CITARASA RINDUAN

Wednesday, March 3, 2010

apa kalau jadi bila aku ada masalah



semua manusia tak lari daripada membuat kesilapan
sama juga dengan menghadapi masalah
nak tak nak, kena lalui walaupun dengan apa jua caranya

aku tak terkecuali, sama seperti kalian
seperti kes tempohari tiada bekalan air

ambil aje peluang yang ada, nak tunggu bekalan sempurna..dah sah2x makan masa,,,
kena pikir untung rugi berniaga juga
kalau ikutkan ada yang patah hati..tutup jer...
bukan pada aku...
bukan cara aku...






inilah cara yang aku gunakan
biasalah nak hidup....kena pandai cari peluang
kena pandai cari insiatif

ingat lagi, kursus keusahawanan yang aku ikuti...
berkat doa cikgu2x di sekolah men teanggaroh B,
berkat doa kawan2x aku gunakan sebaiknya
tak sia-sia keluarga menyekolahkan aku...
maklumlah itu semua mengajar aku erti KEHIDUPAN

aku nie bukannya terdiri daripada keluarga yang senang, anak FELDA...
dah biasa pegang biji lerai
dah biasa angkat kelapa sawit 1 tan dengan keter sorong( gelaran yang best sekali keter MENZ)
bangun pagi...tolong ayah ibu

sekarang, kisah lama itulah mematangkan fikiran, syukur pada NYA, sesungguhnya semua yang baik datangnya dari ALLAH, yang sebaliknya dari kelemahan diri saya sendiri...
AMIN

2 ulasan:

Mat Gebu said...

Betul3x...saya faham situasi yang puan alami...insya allah kesabaran kita mesti ada ganjarannya.... Tapi kan kalau kes tak de air ni...adehhhh...sabar mcm mana pun tetap juga nak MARAHHHH!!!!....

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

mat gebu....alahai..sabor jer lah... nak buat mcm mana kena terima...
terima kasih singgah ke blog saya...