CITARASA RINDUAN

Tuesday, June 5, 2012

Roti Inti Kacang, hidangan petang buat sekeluarga


Selamat petang sahabat....

Masih ingat kah sahabat entry ini? Bread Maker ajaib saya? Banyaknya jasa beliau terhadap kehidupanku kebelakangan ini, asal gembira dan asal duka.. Betapalah daku dihadapan BM tersayang, hasilnya???

Pelbagai gaya dan rupa roti yang boleh ku buat. Bila doh dah terhasil maka, segala rupa roti terhasil, satu sahaja pesanku.. Kalau MINAT, insyallah hasilnya tidak mengecawakan.


Menu petang nanti Roti Inti Kacang buat keluarga, yang letak bijan atas roti tu, kredit untuk anak daraku Nur Umairah yang sudi membantu ibu didapur, kalau anak-anak orang lain.. cuti sekolah mereka pasti dapat balik kampung, atau bersiar-siar, tidak baginya.... Syukur, sekurangnya Umai dihadapan mata.. belajar buat roti dan sebagainya.. terima kasih Umai sebab memahami

PS: jutaan terima kasih buat sokongan teman-teman diatas entry dibawah, terharunya dengan komen kalian..mudah-mudahan satu hari nanti DIA permudahkan segalanya, amin,..

24 ulasan:

Rai said...

meriah la anak2..hari hari dapat merasa roti fresh takde bahan preservative..hehe..

Citarasa Rinduan said...

Rai"
alhamdullilah... umai tulah seorang, dia ikut jer apa ibu dia buat.. kadangkala kasihan gak tengok dia duk sorang2, main sorang2.. hehe

Sari Yusa Ibrahim said...

wahhhaaaaaaaaaaa.. seronoknya meroti..

Pok Amai-Amai said...

Wow! Bestnya tgk bun kacang tu...nmpk mcm gebu n kenyal gitu. Yummeh!

miloais milo said...

sedap tu makan roti inti kacang merah...
rajin umai tolong ibu nya kat dapur!

Zul Fattah said...

nampak macam sedap je kak? masa terbaik bersama kluarga untuk makan bersama..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

yeay...x yah wat kuih ptg ni sbb kak ayu dah buatkan roti...lalalala.

Acik Erna said...

assalam ayu..bertamba2 keinginan acik untuk memiliki BM

lil'su said...

bestlah akk dah ada BM..sue pon mengidam jg nk ada 1...tp berpk2 lg nk membelinya..

norhidana said...

wah2 ni mmg betul2 tgh kemaruk membuat roti nih... msti sedap mkn pns2 kn kak

ejaescobart said...

dah siap? cepatnye... eja je dok menunggu dgn penuh saspen... x tau laa cemana dianye result nnt...

Nazayiena said...

Rajinnya Ayu buat sendiri,Umai pun rajin tlg ibu...

Sha HomeMade Cake n Choc said...

amboiiii..rajin nyer ayu buat pau.. petang nie makan pau panas panas best nyerr..

Zaliedana said...

Assalam kak ayu,heeh mmg senang da BM kan,xyah nak teruk2 mnguli..sy pon kalo xda bm,rasanyer mmg malas gak nk wat roti bagai,da bm yg rajin sikit,sbb sukat2,campak2,pastu tggu siap jer doh,hehe..
Rajin sungguh umai kanbertuah akak da umai yg rajin mmbantu..Msti umai boring sorang2 kan,xperlah kak,da rezeki nti umai dpt adik leh la temankan dia kan..

Cik Ecah said...

hamboi k.ayu gebuss gebassnyer roti tuu :)

gadisBunga said...

owh..indahnya rupa diaaaa~

Nieda said...

Bila ada BM senang saja nak buat roti. Sambil dia mengguli kita boleh buat kerja lain.

Samalah kita, semlam pun akak buat bun kacang merah.

Ayuni said...

baiknye anak sis.....nmpk cedap...

Yatie said...

Assalamualaikum Ayu,
rajinnya meroti, mmng puashati kan buat sendiri..lebih seronok tngk anak dan suami makan dngn penug selera..hilang segala penat..kan...

Cik Pulau said...

sedap tuuu...
kak.. bila dapat g CR ni.. heee.

p/s: kak.. ex rumate sy (tasha) dapat posting kat bandar tenggara. hurmm.. nt nak plan nak g sana dengan dia nt.. hehee

Ardini Humaira said...

dah lama dni tak makan pau.. nak buat sendiri tak reti.. huhu.. nak beli, tak ada orang melayu yg jual kat miri ni. orang bukan islam yang jual. was2 nak beli

Izan Ishak said...

macam2 roti dah ayu buat ye... geram plak tgk roti inti kacang yg fresh camtu...

Nur-nba said...

Bagusnya Umai, masih kecil lagi dah pandai bantu ibu di dapur.. :) Mudah kerja Ayu bila ada anak dara yg bantu..

azila said...

Umai kan bdk baik:)