Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Sunday, April 1, 2012

Macamana aku kenal Acaiberry?

Aku bukan mahu jual barangan, tapi aku mahu kongsi pengalamanku bersama acaiberry (kredit mr google for picture)


Monavie merupakan gabungan buah acai berry yang hanya terdapat di hutan Amazon serta gabungan jenis buah buahan terpilih dan terbaik di dunia dalam membekalkan daya tenaga secara optima untuk badan kita. Kandungannya telah disahkan oleh pakar pakar antarabangsa yang mempunyai unsur unsur anti-pengoksidaan yang amat tinggi serta nutrient-nutrient berkhasiat yang boleh merangsang penyembuhan luar biasa serta menyediakan pertahanan badan daripada pelbagai jenis penyakit. Buah acai berry sendiri terdiri daripada kandungan kandungan protien, lemak, fiber, vitamin, mineral mineral dan garam garam unik dan berkualiti untuk pemulihan SEMULAJADI daripada pelbagai penyakit.
Sebenarnya, aku menghadapi masalah pembuangan air besar, kalau orang lain ada yang awal pagi dah ke bilik T, aku dengan selamba.. sarapan sampai ke makan malam dan esoknya lagi, tak buang air besar,, dasyatnya masalah ini menyebabkan aku mudah sakit kepala, selain aku sedawa ala2 gas berbau busuk..

Dan seingat aku, aku berkenalan dengan acaiberrry 2 tahun lepas masa suamiku baru kelaur ICU, time tu aku ke famasi sebab  aku cari barang2 untuk dressing kaki kanan suamiku yang bermasalah.. pekerja kat situ kenalkan aku dengan Monavie..

Botolnya cantik.. hanya jus.. tapi time tu aku tak berminat.. sebab dah beli mesin terapi…yang ribu2 tu..
Entah macamana masalah aku tu tak jumpa jalan penyelesaiannya, takkan hari2 nak makan betik, nak makan pisang.., orang kata aku tak minum air masak, walhal aku minum 3-4 liter air masak hari2

Aduhai… masalah oooo..aku pula tak suka makan pil2 tanpa pengesahan doktor bertauliah... apatah lagi nak makan benda2 yang merbahayakan badanku
Syukur, dengan sebotol monavie yang k uterus jadi ahli tanpa ragu2.. tu pun aku dah ada 6 bulan tanya kawan2, google tentang kebaikkan acaiberry,. Akhirnya aku dan keluargaku menjadi peminat minuman monavie..

Inilah sedikit sebanyak fakta tentang jus monavie

Memperkenalkan Mona.Vie
 
MonaVie adalah Jus Gabungan 19 JENIS BUAH di dalamnya dan kandungan utamanya adalah ACAI BERRY-BUAH YANG MEMPUNYAI KADAR ANTIOKSIDA TERTINGGI DI DUNIA ! 

Picture
Monavie Original adalah produk pertama dari Monavie. Dirumus khas dengan 19 jenis buah-buahan yang berkhasiat termasuk Super Fruit, Brazilian acai beri. Kandungan dalam Monavie Original termasuk; apricot, aronia, white grape, kiwi, blueberry, acerola, wolfberry, goji, prune, purple grape, passion fruit, cranberry, lychee, pomegranate, pear, banana, camu camu, dan bilberry yang amat menyelerakan.

  • Memberi khasiat kepada tubuh anda dengan kebaikan dari Amazon.
  • Dirancang bagi mereka yang mengingin cara mudah untuk kepelbagaian buah-buahan dalam makanan harian mereka.
  • Mengandung acai, salah satu anugerah alam semulajadi paling berharga.
  • Boleh dinikmati pada semua peringkat usia, tua atau muda.
  • Pilihan bijak bagi mereka dengan gaya hidup yang sibuk.
Picture
Antara fungsi/kebaikan yg dibawa dalam Monavie Pulse:

  • Mengandungi kandungan anti-oksida yang tinggi untuk melawan penyakit serta  menjaminkesihatan yang optimun.
  • Mengandungi sterols dari tumbuh-tumbuhan untuk mengurang dan mengawal kadar kolestrol yang tinggi dalam badan
  • Elok untuk pencegahan Sakit Jantung. Di formulasi khas dengan resveratrol dan omega 3 fatty acids untuk rawatan dan kesihatan jantung.
  • Sesuai untuk penyakit kencing manis, darah tinggi serta mengurangkan berat badan.
  • Boleh menghilangkan sakit sendi, sakit belakang, letih, lenguh dan otot kejang.
  • Setiap 4 ounces daripada MonaVie Pulse bersamaan dengan 13 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran.

