CITARASA RINDUAN

Wednesday, April 13, 2011

Berat mataku memandang.....

Assalamualaikum..salam petang rabu sahabatku semua...

Awal pagi dalam jam 6 pagi, ku sudah menemani en zalie ke hospital,. Hari ini ambil darah untuk check up temujanji seterusnya dengan pakar medical pada 27 April 2011. Walau mataku nampak tidak bermaya, apatah lagi badan yang lesu..melihat en zalie yang lemah, ku gagahkan jua langkah pemanduanku..

Mungkin kesan tangisan kemarin, mengakibatkan mata agak perit semasa memandu....lagilah ku perlu cepat sampai ke hospital untuk mengelak lalulintas orang ramai ke tempat kerja

***********************
Sampai ke hospital, ada masalah untuk mengambil darah, jururawat kata perlu ambil dalam beribu ml. Untuk melihat ujian darah bagi keseluruhan penyakit termasuk buah pinggang, oksigen dalam darah dan lain-lain.

Urat en zalie tidak timbul dengan jelas, cara terakhir adalah menunggu doktor mengambil darah en zalie, alhamdullilah jam 9.15 pagi doktor Maslini dapat mengambil darah en zalie....

Kesian suamiku, banyak tombok2 lebam di kedua-dua tangannya, hingga ke pergelangan tangannya...ku tahu, beliau sakit.....semalam kurang rehat, semalam tidak menjamah makanan, di tambah sakitnya yang sedia ada...berat mataku memandang beliau, berat lagi beliau menghadapinya..

PS: alhamdullilah, urusan di JPN kota tinggi pada hari ini berjalan dengan lancar untuk memohon sijil kematian arwah abah, IC abah di ambil oleh JPN... Awalnya, en zalie nak sangat simpan buat kenangan...ku katakan....tak boleh abang....JPN berhak keatasnya....( Ya Allah, tabahkan lah hatiku menempuhi pelbagai lagi pertukaran hak milik arwah kepada En Zalie..semoga urusan yang lain, selesai dengan mudah...amin)

44 ulasan:

AdyBudika said...

moga encik suami cepat sembuh...insyaallah..aminnnn

Citarasa Rinduan said...

ady--
terima kasih dik

Panglima Muda said...

bersabarlah

ainnoraini said...

bersabar ye ayu...itu semua dugaan hidup...

semoga en zali cepat sembuh dan pulih seperti biasa...

ayu pun byk2 berehat ye...jaga kesihatan...

Areef Ibn Naim said...

assalamu 'alaikum kak,

allah memberi kita nikmat utk menguji sejauhmana kita bersyukur n allah memberi kita dugaan utk menguji sejauhmana kita bersabar...

al-fatihah utk arwahny... mg ditptkan dlm kal. org2 yg beriman...

Suejoshua said...

Semoga Tuhan sentiasa beri Ayu kekuatan jalani ujian hidup ini, Sue tahu Ayu seorang yang tabah dan kuat semangat. Doa dari Sue semoga suami Ayu (En Zalie)akan pulih dan berbahagia disamping Ayu dan Umai, amin.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

moga suami sis ayu cpt sembuh ye...sis wanita yg kuat.adik tau sis blh hadapi semua dugaan ini.jg diri tau!

Nieza said...

Assalammualaikum Ayu...Al-fatihah buat arwah dan takziah buat Ayu sekeluarga...semoga Ayu tabah menghadapi dugaan kehilangan org tersayang.Didoakan juga semoga en.zalie cepat sembuh dan bykkan bersabar yer Ayu.

JunAina said...

ayu...kuatkan semangat ya!

Syue Mustafa said...

Takziah buat Ayu sekeluarga. Semoga Ayu & keluarga tabah dlam menghadapi dugaan ini. Al-fatihah.

faisal apardi said...

semoga cepat sembuh..amin..

faisalapardi

mamaijat said...

..kuatkan semanagt ayu..if ayu lemah..suami akan down juga....
akak dah lalui proses ambil darah & cari urat ni..sakit teramat ..lebih2 lagi bila urat dah semakin menghalus akibat CHEMO....subhanallah..lebam di lengan ngalahkan mat pit!!!
ingat ayu...Allah x menguji hambaNya yang x kuat....dan .....akak tahu ayu KUAT!!!insyaallah.

Mas said...

mas doakan agar ayu sekeluarga kuat semangat....
tabah menghadapi ujian Allah...
mudah2an en zalie sembuh seperti sedia kala...
ayu juga kene jaga kesihatan ....
moga semuanya dipermudahkan Allah....

tun_telani said...

akak~~ tun doakan semoga akak sentiasa diberikan kekuatan utk menempuhi ujian hidup. besar betul ujian yg menimpa akak.. moga en zalie pun cepat sembuh.

akak take care, ye.

eelobor said...

hanya doa dari kawan2 yang dapat di hulurkan. semoga puan ayu tabah menghadapi semua dugaan. Insya Allah, ganjaran orang yang sabar amat besar

EiJa ZaQuaN said...

ayu..kami yg membaca ni pun dpt rasa kan..
moga en. zalie cepat sembuh ye dan ayu tabah hadapi dugaan ni.

norgee said...

