CITARASA RINDUAN

Monday, March 15, 2010

ALKISAH AKU

(rumah aku dibesarkan, rindunya)


oleh kerana petang ini hujan lebat tak henti-henti aku rasa moleknya aku berkongsi cerita zaman kanak-kanak aku.
nak layan tv aku kurang suka menonton..
nak habiskan novel kak anis ayuni, feel belum ada
nak makan, aku berdiet
nak tido, tolonglah....itu dah lama aku tinggalkan, (tido petang)

masa kecik2 dulu, aku suka sangat main permainan baling selipar, korang mesti pernah dengar kan?
permainan yang mengunakan selipar, selipar akan disusun secara berdiri menjadi tiga segi
permain akan membaling ke sasaran(selipar yang didirikan), sehingga jatuh..
kemudian, akan berlari keliling bulatan, pihak lawan akan berlari mengejar pihak pemain.
kalau tak silap baling selipar ini seperti bola lisut

setiap kali aku main permainan ini, aku akan pilih salah seorang jiran yang paling besar bentuk badannya, lagi satu dia nie memang berperangai garang, sampai pihak lawan awal2 dan tahu mereka pasti kalah......itu yang buatkan aku senang hati tak payah keluar tenaga banyak2...

yang penting kumpulan aku MENANG

aku suka, kalau se `geng` dengan abang tu,,, tak payahlah nak risau aku bakal kecundang, atau aku kena buli dengan geng lawan
lagi satu, perasan aku, abang tu memang akan pilih aku jadi ahli kumpulannya

sampailah tahap dewasa, abang tu sentiasa mengambil berat keadaan aku,
semoga yang baik-baik sahaja aku doakan untuk beliau

itu kisah lampau aku, sekarang aku dah banyak komitment, tanggungjawab pun dah besar,,,,
kena fikir matang dan positif setiap apa yang dilakukan

3 ulasan:

aJa said...

yu..

akak dulu paling terer main baling selipar ngan baling tin...

apa lagi kalau panjat pokok jambu...peh...main smuer ngan lelaki je sebab xdak kwn pompuan...

main2 getah ni xda sangat...

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kak aja, rindukan dengan memory lampau...
sampai lupa yang status dah berubah...
alahai...penangan zaman silam

kalau panjat pokok jambu, turun mesti seluar koyak rabak.....paling tidak kena hambat dengan mak...
hehehehhehe

aDisH.sHidA said...

salam ayu..kita kan sebaya..shida pernah main mcm nie jugak..kalau di sini panggil tuju kasut...hehehe kedah kn selipar pun dipanggil kasut hehe