CITARASA RINDUAN

Tuesday, May 8, 2012

Dato Halimah Sadique bersarapan di Citarasa Rinduan


Menjadi saat terindah bila warong kecilku dipilih sebagai tempat menjamu selera buat rombongan DATO Halimah Bte Sadique dan beberapa kenamaan pada 4 Mei 2012 jam 10.30 pagi,.

Kiranya teratak CR menjadi pilihan ke dua, selepas Dato menjamu selera di entry ini. Sambil berseloroh ku katakan pada Dato, kenapa memilih bersarapan di CR? Dato menyatakan menu kampung yang membuka seleranya untuk merasai air tanganku ditambah lagi, Dato tak segan untuk berkata "aku orang kampung" ....... Hehhehe

Terharunya,....

Maka, pada pagi bersejarah itu.. selain Ketua Polis, Ketua Bomba turut hadir bersarapan di Citarasa Rinduan, kenalan VVIP turut menyembah duli.. Hanya ucapan terima kasih ku ucapkan buat mereka yang sudi hadir.

Gambar diatas, tetamu dari Media, (ku lupa untuk bertanya kepada mereka dari media mana datangnya mereka?) Ucapan terima kasih silih berganti dituturkan oleh adik-adik media yang sopan santun itu.


Indahnya kenangan pada hari jumaat tersebut, acapkali bibir Dato memuji keenakkan menu kampung yang ku hidangkan. Yang paling berkesan di hati ini apabila Dato mengingati namaku dan suamiku.


Antara menu sarapan pagi yang sempat ku rakamkan adalah Lempeng pekak dipasangkan dengan sambal sardine, jemput-jemput kentang dan ikan bilis, nasi lemak berbungkus daun pisang, lontong dan lepat pisang.


21 ulasan:

~~zana@pb~~ said...

Seronoknya kalau di hargai kan? Emak kak pb pun dulu selalu terima kunjungan dari org2 popular, org kenamaan yang tak malu dtg ke kedai kecil.

Citarasa Rinduan said...

zana:
alhamdullilah..

wahhhhhhhhh.. nanti syer ttg kedai mak zana ya.. tahniah bt mak zana

eelobor said...

perghhhhh....kelassss ko mak

LYAfrina said...

wah... sgt2 btuah bila org kenamaan dtg kat kdai kt kan.

Mas said...

tahniah ayu...
seronok kan bila terima kunjungan dari org2 kenamaan yg tak sombong...
terasa makin dihargai....
mas pun tumpang seronok ...
best tu...

Azian Elias said...

wahhh....sibuk lah jadinya ye...

Azian Elias said...

wahhh....sibuk lah jadinya ye...

Azian Elias said...

wahhh....sibuk lah jadinya ye...

Sharifah Nadzarah said...

wah bestnya ayuuuuuu....
dapat jumpa VVIP..
TUMPANG GEMBIRA & BANGGA

Sari Yusa Ibrahim said...

bertuah badan, Ayu...

sarapannya sedap2.. paling best lempeng pekak ngan sambal sardin tu... hihi...

Pok Amai-Amai said...

Wah! Bestnya! PAs satu, satu kenamaan dtg kedai Ayu. Tu namenye, rezeki murah!

gadisBunga said...

maksudnya CR ni memang berjaya memikat selera dato' tu kak! pasni misti dia rekemen kat member2 dia yg lain pulak. :D

tapi akak punye air tgn mmg sedap. sebab saya dah penah rasa. :D

azam said...

wah.....sedapnya makanan tu....

bilalah nak ke sana?

hazlin nazri said...

salam..
lamanya akak tak singgah sini..
tahniah!
Lempeng pekak tu camno?

cinnamon.com said...

wah makin maju bisnesnya ye..

Alhamdulillah.

lps ni berderet le mak2 datin,datuk2,tan sri2.makan kat kedai ayu ye.

mama maman aka yana said...

tumpang seronok...:)

Terfikir.. bila la nak tumpang merasa air tangan cik ayu lak eks.. huhuhu.. nak gi johor la wei...:D

Munnafendy said...

bertuahnya kak ayu...sy lak rasa bangga =)

Nazayiena said...

Famous ye Ayu kedai mkn ramai VIP yg dtg....

jemarisuri said...

dh makin glam la CR nti kan..moga terus maju bisnes ayu...

ayu jgn lupa kalau js dtg nk mkn lempeng ngan sardin tu ye..cam best je...hehe

h4ni3 said...

ayu, suruh la adik2 media tu promote kedai dalam paper!
hehe

alinac lover said...

yong pon nak p la kedai akak..

nak sarapan sedap2