg lemah lembut gitu..hahaha..tapi anum pangggil mak anum mek..biasalah..orang kelantan kan..

Anum Shukri said...

Wahhh..terima kasih ya ayu...
Betul tu..panggil ibu boleh buat kita bertukar dari brutal kepada seorang yg lemah lembut gitu..hahaha..tapi anum pangggil mak anum mek..biasalah..orang kelantan kan..