CITARASA RINDUAN

Thursday, April 28, 2011

Kesayangan arwah...

Hari ini, en zalie memandu kereta arwah abah...

Jadi, motorku sudah bertukar dengan kereta arwah.. bila aku nak balik solat zohor.. aku terkedu.. aku terpaksa bawa kereta arwah sebab motorku di rumah

Sejak arwah pergi first time aku duduk dalam kereta arwah.. pegang stereng kereta arwah..tersirap peluh menyimbah ke mukaku.. rasa sangat seperti arwah bersamaku..

Arwah sayang kereta ini, baru ditukarnya dengan kereta lamanya tak sampai setahun. Puasa tahun lepas arwah pujuk en zalie, teringin nak pakai kereta macam orang muda katanya...

Ya Allah.. rupanya memang betul... teringin yang arwah maksudkan memang menjadi kenyataan... tak silap arwah pernah drive paling jauh sampai negeri Sembilan..selain pergi ke rumah besannya iaitu ibundaku... di Mersing (tenggaroh)

Cuma, aku sedikit terkial-kial.. kereta ini lain caranya nak pandu.. handbrake tangan kanan bila nak start memandu dan bila berhenti kena tekan handbrake kaki kiri..

PS: agak-agak patutkah kereta arwah dijual semula, lagipun memikirkan ansuran yang mahal, (boleh bayar 3 biji kereta mayvi).. atau ku biarkan dahulu kerana ini harta kesayangan arwah?? Minta pendapat yer rakan-rakanku...

26 ulasan:

Kakzakie said...

Kena bincang dgn en. Zalie dan MIL kerana dialah org terdekat dgn arwah. Moga ada persepakatan dalam membuat keputusan utk kebaikan...

Sari Yusa Ibrahim said...

Setuju ngan Kakzakie, satu lagi kalu En Zalie mampu apa salahnya menggunakan kereta tu, sayang kalau dijual, salah satu kenangan jugak tu..

azzey said...

klu mampu x pe teruskan le guna...:)

eelobor said...

ada value tersendiri tuh.

AngahSayang2314 said...

k.ayu kalau mampu teruskan lah...sebab ia kenangan arwah tp kalau rasa2 tak larat paham2 ye...
hehehe

Sunah Mohammad said...

bincangla dengan en.zalie kak...:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kena bincanglah dgn suami dan MIL..

miloais said...

kena bawak berbincang ngan MIL
sheols masih ada... tu pun hak sheols jugak... dan anak or anak2 yang ada....

tapi kan... kalo mampu nak bayar
buat pe jual...
kenangan kereta tu!

Nur Hawa Mohd Zin said...

bawak berbincan. InsyaAllah...kalu awe..mungkin awe jual..dan duit tu boleh buat kenduri dan sedekah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

simpan jek kak ayu jika itu kesayangan arwah.bila kita pandang2 leh juga kita kenang dia.

bujal X said...

kalau membebankan jual je~~kalau tak pakai je~~dapat pahala~~

kakcik said...

Sekurang2nya hasrat Allahyarham terlaksana juga. Tentang kereta itu Ayu berbincanglah dengan waris yang ada. Ikut apa pandangan dan pendapat mereka.

Huszaini said...

Kena bincang dan ikut kemampuan. Jika mampu apa salahnya guna..

Huszaini said...

As salam, tuan tanah, Jemput join segmen pertama AMRAFAHAN

http://amrafahan.blogspot.com/2011/04/segmen-pertama-amrafahan.html

norhidana said...

alahai msti syahdu kn kak...
alamak ansuran dia sebulan blh byr 3bji kete myv... emmm kalu dana tntu terkedu...

tp apa2 pun akak mmg kene bincang ngn en zalie ngn mak metua akak camne... yelah sbb itu antara harta kesayangan arwah kan, mana tau nk di simpan tp kalu rasanyer mcm tak blh... mmg kene bincang...

Mas said...

mas pun setuju ngan kak zakie...
berbincang dan dapatkan kata sepakat....

diana said...

kadang2 kita rasa nak..
tapi pendapat orang lain perlu diambil kira..:)

IMANSHAH said...

hurm, dah jarang guna baik jual

Mamamya said...

akak pun setuju dgn kak zakie n kak yus.....bincang dulu elok2 dgn zalie n MIL....

Encik MamaT said...

rasanya apa2 pun bawak berbincang... :)

munna said...

kalau mampu apasalahnya terus kan pakai kereta tu Ayu..lagipun x sampai setahun lagi rugi klu jual semula nanti...sebab tak lepas dgn finance bank

Cikgu Nurin said...

Mercz ye Ayu?..bg akak, baikdi simpan sebagai kenangan kelada arwah...tapi apa-apa pun, bawa berbincang sesama ahli keluarga...

terkial-kila dulu, nanti biasa lah tu...:)

gadisBunga said...

betul, bincang dulu dgn in-laws. kalau kuat sentimental value nye, simpan pun takpe.

Citarasa Rinduan said...

Terima kasih semua......
Sangat TERHARU dengan buah fikiran kalian...
sebenarnya, en zalie dan MIL yang menanyakan soalan itu kepadaku.. tapi... aku yang sangat sayangkan kereta tu..

moga dipermudahkan kami bayar bulanan ansuran kereta arwah.. amin

Dr Mohd Hafiz bin Dato' Osman said...

Kunjungan balas dari saya.. sentimental value kereta tu.. try jangan jual ya..

c-idah said...

takziah buat kau ye ayu..
terima kasih berkunjung ke blog aku ye yu...thanks banyak2..
pemergiannya satu tamparan buat aku sekeluarga..
al-fatehah buat kedua2 arwah...al-fatehah...