CITARASA RINDUAN

Monday, April 4, 2011

Sudah tiba masakah untuk ku?

Tiba-tiba peluh membasahi anggota badanku terlalu deras….
Tidak pernah aku alami rasa itu..
Setiap pagi peluh yang terbit hanya diliang-liang roma tanganku atau tubuhku..bukan terbit dari kepala-kaki..

Ku kira ianya normal..namun sesudah ku hantar umai ke sekolah aku rasa melayang
Terjatuh di hujung peti ais…

Pekerjaku memekik…
Terus ku capai sebuah kerusi..
Ya Allah..sudah tiba masakah untuk ku???

***************************
Subhanallah. Terus ku capai telefon, hanya Ibu yang kuingati saat itu..
Ibu membisikan kalimah Allah, disuruhnya aku selawat dan mengurapkan wajahku dengan air wuduk..

Alhamdullillah…walau ku lemah..walau ku rasa kepalaku berat..
Namun dapat ku siapkan kesemua lauk pauk tengahari…


PS: hingga kini, walau kepala masih berat, ku telah berehat secukupnya, sebentar lagi aku akan ke klinik di kulaijaya.. hanya klinik itu sahaja yang paling dekat/selesa bagiku (perjalanan 20 minit), semoga tak berlaku yang bukan2 kepadaku….

28 ulasan:

Ayuni said...

sis, take care....

Salmiah said...

knp ayu???? actually sal pun cenggitu ari tu. menjerit anak2... tetiba jer gelap mata.

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam kak...ape kata doc? akak penat sgt kot

DJ Dayang said...

salam ayu...

saspen gak baca n3 ni. Apa2pun jaga diri dan cukupkan rehat yer. semoga semuanya baik2 jer...InsyaAllah.

YaYaNsMuM said...

Ayu...
kene jaga diri taw...jgn keje kuat sangat smpi lupa jaga diri sendiri...kita kena jaga diri kita sendiri dulu, baru kita boleh jaga org2 yang kita sayang...kan?kan?kan?

Take care, dear....

Sis-Lin said...

Salam ayu...
bwk2 rehat ayu...apakah ayu pregnant??? kalau betul, jaga makan minum yg penting byk2 rehat....

sis doakan kesejahteraan dn kebahgiaan ayu baik2 aje yek..:)

mungelily said...

k.ayuu syg!
take care ok...
sy doakan akak cepat sihat ceria ok...

CT NoArIzAh ArIs said...

Ayu jg diri baik-baik... rehat itu penting tau... rehatkan mata , minda dan perasaan.

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

semoga akak sehat2 je kak =)

intan morsalin said...

ayu...take care yer..ayu sibuk sgt tu & x ckup rehat....

miloais said...

ayu - uols kepenatan sangat tu kot
badan tak cukup rehat...

take care ye

mamaijat said...

..huhuhuhu...
akak pun rasa dah tiba masanya....

untuk ayu BEREHAT.....

tu tandanya rehat ayu tu x cukup....

ok,so now banyakkan berehat....

Cikgu Nurin said...

Ayu. Ayu penat sgt tu...rehat dulu, kalau tak cukup rehat,nanti sakit, semua orang susah hati...rehat tau...sayang kamooo...

Syue Mustafa said...

Ayu, take care. Jaga diri & kesihatan. Mungkin Ayu tak cukup rehat, sebab tu jadi macam ni.

YanaMIB said...

take care and get well soon..=)

akuanakpahang said...

Assalam mungkin tubuh tidak dpt rehat secukupnya perlu rehat yang secukupnya.

IMANSHAH said...

Assalamualikum

Ayu banyak dan kuat sangat kerja..banyak berehat ya

suri solehah said...

salam ayu..terkejut baca entri ayu..harap ayu rehat cukup..banyak sangat kerja tu...take care ayu...

wahida said...

kenapa ni ayu? jaga diri bebaik ye...jgn lupa mkn ubat tau!!

sarah-najwan said...

tekanan darah rendah kot ayu..
bykkan rehat dan tidur secukupnya..

NadiRah said...

ish, akak...
npe ni??dah cek doktor blom..?
jaga diri kay..
jgn paksa bdan sgt..
nah, nad bg bunga biru..
take care yer..
=)

Adinda Amy Sensei said...

kak ayu....banyakkan berehat.....bdan nk suruh kak ayu rehatla tuu...

Mas said...

ayu..kenape tetiba boleh jadi macam tu...
pergi jumpa doktor check tau...
banyakkan berehat..
take care yer ayu....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

kak ayu..rest ye?jg diri elok2 tau.apa2 update tau.bg tau sis ngan baby ok ke tak..

syafiqakarim said...

amek masa rehat.
lepaskan semua beban.
tidor yg cukup.
tenang kan hati.
jangan lupakan pencipta.

ibuintan said...

Ayu.. dah okey lom?

pergi jumpa dr tak, akak juga pernah kena dulu... sebab stress tak cukup rehat dan tidur

moga Ayu tidak apa2

Mama JnJ said...

wah itu pitam tu...pernah juga jadik macam tu masa dulu2 kerja kuat kat ofis..

banyakkan rehat ya dan jaga kesihatan :-)

logorithm said...

Erk... menakutkan la...

Doktor kata aper?

Cuba google simptom-simptom yang Cik Ayu alami. Banyakkan berehat dan berhati-hati ye...