CITARASA RINDUAN

Thursday, May 31, 2012

Pertama kali buat coklat.. Bolehlah...


Assalamualikum, selamat malam jumaat sahabat
Hari ini agak letih sedikit sebab banyak aktiviti bersilat didapur.. jari jemari tak henti-henti menyiapkan tempahan mee bandung, nasi goreng dan nasi Ayam.. Alhamdullilah, rezeki bukan selalu, syukur.

Balik kerumah, teringat pula yang aku dah lama berhajat nak buat coklat sendiri, kemarin beli coklat putih, manakala stok coklat dah lama terlentok di dalam peti ais. Manakala badam pula ku beli setengah kilo untuk menyedapkan coklat ini.
Kalau korang nak tahu, hajat nak buat coklat semuanya bermula sebab blogger Lydia Miza yang secara kebetulan tertayang silikon bekas coklat anakknya Maisarah. Teruslah tanpa malu aku soal bertubi2.. mujurlah blogger LM dan Kakakecik membantuku menjawab soalan2 panas dariku untuk membuat coklat..
Ahaksss.,,,,,,,,


Sesekali jadi budak-budak memang syok, badan yang penat rasa ringan.... lagilah anak daraku membantuku didapur.. Terima kasih anakku..

19 ulasan:

Isteri Encek Bard said...

cekelatttttt

Iffah Afeefah said...

nampak menarik

rase nye sedap x kak

siti murni said...

makan coklat yang dibuat sendiri mesti lagi puas kan....taknak kongsi method nye ke ayu..?

Citarasa Rinduan said...

IEB--
rupanya kamu dan kak ada persamaan, sama2 minat coklat

IFFAH--
tak manis, kak guna jenama berlys

MURNI:
memang puas... umai makan tak henti2.. heheheh

jemarisuri said...

bestnye...nk jugakkkk..hihi

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum ayu...
wah comelnya coklat tu ayu... akak suka tgk... nie kalau ler irfan nampak nie.. lagiiii ler dia suka tgk kan... akak x pernah lg buat coklat sndiri... rajin ayu buat yer... ada lg tak nie ayu? meh nak 1 tuk irfan.. :)

Citarasa Rinduan said...

JS:
jommmmmmmmmmmmn mari makan coklat

Citarasa Rinduan said...

Diana:
lamanya kita tak bersua...

rindu..

ayu br belajar mengcoklatkan diri.. heheheh..

ada... irfan leh ambil 6 biji.. masih byk lagi

ainnoraini said...

Wahhh..sudah pandai buat cokat..kakain ni pandai mkn jerr..bila la nk blajar buat niii..

Daddy Ziyyad said...

makan coklat buat sendiri best kan...boleh makan puas2...

Acik Erna said...

assalam ayu..sedapnya coklat..semua ayu dah pandai buatkan..dari roti pizza dan coklat..bila la nak jadi pandai macam ayu

AkuBiomed said...

Kalau sudah mula buat boleh jual nanti.

Shahriah Abdullah Novelis said...

nampak sini ada cekelat.. sambil baca terus kunyah coklat yang ada kat dalam balang.. tak sama laaa.. nak yang macam kat gambar atas tu heehhe

norhidana said...

bestnyer... dana nih mmg dh lama tak masak2 nih kak..msti sedap kan... pasni msti akak bt lg cekelat

Rai said...

pandai ayu buat..siap ada dua lapisan..kalau saya tobat comott..

Pok Amai-Amai said...

Hah! Bab cokelat tu, mmg boleh bt bisnes gak tu! Heee~

Nazayiena said...

Wah baru pertama kali cuba Ayu dah boleh buat coklat tu....

JunAina said...

Buat coklat lepas tu ngap...nyamannn jerk...:)

aDisH.sHidA said...

ayu..yg dok jawab soalan panas tu pun xprnah pun wat coklat hahaha