CITARASA RINDUAN

Saturday, April 23, 2011

Sampaiku lupa aku GAYAT!!

Assalamualaikum..salam hujung minggu sahabatku semua

Panas sungguh cuaca hari ini, kepalaku pun dah naik berpinar-pinar, mujurlah iman kuat tak capai minuman sejuk....so hanya berani minum air ECPI yang ada dalam simpanan... kalau ikutkan nafsu dah lama ku nikmati air manis yang di jual di citarasa rinduan. Namun, bak kata pepatah.. mencegah lebih baik dari mengubati.... kan??? Kan...

******************
Balik dari niaga, MIL mengadu lampu bilik air rumah atas terbakar... EIK!!!!!! Masalah pulak, tapi.. memandangkan tak ada sesiapa yang boleh membantu.... ku kuatkan semangat, walau aku jenis gayat kalau berada di tempat tinggi.... untuk pekara seremeh ini kena ambil perhatian ooo...

Dibuatnya, malam nanti ada yang sakit perut...takkan nak kena turun ke tingkat bawah. ,... ajer terkucil karang..hehehhe

So, ku kuatkan semangat.... naik benda alah nie..... (tangga aliminium, gambar dari google..)... alhamdullilah.. dan akhirnya berjaya jua.....


Perasaanku??? Peeh........... boleh pengsan kalau tak kuat iman....sebelum naik tangga kat dalam bilik air, siap baca doa kesejahteraan dahulu...hehehheh.. yakin BOLEH!!,sampai ku lupa yang aku nie jenis Gayat....hahahha

PS: esok, ada ceramah usahawan di Bandar Nusanjaya, Johor... rasanya, terpaksa ku batalkan hasratku....... family dan citarasa rinduan lebih utama dari yang lain......

18 ulasan:

senyumSOYA said...

saya pun gayat gak..hihihi...

Nur Hawa Mohd Zin said...

akak takot tinggi ye...awe gayat kalu tinggi sangat :)

Gen2Merah said...

saya kalau panjat tak takut. tapi time nak turun bawah semula tu yang gayat.. ngeehehe

Sunah Mohammad said...

TU DIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! ROCK LA KAK AYU!!! hahaha~

azian said...

kak ayu...
kdg2 bende yg kita tak biasa buat akan jd biasa kl takde org nak tolong kan...
sy suka gak dgn pasal usahawan ni...tak pe kak ayu...mungkin lain kali kot...

Lelord said...

akak biasa dah panjat tangga bersihkan lampu, kipas

jeBateja said...

kak ooo kak...bilik air rumah saya terbakar gak...meh le tolong tukaukan....saya belanja puding lah nanti.....leh kan...kan.....ahakz....

jangan marah kak.....ahakz....

akuanakpahang said...

Kalau dah gayat mmg x leh buat apa :) nasib saya x de penyakit nie :)

Ummi said...

Tu dia Ayu...salute spring toingg toiinnggg la...Kalau akak laaa..x kuasa...bukan gayat...takut jatuh mcm nangka busuk lak nnt..hehehe

Insan Marhaen said...

kita sama macam do re mi...

Mama Hanim said...

perhhh bukan semua bleh bt cmtu ayu.. mmg gayat..

nyanyisunyi said...

Kak ida ni kira ok gak tk gayat..ms dok rumah Cheras dulu selalu gak panjat pokok chempedak....sebab payah sgt nk petik dr bawah.

alinac lover said...

hehehhe lawak la akak ni~ yong pon gayat~ eiii tkut jatuh hehehhe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

saya pon gayat..takut tinggi..tu psl sy pendek..haha..

Sekamar Rindu said...

salam...

kak...janganlah gayat sangat..:)) kata kat org sr pun kalau tinggi pun gayat juga...

Huszaini said...

naik tangga rumah dari tingkat bwh ke tingkat atas gayat tak? hehehe

azzey said...

Wah mmg blh jd superwoman nih!

Sari Yusa Ibrahim said...

hik2, samalah akak, gayat jugakkkkkkkkk.. tapi kalu tangga cenggitu, ok kot.. hihi