Secara ringkasnya, Monavie Pulse elok untuk mencegah penyakit jantung, strok, darah tinggi,  mengawal kadar kolestrol dan menjaga salur darah di dalam badan anda. 

Picture
MonaVie Active | Gabungan 19 jenis buah-buahan bermanafaat dan campuran secara saintifik GLUCOSAMINE yang terbukti membantu pergerakan sendi dan kelenturan. 


  • Boleh digunakan oleh pelbagai lapisan umur tanpa mengira usia dan jantina.
  • Mengandung kandungan anti oksida yang tinggi untuk melawan penyakit serta mengurangkan berat badan.
  • Mengandungi tambahan glucosamine semulajadi tumbuh-tumbuhan untuk memperbaiki sendi-sendi, otot, urat saraf serta rawatan mata.
  • Mengandungi kologen semulajadi dari tumbuh-tumbuhan untuk memperbaiki kulit.
  • Sesuai untuk penyakit kencing manis, darah tinggi, batu karang, gastrik, migrain, gout, tiroid, fibroid, lumpuh dan kanser.


PS: entry ini sangat panjang, kalau tak berminat nak baca aku tak kisah.. sebab aku pun tak minat berniaga MLM. Cuma ku kongsikan pengalamanku kepada teman2.. (masa mengosok baju sekolah anak daraku, sekarang umai dah pandai tidur awal.. syukur, kerana mengenali Monavie)


~~selingan, semalam buat kenduri doa selamat Arwah FIL, ku masak 5 jenis lauk pauk untuk menjadikan nasi ambeng, hari ini berniaga.. namun aku hairan mana pergi badanku yang penat? Kerana monavie kah?? Wallahualam…~~

12 ulasan:

azieazah said...

Kak Azie pun dah lama diperkenalkan dgn Monavie ni. Tapi maklum saja, harganya boleh tahan bleh kempis poket.

Apapun memang Monavie ni sangat bagus. Ada dengar citer, pelakon Normala (isteri Zulkifli Zain) minum Monavie ni, pulih dari penyakit.

Bagus, jika serasi dan berkesan elok juga diteruskan.

Unknown said...

kak azie--
betul tu kak, artis normala omar skarang dh semakin sembuh... dia pula skrang nie syer kebaikkan monavie..

cuba sebotol dahulu kak..
tak rasa penat walau seharian tak rehat..

Sha@Mama TinaAzra said...

Wah kak ayu dah start dulu ye.. nnt bila dah cuba sha akan kongsikan pengalaman bersama monavie ni..

sharing is caring kan... tq kak ayu!

jeBateja said...

Wahhhh....kak ayu....boleh plak tak membuang seharian erk....kalau den....pitam terus....

Unknown said...

kalau di baca dari khasiatnya bagus ya. Tapi yus memang tak de masalah buang air kecil atau besar. Pagi2 bangun tidur, kalau minum je air masak segelas, 5 minit lepas tu mesti berkejar ke toilet, tu sebab kalau bangun pagi,tak mahu minum apa2 dulu selagi sarapan belum sedia dan anak2 belum ke sekolah. Kalau tidak tak jadi kerja....huhu

norhidana said...

sian akak, seksanyer kalu tak buleh OOT... rasa otak tepu heheheh... nsb lah dana nih jenis yg senang nk OOT tiap2 pg dh mcm jadual hehehe...

berapa yek kak harga monavie pulse nih... mcm best je sbb mengurangkan drh tinggi

Mas said...

ayu..
mak mas pun makan monavie nie...
memang baguss....
badan pun cergass jerk...

Acik Erna said...

assalam ayu..masalah kita serupa..acik dah pernah cuba monavie..yang tak tahan..badan naik dan gastrik kerap menyerang..selepas 2 botol tak minum lagi dah..tapi masa tu kolesterol memang turun bacaannya

mama maman aka yana said...

dah pernah gak survey monavie nih.. boleh tahan harga dia.. huhuhu

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam ayu..apa kabar?Mmg bagus ya..monavie ni.Blh try gak tp skrg k.atie makan produk kesihatan lain..mmg serasi.

Sis Lin said...

Salam Ayu...

Sis nk tanya, betul ke pernah kuar paper klu makanan kesihatan berasakan acai berry ni x boleh makan/minum? boleh menjadikan barah? ada sis baca kat online paper, kosmo ke utusan..gitu laaa...

Klu ye takut jgk..tp klu salah informasi, mmg bagus gak minuman ni...

gadisBunga™ said...

betul kata kak azie, kalau serasi boleh la diteruskan~