CITARASA RINDUAN

Tuesday, June 5, 2012

Dugaan.


Assalamualaikum dan selamat pagi sahabatku....

Sudah seminggu CR tidak mempunyai pekerja yang cukup, hanya 3 orang pekerja untuk menguruskan kedai makan itu...
Kalau sebelum ini CR mempunyai 6 orang kakitangan yang bersama-sama menguruskan dari bahagian makanan- minuman -melayan pelanggan, kini hanya 3 orang sahaja yang terpaksa bertungkus lumus menyiapkan pelbagai pekerjaan..

Puas aku bertanya kawan-kawan terdekat, untuk menambah pekerja.. kali ini biarlah pekerja CR orang melayu, mudah sebenarnya untuk menguruskan CR bila sama-sama warga yang sama, namun dari dahulu hingga kini tidak seorang pun orang Melayu dapat bertahan lama... kalau 1 tahun berkhidmat pasti pelbagai alasan untuk berhenti kerja

Untuk mencari pekerja yang betul-betul komitmen terhadap perkerjaan bukan mudah... lagilah musim perayaan, musim cuti sekolah CR akan dipenuhi pelanggan dari pelbagai negeri... (syukur, rezeki.. hanya keletihan fizikal dan mental perlu kuat untuk mengatasi masalah ini)

Buat sahabatku, jujur.. aku sukar nak berkongsi emosi tentang masalah CR dengan kalian, hanya kali ini ku buntu, ku ingin meminta kalian mendoakan kali ini biarlah CR mempunyai pekerja yang benar-benar ingin mencari rezeki, moga dengan izinNya CR dapat diserikan dengan kehadiran insan yang setia terhadap sumber rezekinya


PS: lama daku tidak update blog, BW ke blog sahabat yang lain.. Maafkanku... dan terima kasih kepada Follower baru yang sudi keluar masuk ke blog CR jua buat follower lama yang sentiasa memberi semangat buat ku meneruskan kehidupan.

22 ulasan:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Semoga Allah perkenankan doa Ayu dan permudahkan segala urusan... Ameen.

eelobor said...

Insya Allah..... semoga Allah mempermudahkan segala masalah ko...

p/s: ada jawatan sambilan kosong tak? aku nk mitak keja sana... hihihi

Aisy Nasiha said...

ala siannya...kedai mkn mmg ckp sibuk di masa cuti ni kan? tak pe, anggap ni dugaaan utk kak ayu. nati semuanya akan jadi lbh baik ye, sama2 doakan

cinnamon.com said...

sabar aje Ayu.mmg susah sgt nak cari pekerja yg jujur,yg bersih dn sebagainya.

inilah juga yg di alami dgn kawan saya.masaalah tak ada pekerja.
itu aje masaalah,dr dulu hingga skrg.. kesian.

gadisBunga said...

luahan akak mendalam maksudnya. bukan sekadar ditujukan kepada bakal pekerja akak je...tapi jugak mewakili luahan hati majikan2 lain terhadap pekerja mereka...

Ayuni said...

srm, keje aper tu?

Kakzakie said...

Kalau dah nama majikan risiko mencari pekerja dan ditinggalkan pekerja memang tak dapat lari Ayu... Baik macam mana pun tetap ada lari...

Sabar... berdoa... berusaha itulah ubatnya.

jemarisuri said...

setuju ngan ayu...aritu js ada gak share bukak workshop ambil pekerja melayu mmg sekejap je pastu berhenti...buat la mcm pun mrk mmg tak setia..sedih bila kenang balik..

kini workshop hidup segan mati tak mahu je...truskan tp tak seceria dulu...

semoga ayu tabah insyaallah ada jln penyelesaiaannya yg lbh baik nti...

pinky said...

Insya Allah..... semoga Allah mempermudahkan segalanya....amin

Pok Amai-Amai said...

Ayu, setiap kesusahan kita pasti ada hikmah di sebaliknya. Semoga Allah permudahkan urusan Ayu ye?

Rai said...

semoga dipermudahkan..memang susah nak cari orang melayu yang nak kerja lama2 ayu..tu ok lagi tahan jugak setahun..akak saya bukak kedai buku kat anggerik tu 2-3 bulan sekali silih berganti pekerjanya..letih cari yang nak tahan lama..

JunAina said...

Ayu...berniaga ni memang macam tu, cabaran banyak sangat. Kena kuat hati dan kuat semangat. Moga Allah permudahkan Ayu ok.

norhidana said...

dugaan betul ye kak... yelah, makin kurang pekerja tp kerja lak yg makin banyak... semoga cptlah akak dpt pekerja2 baru yg lbh dedikasi

miloais milo said...

sabar ye ayu...

memang payah nak carik pekerja yg betul2 jujur nak bekerja...

anyss said...

Assalamualaikum,
Chaiyokkkk! Perjuangan tetap perlu diteruskan...selamat berusaha.

lieynanilaz said...

sekarang memang payah sikit kak nak cari bangsa melayu yg betul boleh berkhidmat lama...sabar ye,semoga dipermudahkan...

pB said...

budak muda melayu sekarang ...

hmmm ...

susah nak cari yang benar-benar mahu bekerja dengan elok

Citarasa Rinduan said...

TERIMA KASIH BUAT KESEMUA SAHABAT Y SENTIASA BKONGSI NASIHAT DAN SEMANGAT KEPADAKU..

HANYA ALLAH YANG TAHU BETAPA DAKU GEMBIRA DENGAN PSAHABATAN Y TJALIN..

Acik Erna said...

Insyaallah ayu..semoga dipermudhkan urusan ayu untuk CR

Zul Fattah said...

InsyaAllah kak.. Allah pasti akan tolong akak.. bnyakkan bersabar dan usaha lagi utk cari pekerja tu..

Allah tak akan bagi kita kuat saja2 @ dgan sgera, tp Allah bg ujian utk kita atasi ujian itu, barulah kita jadi kuat smangat mental dan fizikal..

adil x Allah?

Apa2pun, smoga Allah permudahkan urusan seharian akak d dunia dan akhirat..

Izan Ishak said...

sabar ye ayu...moga Allah perkenankan doa ayu ut dpt pekerja yg betul2 komited ngan CR...

Izan Ishak said...

sabar ye ayu...moga Allah perkenankan doa ayu ut dpt pekerja yg betul2 komited ngan CR...