CITARASA RINDUAN

Sunday, April 22, 2012

Hari ini punya cerita


Hari ahda nan indah.. lepas siap memasak di Citarasa Rinduan bergegas ke kampung tercinta Felda Tenggaroh, Mersing.. ada majlis kenduri Kesyukuran jiran tetangga... Selalunya kalau ada kenduri yang berkaitan jiran terdekat, pastinya aku tidak lepaskan peluang untuk menghadirkan diri, lebih-lebih berkaitan anak-anak  buah baru yang lahir kedunia....
Anak ke 2 sahabatku, Fahmi Irzahiden.. sepasang dah adik aku dapat cahaya mata... baby boy nie sangat tembam.. geram daku.... selamat datang kedunia Fahmi

Bonda Fahmi, ku tiak Jaja, aku dah anggap Jaja tu dah macam adik perempuan aku.. Selain acara potong jambul, majlis kesyukuran adik perempuan Irzahiden iaitu Irni Nadia Tumian kerana dapat sambung belajar ke U (degree). Tahniah dik

Inilah bonda tercinta. Puan Jumiah Ramli, ku mendoakan yang baik-baik buat beliau.. Tanpanya tiada hadirku di dunia.. Terima kasih Ibu...

Hidangan Nasi ambeng, 1 dulang 3 orang.. 3 bungkus, 1 hidangan lagi kami makan beramai-ramai syok.......

Rezeki yang berganda-ganda ku doakan buat seluruh keluarga Tumian Bin Dahlan


20 ulasan:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ayu..org jawa ya sbb ada nasi ambeng..nama pon dah bunyi jawa gak :D
Comelnya baby..acik atie pon naik geram tgk!Tahniah ya dpt baby...

Citarasa Rinduan said...

azatie:
wsalam kak atie..
kan... kalau jawa mmg inilah santapan kami.
terima kasih kak,

mamaijat said...

...wah ada 'nasik ambeng'..
mamaijat x penah rasa....
teringin gak...

Citarasa Rinduan said...

kak Izat"
syok lagi makan dalam 1 dulang, terasa sangat2 nikmatnya

kakcik said...

Selamat datang ke dunia, Fahmi. Semoga membesar sebagai anak yang sihat dan cerdik.

lieynanilaz said...

di johor masih ada lagi kenduri yg ada nasi ambeng!!...mabeles..

Acik Erna said...

ayu sedapnya nasi ambeng..
baby boy tu memang comel

Sharifah Nadzarah said...

SEDAPNYE NASI AMBENG TU AYU..LAMA TAK MAKAN...

mama maman aka yana said...

nasi ambeng..??? sedapnyer..:)

Kella said...

kak.. dah lama kita tak singgah sini kan.. belog kita dah nak mula berabuk tu.. tima kasih sebab kak sudi singgah singgah sokmo..
luv u!! =D

Dr Mohd Hafiz Osman said...

Assalamualaikum.. lama tak singgah sini... Entri ni buat saya teringat kepada nasi ambeng... dah lama tak merasai kesedapan nasi ambeng ni...

Pok Amai-Amai said...

Wow! Nasi ambeng lagik! Terliur sy dibuatnye!

Kakzakie said...

Nasi ambeng Lagi!!... Berlonggok lauk atas nasi buat kakak tak tahanlah ayu:)

norhidana said...

comelnyer bby..tembam lg... rasa nk cubit2 je pp dia

aduhla kak...ns ambeng, siap ada urap lg...perkh...
tp kan kt kg dana jarang yasinan ke kenduri warga ibu selalunyer warga bapa je

Nazayiena said...

Sedapnya nasi ambeng....
salam kenal dr Nurul dan follow sini yea.

Nur Hawa Mohd Zin said...

tang nasi ambeng tu awe suka kak!

Khairunnisa' said...

Tak pernah lagi merasa nasi Ambeng. Pernah juga berpeluang untuk menikmati nasi tu, tapi tak berapa nak berani untuk campur-aduk makanan. Does it taste nice?

Nisa'

Yumida said...

tumpang gembira bila org dpt baby baru.....

sy pon ske g kenduri

Munnafendy said...

nasi ambenggggg...lama sgt tak pekena nasi ambeng ni kak ayu!

ieda said...

selamat sudahh
comel bb tuu , tahniah

ayuu sedap nyee nasi ambeng nie .. dah lama x makan .. bilelahh boleh jumpe layie .. huhuh