CITARASA RINDUAN

Friday, April 20, 2012

Lempeng kosong VS Sambal Sardine


Morning sahabatku... salam Penghulu hari... Korang dah breakfast ker? Hari ini CR bercuti, rutin harian di hari Jumaat selain ke tanah perkuburan, pastinya jogging tidak aku lupakan...

Masa berlari-lari tadi, kepala dok ingat nak buat sarapan apa, kalau ikutkan seleraku.. Soy Protien dah memadai, tapi bila fikirkan En Zalie dan MIL, pastinya aku tak boleh fikir diri sendiri...

Lari punya lari, maka tercetuslah idea nak buat lempeng, sebab semalam aku ke blog kak Ratna dia tayang nasi sardine, tu yang hati meronta mau cari sardine.. heheheh

Siap belari terus ke pasar cari sardine, alhamdullilah... dapatlah buat suku tepung, itulah hasilnya 7 keping lempeng ( gambar kat atas baru dapat 3 keping, terus aku snap..heheheh) sekarang nie nak buat kuih aku dah rasa tak syok memandangkan baca kisah tepung yang ada peluntur.. adoiiii.. mujurlah aku berpihak pada tepung 1 Malaysia, moga-moga tak dengarlah berita yang buruk2 tentangnya..  Risau..

Jemput makan semua....

PS: nak bagi sikit kat blogger cilik ini, moga kandungannya baik2 hingga lahir kedunia.. amin

23 ulasan:

ady said...

AS-SALAM
SEDAPNYE LEMPENG..sungguh menyelerakan..

Citarasa Rinduan said...

wsalam ady:
terima kasih... ady buat sarapan lagi menyelerakan

azam said...

terbaik....terus rasa lapar,...hehehe

Sharifah Nadzarah said...

ayu harini kita bawak bekal sardin jugak..dah fening kefala pk nak masak ape..last2 capai tin sardin..kikiki..sedap tu makan ngan lempeng..

jemarisuri said...

sedapnya lempeng tu...tp js malas plak nk buat sbb anak2 tak suka..huhu..js je yg suka...hehe

Kakzakie said...

Lempeng kosong dgn sambal ikan bilis pun dah sedap Ayu apa lagi dgn sambal sardine...

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam Ayu comey.. sampai hati buat lempeng tak hajak akak samsiah ni.. akak makan beskot kering aje pagi ni.. dengan harapan badanku akan cepat mengering hehehhe

Isteri Encek Bard said...

terima kasih kakak sayang.. AMin mudah-mudahan.. tengok gambar ni lagi membuka selera sue nak buat ni.. stok sadin ada, tepung pun ado.. leh lah berhujung minggu ngan family ngan lempeng sadin nie... love you kakak.. mmmuah...

Huda said...

lempeng dan sardin sesungguhnya membuka selera..

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Sedapnya lempeng..
Hari ni Kak Mirror sarapan mee hoon.

Tentang kes tepung berpeluntur tu, Kak Mirror dah dengar lama dah.... dari tahun lepas lg, tak tau kenapa baru skrg kembali diperkatakan di FB. Sejak tu Kak Mirror buat apa tau.. pilih jenama tepung yg warna dia tak putih sgt..:D.

Sari Yusa Ibrahim said...

Salam, Ayu... hiks.. kelakar lak akak ngan Ayu ni..

Ayu, semua tepung pun guna bhn pemutih tu.. kui kui..

& tepung satu Msia tu satu kilang ngan tepung cap sauh tu... huhuhu..

Tak apalah Ayu.. nak buat camna, pi mai pi mai tang tu juga.. ;p

Lempeng Ayu ngan sardin tu, malam ni akak tiru, k.. cayangggggggggg Ayu..

norhidana said...

bestnyer kak... mmg terbaik lah, mkn lak panas2 masa tu lempeng tu rasa sedap sgt dh kn...

Gee® said...

aaargghhh!!!! nak lempeng sardin... sedap tuhh!!!

Pok Amai-Amai said...

Sdpnye lempeng. Sy suke sgt lempeng kosong. Tp klu ltk sket kelapa, lagi sy suke! Yummenh!

~ yus ~ said...

saya pun suka makan lempeng denga sardine....:)

Kamsiah said...

ayu..akak alah sardin...pening kepala kalau makan...

gadisBunga said...

akak tau tak lempeng cicah sardin tu adalah heven???

siti murni said...

selalu makan lempeng cicah gulai atau sambal tumis..tapi tak penah cicah sambal tumis sardin...nampak best memikat jugak ni...

Alin Marlini said...

Sedapnyer Ayu...time hujan sedap makan tu..

mamaijat said...

....petang ni bolehlah mamaijat buat gak...
kalau ada sambal sardine tu...semua kena buat lebih..x kiralah nasi ke...cekodok ke..lempeng ke..ha ..roti pun okay gak...
.....hhhuuurrrmmmmm....

Izan Ishak said...

alahaiii... sedapnya ayu! lapar lagi tgk lempeng ngan sardin ni.

eiela said...

sedapnya,,saya suka makan lempeng kosong je. makan camtu je.

azam said...

yummuyy...........terbaik