CITARASA RINDUAN

Thursday, April 28, 2011

Kami dating lah...Jom... teka-teka...ada hadiah ooo...

Assalamualaikum..

Salam malam jumaat sahabatku semua..

Semalam lupa pula daku nak syer tentang apoinment en zalie dengan pakar medical dan pakar diet.. keputusan alhamudllilah... en zalie sudah nampak baik dan buruk kesan dari  yang dialaminya akibat kurang menjaga permakanan pada masa lampaunya..

********************

Buat masa ini.. makanan en zalie mestilah yang berkhasiat, diet adalah menu utamanya.. segala makanan seeafood, ikan bilis, pati ayam dan segala makanan yang tidak baik untuk kesihatannya perlu dihentikan serta merta.. manakala, pengambilan manis tidak perlu dibimbangkan sebab en zalie tiada kencing manis.. 

Tapi, kena hati-hati.. mencegah lebih baik dari mengubati kan??

Apoinment mendatang adalah pada bulan Julai 2011...

********************
Oleh kerana terlanjur kami keluar ke hospital, aku mengambil keputusan untuk makan di kenny Rojers Desa Tebrau Tesco. Bagiku disitulah makanan yang sihat yang boleh diambil oleh en zalie.. nak sampai ke rumah.. sudah semestinya makan tengaharinya akan terlambat..

So...... kami dating lah!!!...




Jom.... sekodeng gaya kami dating berdua..




PS:Oh yer.. agak-agak korang mana satu menu en zalie dan menu untuk aku?? Korang jawab A atau B untuk kami berdua yer.. siapa yang teka betul... jeng...jeng.. aku pencinta AVON.. ada sesuatu yang menunggu kalian.. yang pasti siapa yang teka cepat .. dialah yang dapat..

32 ulasan:

NadiRah said...

kak ayu yang A..
suami B..kalo salah kire betol lah..hahahha

akuanakpahang said...

Best gi makan2 sambil dating2 nie :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

B tuk en zalie..sbb lbh berkhasiat kot.kacang panggang tu cam tak berapa sesuai tuk encik zalie kot?

eelobor said...

ayu aka kak limah gambar A, abang zalie gambar B. betul eh? meh sini AVON tuh aku nak bg kat bini aku. huhuhuhuhu

Citarasa Rinduan said...

nad--
wah... cubaan yang baik, cepat adikku sampai sini

AAP
hehhe.. ambil peluang, umai tak ikut..hehehe

LM--
kacang panggang sesuai utk bina ototkan??

eelobor--
ko lah abang yang paling lucu sekali. mujur jauh kalau idak aku dah kejor ko....

Jamiel said...

dinner ye..

diana said...

A encik zalie punye..
B Mem besar punye..

saya pun minat brang avon..:P

eT said...

Akak B kot..asben A

Citarasa Rinduan said...

jamiel--
lunch semalam..hari nie sayur bening

diana--
kalau ada produk baru dari avon.. sure ayu beli dulu.. suka sangat2

Citarasa Rinduan said...

Et--
terima kasih cuba menjawab

tun_telani said...

alaaa.. tenet slow sgt. tgh loading nk jwb, tgk2 dh ada org jwb... tun pn nk teka kak ayu A en zalie B.

ckLah said...

En Zalie....kasilah Pn Ayu tu makan lebih sikit! Hehe


ckLah pun Avon...:D

Citarasa Rinduan said...

tun--
aduh.. siannya adikku nie..jgn kata kamu di taman permainan yer.. dah malam nie

cklah--
en zalie jenis pemakan.. ayu jer yang nak jaga badan..hahahha
avon juga??
kita sekepala

Kakzakie said...

Malam ini kakak on PC sebab adik tak ade homework. Kakak dia belum balik tuisyen. Nak teka soalan ayu pun dah lewat kat atas dah banyak yg teka....

Lain kali ayu buat teka-teka lagi ok....

nanakimie said...

sis punya yang A,en.zalie B..hehe

Nieza said...

Ayu, bestnyer dating sambil menjamu selera dgn mkn yg lazat tu,...happy-happy selalu dear..:)

ibuintan said...

A mestilah tuk Ayu, B tuk abang sayang

sesekali dating.. bestkan

jalan pegang tangan tak?

Citarasa Rinduan said...

kakaku zakie--
okey.... nanti kalau ada idea ayu buat lagi

nanakimie--
terima kasih mencuba sayangku

nieza--
alhamudullilah.. moga2 kami ceria sehingga bila2... dan sampai saat dan ketikanya

ibuintan--
ayu suka peluk tangan en zalie..maklumlah.. rasa selamat bersamanya.. walau dia jalan kurang stabil... semoga dialah penyelamat ayu selamanya..amin

Gen2Merah said...

saya rasa A dan B tu kak ayu yang punya... hahahaha.. sebab tengok menu macam tak seswai je utk si abang kan.. hehehe..
Hepi salu bersama famili ya kak... Senyumm

Citarasa Rinduan said...

cikgu gen2--
terima kasih sbb sudi join yer dik..
wah.. terbaik jawapanmu..

Diana @ Melley Mey said...

ayu... bestnye dapat dating mcm nie kan... suka sgt.. :)

Diana @ Melley Mey said...

ayu... bestnye dapat dating mcm nie kan... suka sgt.. :)

Cikgu Nurin said...

Dedua Ayu punya....

Cikgu CTE said...

ayu nie merata-rata jalan-jalan cari makan...sampai tesco desa tebrau.... saya masih tak pernah jejak kat sana....

erienz said...

salam ayu...harap ayu sihat sll...nak jawab jugaklah walaupun pert tagh sakit ni...A ayu nye B..en Zalie nye...betul x...

Kalamhati said...

en. zalie punya mesti A..ayu punya B..kan?kan?kan?..ehehee

Nur Hawa Mohd Zin said...

sekali-sekala dating apa salah nye..menambah perasa dalam hubungn kekeluargaan :)

Huszaini said...

A=ayu B=balie ehh en zalie.. hehehe

Update: Tarikh tutup segmen dilanjutkan ke 1 Mei 2011 jam 11.59 malam. Harap Maklum. Terima Kasih

ainnoraini said...

ayu "B" en.zalie "A" ade benarrrr...

hari ini bersiaran dimlm hari selalunye dah zazzzzzzz....hanyut...

Mama Hanim said...

A utk en zalie.. B utk ayu..

lewat tgk blog hr ni, blk kelate ptg td..hehe.

Citarasa Rinduan said...

terima kasih SEMUA kerana sudi join dan komen contest pendek ayu...
kalian best............
nanti ayu cadang buat lagi.. hadiah ayu simpan yer..

azieazah said...

Taknak teka tapi ndak hadiah bleh?

Nak LELA DANGLING Pin, Kempen 8 2011, m/s 115.

hahahahahah!