CITARASA RINDUAN

Thursday, June 28, 2012

Kisah 8 Syabaan, Ya rezeki saya sentiasa ada, Syukur!


REZEKI TEMPAHAN PIZZA

Dari jiran tertangga, Ya.. Saya sebenarnya dari zaman dahulu kala, suka memasak, bila saya melangkah ke alam persekolah, saya suka lihat iklan PIZZA HUt, walau TV dirumah saya kecik, aerial Tv bukan ASTRO,tapi  saya rasa nak merasa akan keenakkan tepung pizza hut yang pastinya lembut tapi ranggup..

Syukur, apabila saya kenal OVEN magic saya, saya terus pandai membuat pizza,,, hinggalah sekarang saya tak cukup tangan menyediakan pizza walahemah dahulu tak terlintas dihati saya, saya pandai buat pizza.

 FRIDGE MAGNET

Rezeki, teman blogger saya yang ini, memberi cenderhati  FM dari MELAKA, sungguh.. saya sangat terharu.. awal pagi lagi beliau dah singgah ke CR, tapi sayang beliau tak sempat nak menjamah apa2 makanan sebab ada kursus di bandar Kulaijaya... Buat beliau, terima kasih banyak-banyak, Ya, saya peminat tegar FM.. Jadi saya sungguh gembira dengan pemberian itu..

Buat kawan-kawan yang rasa nak belikan FM untuk saya, dari mana-mana negara atau FM dari mana-mana negeri, saya alu-alukan.. saya boleh bank in kan RM ke akaun kalian, JANJI, jualan belian harus jujur, jika ada insan yang beri cencerhati kenangan untuk saya, WOWWWWW.. saya sangat suka.. (hahhaah)


REZEKI KUNJUNGAN AYAH SAUDARA DAN KELUARGANYA

Selepas menyiapkan tempahan pizza dan menghantar tempahan kek Marbel coco (kek tu saya dah buat semalam), saya baring keletihan.. Maklumlah, saya berpuasa sunat... Bila En Zalie call, katanya pakcik saya datang ke CR, saya terus buka mata saya besar-besar.

Saya suka!!! saya ajar sepupu saya yang baru berusia 13 tahun cara-cara yang menyediakan pizza.. dan diorang suka hasil tangan saya...


Selain saya, pastinya anak kesayangan saya Nur Umairah gembira apabila menerima teman, walahemah temannya itu pangkat mak saudara.. hehhehehe
(gambar hadapan tu askrim, lebihan kek karamel yang saya hias dengan topping coco, aneka warna dan rasa...)



PS: selain itu saya terima tempahan nasi ayam 40 bungkus.. Syukur.. selagi kudrat saya kuat saya buat, esok-esok saya tak tahu tahap kesihatan saya macamana....

32 ulasan:

Ayuni said...

hm, Sis CR ader restoran ek?

Citarasa Rinduan said...

ayuni:

ya.. nama kedai sis CITARASA RINDUAN, bila ada nama tu, barulah blog muncul.. heheh

ieda said...

syukur kan ayu , kerana kita sentiasa diberikan kesihatan dan berterusan senyum dan rejeki dari allah ..

semoga allah memberikan kita kesihatan yg secukupnya utk kita meneruskan ibadah di bumi ini .. aminnn ;)

Sari Yusa Ibrahim said...

Alhamdulillah, berlimpahan rezeki yg Allah kurniakan utk Ayu

Citarasa Rinduan said...

kak ieda:
alhamdullilah,DIA maha pemurah dan penyayang jua berkat DOA tak putus2 ibuayah, family dan teman2...

terima kasih semua...

Citarasa Rinduan said...

kak YUS:
syukur alhamdullilah...

Mrs. Abi said...

pizaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!

Murni Alfathunnisa said...

satu hari nanti..mana la tau..kot2 ada jodoh, ada rezeki boleh la rasa pizza buatan tangan ayu.. :D hehe...suspen lagi kan...

Citarasa Rinduan said...

mrs ABI:

hahahhaha.. pitammm lama2 adikku

Citarasa Rinduan said...

murni:
amboi2...............
amin, masin mulutmu itu, mudah-mudahan ada rezeki kita depan mata.. masa tu tolong habiskan sebersinya pizza kampung kak ayu ya

PS: adela.. oohhhh adela

Queenie said...

Alhamdulillah rezeki...

dpt bayangkan camner penatnya adik akak ni..redha jer la kan ayu? ramai lg org kat luar sana yg takder pekerjaan, pening nak cari sumnber tambahan rezeki...

insan_marhaen said...

IM pun tak sangka rupanya buat pizza ni senang jer...

kak tini (umialya) said...

alhamdulilah rezeki

sarah said...

salam....senang tak buat piza??ada kedai, sempat g juai piza..cayalah...kak, senang2 masuk le blog saya,ada juai baju untuk raya...

eelobor said...

Alhamdulillah....kalau ada rezeki lagi, ketemu lah kita ari ahad nie

zaujah until jannah said...

rajin nye. tapi tgk dr gambo pizza tuh jerk mmg buat ayaq liur meleleh ... adoii lapaq

inahar ali said...

salam rindu ayu..alahai dh lama x visit ke sini..pekabo? moga ayu sihat sokmo ye..tgk pizza tu terus berbunyi pewut akak..hehe!

ariana said...

Salam ayu..

slmt majujaya..kalau dekat teringin jg akak nk singgah menjamu selera diRestoren Citarasa rinduan tu..namanya pun bkn main sedap didengar..masakan nya pun tentu sedap ye..:)

Syue Mustafa said...

Ayu, kalau nak FM dr Cameron Highlands, email alamat kat syue1502@yahoo.com. Nanti saya poskan.

Nur-nba said...

Syukur kerana Ayu sentiasa dimurahkan rezeki olehNya dengan tempahan2 pelanggan..

Sedap benar melihat pizza tu..

jemarisuri said...

js tumpang gembira...bertambah dan murah rezeki ayu...^^

fieda said...

Alhamdulillah semuanya rezeki..

terima kasih wish besday saya aritu...maaf lambat saya terjah sini..

aizamia3 said...

Alhamdulillah.. semakin bertambah rezeki dariNYA.. ;)

Nur-nba said...

Salam hujung minggu buat Ayu sekeluarga,

Kak Nur jemput Ayu join GA akak...

Ini linknya :
http://cetusanrasa-nba.blogspot.com/2012/06/my-birthday-giveaway-2012.html

Ardini Humaira said...

Alhamdulillah... murah rezeki, kak :)

lieynanilaz said...

makin murah rezeki akak....moga berkekalan...:)

aDisH.sHidA said...

murah rezeki ayu dan CR...alhamdulillah

Kella said...

bestnya... nak rasa juga pizza akak nih... =) bila agaknya..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

syukurlah..murah rezeki akak

Prettywrite said...

bestlah k.ayu..suka tengok seorang wanita yang gigih macam ni..thanks ya ke blog yana..terkejut tadi..blogger terkenal ni citarasa rinduan..:) rupanya nama kedai citarasa rinduan tu ya..:)

Leadership Developmant Training said...

salam sukses gan, bagi2 motivasi .,
Hargailah hari kemarin,mimpikanlah hari esok, tetapi hiduplah untuk hari ini.,
ditunggu kunjungan baliknya gan .,.

Myra Jay said...

Alhamdulillah rezeki :D