CITARASA RINDUAN

Saturday, April 30, 2011

Babak Mandi..........AMRAFAHAN: Cerita Mengarut aku...


Makonah rasa lama benor kudin dalam bilik air. Makonah dah kepenatan tunggu Kudin bersiram...

Tadi dah mandi, nie mandi lagi...rungut hati si Markonah diam-diam.... ditepeknya bedak di seluruh kulit mukanya, dah macam tepung gomak bila dia tatap depan cermin...

Ala.... sesekali nak melawa depan kudin apa salahnya...kan?? si Makonah cakap sorang-sorang, macam tak pernah berias untuk kudin......

Makin lama, makin menjadi ghairah si Makonah.... terus di tenyehnya lipstik jenama ABC di bibirnya... tebal.. merah menyala macam warna bibir orang tertelan cili padi...walhal tak pernah si Makonah guna lipstik ABC tu... tapi untuk kudin apa salahnya??

***************

Tiba-tiba  Makonah teringat babak mandi dia dengan kudin petang tadi...

Pada mulanya, Kudin takut nak mandi dengan Makonah... tapi, Makonah bijak susun strategi... dipujuk-pujuk hingga kudin berani nak mandi sama-sama makonah...

Wah!!!!!!!!

Pertama kali kudin sudi mandi bersama Makonah, Makonah tersenyum-senyum bila kudin turuti apa hajat Makonah... sebenarnya dah lama makonah ingin kudin mandi bersamanya.... bersiram sama-sama... bergurau senda sama-sama...makonah ingin kudin gosok-gosok belakangnya... tolong shampo rambut makonah yang panjang macam filem Hantu Kak Limah Balik Kampung....... keras kejung macam mee kuning yang makonah beli kat kedai Apek Chai...

Yelah.... 3 tahun berkawin.. kudin jarang dirumah.. asyik bawa lori kontena dari singapore – bukit kayu hitam..

Tapi...
Bila makonah dah siap bersiram... kudin tak bantu makonah sental belakang badan guna sabun, Makonah pelik... Makonah sental pakai sabun buku di depannya....sental sorang-sorang...

Laki aku nie,... awat dia dah ada perempuan lain ker??? Tak ingin nak bermesra dengan aku.. dah mati pucuk agaknya... Baik aku mandi sorang-sorang.. bebel makonah dalam hatinya. Kudin hanya berdiri tegak menghadap pintu bilik air,.. jauh sekali nak pandang Makonah bersiram.

Babak mandi petang tu jadi sepi....babak mandi itu tak berjalan seperti apa yang makonah impikan..babak mandi pertama kali dalam hidup makonah berakhir tanpa tinggalkan kesan yang berahi....

Makonah tekad kalau kudin keluar dari bilik air dia nak soal habis-habisan... dia nak kudin luahkan....

**********************

Prap!!!!

Daun pintu bilik tidur Makonah di tolak dari luar...

Makonah, terus ambil peluang... jalan ala-ala perempuan gedik... biar kudin sayang pada Makonah...kiri ke kanan punggung lebar Makonah bergoyang.... bergegar bilik tidur mereka....Makonah rasa macam model 
Baywatch.... dengan baju tidur tipis dan berkain batik lepas...

Kudin sapu mukannya dengan tangan kanannya...berpeluh-peluh dia pandang isterinya yang comel, dia tahu.. makonah takkan lepaskan peluang.... kudin tahu, Makonah nak luahkan..

Abang!!!! Konah nak Tanya nie??

Sah!!! Kudin cakap sorang-sorang.... apa aku nak jawab nie?.. tadi dalam bilik air aku dah puas karang ayat... tapi.... kalau aku biarkan mesti aku tidur luar malam nie... kalau tidur luar.. jawapanya aku kena tidur dalam lori.. aku tamo......sakit pinggang aku.... aku tak rela..

Yer sayang,... tanyalah.. abang tak kisah.... (nekad kudin.. aku kena jawab yang betul. Yang benar, sebenarnya.. biar Konah tahu apa yang berlaku)

Kenapa abang tak sudi nak melakukan babak mandi bersama Konah tadi?? Abang dah tak sayang Konah ker??? Sampai hati abang. (Makonah dah start berlakon.. mengalahkan Fasha Shanda berlakon, mencurah-curah air mata palsunya....)

Sebenarnya... kan bilik air kita tu kecil... tengah-tengah ada perigi... abang takutlah kalau ada mata-mata memandang... lagipun buang tabiat kita nak mandi kat luar halaman...kalau bilik air kita tu macam dalam hotel tak apa,  ini macam zaman batu....keliling cover dengan zink berlubang-lubang..memang abang tak sanguplah Makonah oiii....

Makonah makin kuat menangis,. Meraung sorang-sorang.. dia tahu.. babak mandi yang dia mahu takkan tertunai...wawawawawa........


PS: ini cerita mengarut aku untuk contest Amrahan ............ jom join sama-sama...sila klik sini..ada hadiah menanti tau.. rugi jalau korang tak sertai.....
( aku kena tidur awal.. hari nie citarasa rinduan dipenuhi pelanggan.. maklumlah cuti 1 mei.... mata penat, fizikal letih.. selamat malam sahabatku semua.)

14 ulasan:

Cik Eliza said...

wahaha!

gud luck,

diana said...

best2..
semoga berjaya..:)

Nur Hawa Mohd Zin said...

hahah...awe bace sampai habis kak cerita markonah ni...good luck kak

Citarasa Rinduan said...

cik eliza--
terima kasih....

diana--
thanks sudi bagi kak ayu semangat.. jom join sama2

awe--
makonah tu lupa lah awe... bilik air depa versi dahulu2... hehehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mcm mana bleh dpt babak mandi lak kat blog ayu nih hehe..terus jd idea utk contest ekk..kreatiff

akuanakpahang said...

Musim2 panas nie mmg best dan kerap mandi :)

NadiRah said...

haha..org search, x memasal akak wat entry nih...huhu

IMANSHAH said...

salam ayu

jemput sertai peraduan saya

http://www.abgshah.com/2011/05/contest-selamat-hari-guru-cikgu.html

alinac lover said...

selamat malam kak.. yong nak ke siam pagi esok.. :)

padlie said...

sian kat konah..
kudin kena upgrade bilik air tu..
baru la leh buat berbabak-babak.. heheh

Huszaini said...

kekeke... ghairah sungguh bila aku membacanya nya!! kekeke

tq yer join!!

Huszaini said...

As salam, boleh undi cerita kat sini

http://amrafahan.blogspot.com/2011/05/boleh-tolong-undi-tak.html

Makbed said...

hehehhe... nice sungguh cerita mengarut anda. datang dari blog amrafarhan.

Mama Kembar 3 said...

wah ini crita rating 18sx nih hahaha! good luck kak ayu :-)