CITARASA RINDUAN

Monday, June 25, 2012

Kerana sokongan Blogger KakaKecik Kek Karamelku terhasil.

Pertama kali dalam hidupku, menerima sokongan padu dari sahabat blogger KakaKecik, blogger nun di utara... Kerana keasyikkan kek Karamelnya, hingga beberapa blogger yang kukenali seperti blogger sunah, blogger Puan Awin memberanikan diri buat Kek tersebut..

Serius aku rasa tak mampu nak sahut cabaran dan sokongan dari beliau dan kawan-kawan.. Rasa gigil satu badan bila menyiapkan Kek ini, . Namun sedikit senyuman akhirnya menyerlah di raut wajahku, Syukur apabila melihat hasil yang dapat ku buat pada petang ini


Pengalaman pertama buat kek ini banyak meninggalkan kesan di hatiku, sedikit pengajaran sebenarnya... mengajar aku erti sabar, sebab kalau memasak lauk pauk, guna api besar, api kecil lauk akan siap terhasil, namun bukan untuk Kek ini

Masalah pertama
Dengan tiba-tiba kuasa tuhan.. Hujan lebat, guruh berdentum walahemahnya 3 minggu kampung tercinta panas, saat guruh berdentum beberapa kali elektrik terputus, gagahku menghidupkan semula suis utama... (bayangkan keadaan aku ketika itu?) Cemas risau kek ku bantat.

Masalah Kedua
Loyang yang ku gunakan terlalu kecik, sebab ovenku bersaiz kecil. Mujurlah ku tabah dan ku bentindak pantas, syukur.. 2 loyang untuk adunan yang sama seperti blogger Shda buat.


Lihatlah hasil loyang yang kecil? cantik pada mataku, namun sebenarnya kalau ikut sifu blogger Shda.. hasil beliau lagi cantik dan kreatif.

Perhatikan loyang Yang pertama.. Bahagian Karamel terlalu tebal bukan? Kalau bukan blogger shda memang aku tak tayang kat korang.. (malu)


Untuk resepi, molek korang KLIK SINI.

PS: ku terburu-buru update entry kek ini, kerana ada tempahan 2 biji pizza untuk malam ini, tempahan lewat petang dari jiran sekampung.

22 ulasan:

Acik Erna said...

assalam ayu..Tahniah berjaya jugak..acik sampai sekarang tak berani nak mencuba buat lagi.cantik warna kek ayu tu

FnF Simple Life said...

asslm Ayu...sedapnye...sy pun suka kek karamel jugak

gadisBunga™ said...

cantik dan nampak sedap. tahniah kak ayu!

kak tini (umialya) said...

lain kali nak cubalah

Mrs. Abi said...

wah!!!!!!!!! cantik!!!! mcm pelangi!!!

tahniah akak sayang!!

Nur-nba said...

Ok sangat dah tu Ayu... Janji rasanya sedap!! :)

ieda said...

wahh ayu rajin mencuba ..
cantik dan menarik , sure sedap kan .. akk x berani , selalu fail dlm buat kek2 nie .. sbb tuu akk x minat , kalau rasa nak makan akk beli aje @ tempah huhuh

ISZA said...

Kagum tgok ayu gigih wat kek..
bila ler semangat tu nak datang pada saya..?

Ardini Humaira said...

wah kak.. cantiknye kek tu.. terliur ibu mengandung ni tengok :D

Cik Pulau said...

wahhh... sume dah buat.. ble turn saya lak ni.. huhuhu

Gee® said...

wow! yummy... makan sejuk2 sedap kan Ayu... aaarggghhh terlior....

alinac lover said...

yong tak bernai nak buat haha sbb tkut x jadi

..::..aRe-Na..::.. said...

waa,sedapnyerr..tingin gak nk try..
tapi x reti hahaha

azieazah said...

Tu kira dah sukses sangat dah tuh. Kalu Kak Azie tak kira dah tebal ke nipis. Memang ngap jer! hehehe

apapun tahniah!!

Sari Yusa Ibrahim said...

cantiknya untuk first attempt, dah macam pro! Syabas Ayu :-))))

Cik Ecah said...

sedapnya kak.....tgk pun dah terliur...

norhidana said...

akak ni terlalu merendah diri, kalu dana msti tak jd... lg pun leceh betul nk bt kek nih...

tgk pun dh tau sedap, msti moist je kek nyer kan

Rai said...

cantiknya kek ayu..saya belum ada keberanian lagi nak mencuba..hehe

Mamamya said...

tgk kek karamel ni rasa t'ingin plak nak makan ayu..akak dah lama x buat...

apa yg nak dimalukan...elok je akak tgk kek ni...

aDisH.sHidA said...

TAHNIAH ayu....jadi sangat dah tu....alhamdulillah.....eh mana de sifu kadang2 shda wat pun karamel nya terlekat kat loyang hehe...

tapi x salah kan kita kongsi2 ilmu mana yang kita ada

emieysandra said...

yummy! sedapnyer...klu dok dkt, ase nk pi umah akak nk rasa..nmpak lembut je isinyer. pasni akak dh boleh buat byk kek =)

kakcik said...

Adik angakt kakcik dari Kuantan datang bawa kek karamel dan kek coklat untuk kakcik. Tak sempat nak ulang makan, anak2 dah habiskan! :)