Ayu,
alfatihah utk arwah Ayah...semoga Ayu tabah menghadapinya....dan semoga suami Ayu akan segera sembuh ~ tiap ujian yang Allah turunkan adalah untuk menguji kita...meningkatkan keimanan kita...sabarlah, Hanya Allah taala sj tempat terbaik mengadu :)

Pendekar Berkuda said...

okayh2.... lamanya la tak nampak tuan blog ya...

Proud Mama's Dairy said...

Ayu, takziah atas pemergian bapa mertua.. semoga ditempat orang2 beriman rohnya.. dan, semoga En. Zalie cepat sihat.. tabahkan hati yer ayu.. kuatkan semangat..

alinac lover said...

takziah kak :(

berita kepada Ahli Alinac Shoppe-
http://www.alinaclover.com/2011/04/khas-kepada-ahli-alinac-shoppe.html

jeBateja said...

En Zalie kenapa kak....ada yg kita terlepas pandang ke...??

Sakit apa tu....??

kella said...

kak ayu, tenang dan sabar ye kak.. kita cuma mampu doa je dari kejauhan ni, berat sungguh apa yang di tanggung akak sekarang ni... moga akak di beri kekuatan dan ketabahan dari Allah..

anyss said...

Assalamualaikum
DariNya kita datang, kepadaNya jua kita akan kembali. Alfatihah. Walaupun berat lagi bahu yang memikul, masih ramai juga teman2 biarpun sekadar teman maya yang sentiasa menyokong.

Allah hanya menguji hambaNya yang kuat sahaja. Dan, kak Ayu sememangnya perlu lebih gagah untuk jadi tempat en.zalie berpaut.

Banyak2 bersabar ya kak Ayu...

kakcik said...

Semoga Ayu dan Zalie tabah menghadapi segala ujian.

Queenie said...

Salam Ayu...
tumpang masuk sini...

ni taktau ujung pangkal
sakit apakah suamimu hadapi?...

Sunah Mohammad said...

salam akak..moga cepat sembuh suami akak...ameen...

hana said...

salam takziah ayu... maaf terlewat.. hana doakan mudah2an roh arwah dicucuri rahmat dan tergolong di kalangan org2 yang beriman... alfatihah..

mudah2an ayu sekluarga tabah menghadapi segala dugaan nih yer... kuatkan semangat yu...

Zaliedana said...

Assalam kak,sabar banyak2 atas dugaan nih ya kak..Setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya,Tuhan menduga kita ikut kemampuan kita..Sy tau akak seorang wanita yg tabah..Moga akak sekeluarga tabah ya n hubby akak shat seperti biasa..

Sha@Mama Tina said...

Ayu, bersabar dengan dugaan hidup adalah cara terbaik merawat hati. Kalau hati rasa resah..bacalah al-quran..mudah-mudahan reda keresahannya..

semoga tuhan berikan kekuatan berganda buat Ayu ye. Ayu harus kuat demi en.zalie..

siti murni said...

Hope both Ayu & En Zalie will remain strong...sabaq banyak2 naa...semoga dipermudahkan semua urusan...dan mudah2an En Zalie cepat sembuh...aminn..

norhidana said...

menitik air mata baca catatan kaki akak tuh... dpt dana rasakn kesedihan nya..

bnyak cabaran nyer ye kak, sian en zalie tak abis sedih dh nk kene ke hospital lak ye...moga akak tbh ye... sbb kalu akak kuat msti en zalie ngn yg lain2 pun kuat jgk...

Bionic women said...

besarnya pengorbanan ayu buat suami. terharu saya baca. semoga Allah memberkati segala pengorbanan ayu tu
dan di balas dengan seribu 1 kenikmatan dunia dan syurga. Aminnn..
semoga semuanya dipermudahkan Illahi

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

semoga suami ayu cepat sembuh..ayu juga kuatkan semangat yer..

Kakzakie said...

Masya-Allah besar betul ujian buat Ayu & Zalie ye. Benar kakak mampu kata bersabar, tapi buat ayu+zalie yg menanggung terasa amat besar ujian ini.

Rajinkan solat hajat & tahajjud Ayu. Moga dipermudahkan setiap urusan....

cik pulau said...

moga En.Zalie cepat sembuhkan..
tabahkan hati yer kak..^^,

Yan said...

kita as the one to rely on.. Terharu kan..

wahida said...

semoga ayu dan suami kuat hadapi semua ini..
tabah yer...

munna said...

Semoga En. Zalie dan Ayu tabah menghadapi dugaan ini ...

Mamamya said...

akak doakan semoga dipermudahkan segala urusan & ayu/zalie tabah menghadapinya.....

Cikgu Nurin said...

Ayu: semoga kalian berdua diber Allah kekuatan dan ketabahan menghadapi segalanya...

AZLINA said...

Takziah dari akak buat Ayu sekeluarga. Semoga rohnya dicucuri rahmat & ditempatkan bersama2 golongan yg beramal soleh...Amin

ilham_un said...

semoga kak ayu tabah menghadapi dugaan.

logorithm said...

Salam takziah atas kehilangan FIL. Semoga Cik Ayu tabah menghadapi dugaan demi dugaan ini.

azzey said...

Saya doakan semuanya berjalan dgn lancar...:)