CITARASA RINDUAN

Friday, April 29, 2011

Korang dah Makan Tengahari?? Lauk apa?? Jom kongsi....

Selamat tengahari sahabatku semua..

Waktu macam nie mesti blogger lelaki di Masjid, manakala blogger wanita sedang cuci mata windos shopping kan........?? atau ada ker yang menghadap komputer di pejabat?? Wah!! Sure banyak kerja, lagilah hujung bulan... kena audit dan buat untung rugi pendapatan syarikat kan??

Aku???

Pagi tadi, selepas ke pusara arwah FIL, aku ke kota tinggi, belanjer barang-barang kering untuk citarasa rinduan...Dalam jam 2.00 petang lori dari syarikat yang aku belanjer tadi, akan hantar barang-barang ke kedaiku... (dapatlah aku update blog sekejap..hehehehh)

*****************
Bila sattle. Belilah bahan-bahan mentah buat masakan tengahari ini..so, teruslah aku masak ala kadar... En Zalie kena makan ikut masa yang betul, jam 12 Tengahari. Alhamdullilah, kami dah makan tengahari sebelum en zalie ke masjid tadi...

Lauk??? Yang senang jer. Tapi sihatlah.. 


 1.       Sayur bening tanpa ikan bilis atau bahan-bahan yang tinggi asid urid
 1.       Ayam goreng berempah bersalut oat


1.       Peria katak goreng telur..

PS:Kalian pula??? Dah makan tengahari?? Jom kongsi lauk pauk anda?, mana tau.. ada resepi mudah dan menyihatkan... bolehlah aku salin resepi untuk menu akan datang..

22 ulasan:

Nieza said...

Ayu, sedapnya menu lunch ayu ni....sungguh menyelerakan..org kat sini baru bf kat sana dah lunch kan:)

Citarasa Rinduan said...

nieza--
dah kenyang ayu di malaysia.. kena makan awal2. maklumlah en zalie ada timing waktu makannya..

Kakzakie said...

Hari ini kakak lunch baca bekal: -
1. nasi putih
2. sambal udang + kacang panjang
3. ikan selar goreng
4. sayur bening juga (sawi+carrot+cendawan)

Kakak masuk nasi dlm tupperware kakcik bagi dulu tu tau...:)

Citarasa Rinduan said...

kakakku..
menyelerakkannya,.......
sedap tau..
tupperware kakcik bagi ayu simpan aksesori ayu heheheh...

munna said...

alahai sayur bening tu yg menambat selera munna...hari ni lunch makan nasi ayam je ayu...itu pun tapau ..kerja banyak kena siapkan sblm cuti

bantalbucuk said...

wah..!! sedapnya..~ ^_^

eelobor said...

diet.....huhuhuhu

padlie said...

sedapnye...
menu sy tiap2 ari kat kedai je..
xde org masak :)

Wattie said...

Salam ziarah,
Kita singgah nak tumpang makan sekali leh, nampak sedap jer

miloais said...

sedap menu uols tu...

lunch iols tadi - spaghetti olio + milk tea + bubur caca...
makan kat cafe tak jauh dari opis....

Miss Mirror a.k.a Sam said...

ooo lunch mkn peria frog ya.. Ayam nestum tu nampak sungguh lazat.
MM cuma buat nasi goreng berkambing je arini dgn buat donat.. mood malas tgh melanda2..

tun_telani said...

tun baru lunch nihh.. ayam kicap berempah harum resepi kak dayang =)

bujal X said...

saya makan apa tadi saya da lupa~haih~~

maszmadi said...

oho, masz makan KFC tengahari nie.....

hm, ayu shopping barang kat Kota kat maner selalu?????

Sham said...

wow nak rasa ayam berempah salut oat tu...tengari ni sy makan mi goreng mamak jer...hu hu...

diana said...

sedapnye menu tengah hari..
menu saya..
kari ikan..
sayur kubis..
ayam dan udang goreng..
sambal belacan(wajib)
heheheh

Salmiah said...

ayu... demi keluarga tercinta, sanggup kita pun berdiet sama, kan? saya selalunya x lunch. tp dinner pasti akan masak n duduk semeja sekeluarga.

eiela said...

kak, sedapnya tengok sayur kat atas tuh. terliur saya nih ha. hehe. hari nih kitorang makan nasi ayam je.

Latest Entri :
Hal Remeh Tapi Kena Ambil Serius

gedek! said...

Ini ala kadar...?

WOW!

Adinda Amy Sensei said...

hai kak ayu...apa khabar? lama tak komen sini...moga ceria ye

cik pulau said...

tadi cik pulau lunch dengan mcd macvalue lunch..
errkk.. sangat tak bagus tuk kesihatan.. lalala~

akuzle said...

kombinasi yg baik neh.... kena plaks bebarang kt dlm sayur bening tuh byk....leh siap hirup2 lagik neh...eheheh