CITARASA RINDUAN

Friday, April 22, 2011

Menu makan malam dan Borang A (Pusaka Kecil)


Assalamualaikum..salam malam sabtu sahabatku semua..

Hari jumaat hari bagi penghulu hari, ku isi pagi jumaatku dengan mengziarahi pusara abah mertuaku, kemudian, ku uruskan beberapa perkara, yang berkaitan borang harta pusaka kecil bagi mengantikan nama arwah kepada MIL iaitu borang A, di pejabat persuruhjaya sumpah seterusnya ke majlis tanah daerah kota tinggi....

Untuk sahabatku yang ingin menanyakan beberapa persoalan berkaitan borang A, anda bolehlah menanyakan kepadaku..insyallah, hasil pengalaman yang ku lalui, untuk beberapa hari ini, sedikit sebanyak boleh ku kongsi dengan anda...




Petang, ku isi masaku dengan mengoreng pisang tanduk... memandangkan MIL tak lalu makan untuk beberapa hari ini, ku masakkan ikan kaci masak kari dan sayur sawi Jepun.
Alhamdullilah, walau beberapa suap MIL makan untuk mengisi perutnya untuk makan malamnya, itu amat mengermbirakan hatiku..

PS: dibawah contoh borang A yang ingin ku kongsi dengan kalian..untuk memudahkan kalian sila KLIK SINI



33 ulasan:

IMANSHAH said...

salam

apa habq?? lama tak nampak

Citarasa Rinduan said...

cikgu iman--
wsalam..
tengah ambil sedikit mood dan mengembalikan semangat yang agak lemah..
terima kasih bertanya khabar saya

ChiLaBaey's Spot said...

Saya pun baru dapatkan Borang A di Pejabat Tanah Petaling... Belum isi lagi... Macam rumit jerkan... Nanti boleh cerita prosedur dari A-Z tak Ayu... Mungkin minggu depan akan submitt borang... Ada harta arwah abah yang belum sempat tukar nama...

Mas said...

salam ayu...
macam mana sekarang...
harap ayu sekeluarga makin kuat menghadapi ujian Allah...
darinya kita datang dan kepadanya juga kita kembali...
mil ayu tu memang ambik masa untuk sesuaikan diri ngan keadaan sekarang..
alhamdudillah, nak juga dia makan walaupun sedikit...

NadiRah said...

lama tak jenguk akak..
akak sihat..?

Citarasa Rinduan said...

abang muz--
memang rumit.. ayu kumpul beberapa pekara,, turun naik beberapa bank...
alhamdullilah, walau pelbagai di tempuhi... akhirnya..hari ini berjaya..
syukur... memang agak payah sbb en zalie dan MIL yang kurang sihat.....

MAS--
wsalam..
mas....ayu sedang ambil mood untuk menaikkan semangat ayu...
lega sangat2 hari ini bila beberapa perkara telah ayu lakukan..
syukur..
trima kasih sebab sentiasa berada dgn ayu yer...
sangat2 terharu

nad--
memang rindu sangat2 dgn itik kuning...
comel.......
nad......... miss u too

Yan said...

Assalam Ayu,

ikan kaci? ALHAMDULLILAH semuga beliau tabah.. Sedih ati akak. Cam ne kalau kita ek? Yelah dah bertahun2 idup bersama kan.. Semuga semuanya tabah. ALFATIHAH buat yr FIL.

alinac lover said...

alahai kak.lupa nak reply msg td..

xpe kak..yong da beli tudung kwn yong..dia yg nak kawen..yong yg gelabah cri tdung utk dia heheh

dia pakai tudung putih terus kak..kawen di melaka.tp maybe yong xdpt kesana :(

Citarasa Rinduan said...

YAN--
wsalam yan, hari2 masak selepas FIL pergi... nampaknya semuanya tak ada selera...

masak nasi 1 pot pun tak pernah habis..alhamdullilah..hari nie MIL makan...syukur..
arwah dan MIL tak pernah berenggang.. dan ayu pun sepanjang menjadi ahli keluarga en zalie... tak pernah jauh dari arwah..
sangat2 rindu

yong--
alhamdullilah..
syukur, lega bila kak dapat tahu.. ingatkan nak pinjamkan...
eik, awat awak tak pi??
mengelat eik??

akuanakpahang said...

Salam dan selamat malam.. kita belum makan mlm lagi kejap lagi kut :) semoga ceria sentiasa :)

Citarasa Rinduan said...

AAP--
wsalam... selamat malam AAP, mari sini..ayu bagi sepiring kaci masak kari...hehehhe

terima kasih AAP.. ambil mood untuk menceriakan diri

niey_muhaini said...

Salam ayu..

Apa saja situasi yg berlaku, insyaallah kita msh punya hak utk mnikmati kebahagiaan. Smg kbahagiaan sntiasa mgiringi hidup ayu..

sarah-najwan said...

harap ayu sekeluarga tabah menghadapinya..

mil da mkn tu..ok sket sb ada alas perut..

Siti Indrawati said...

Selamat malam Ayu ops! jgn tido dulu..lauk sawi jepun memang feberet,ringkas tp berkhasiat..resepi wajib dlm seminggu mesti ada 2@3x..
Syukur Ayu dah semakin kuat n tabah,mak et berkongsi rasa walaupun x pernah lalui lagi saat itu,apapun semoga kita kuat n bersemangat dlm apa jua dugaan yg dtg,insyaALLAH.

cik pulau said...

akak!!!!1
pisang tanduk goreng,,nyummm!!!

Nieza said...

Ayu, biasa mcm tu la mak nieza dulu pun mcm MIL ayu juga ..hati yg sedih sampai tak ada selera nk mkn.mereka lagi terasa sedih kan coz kehilangan teman rapat yg dh bertahun duk bersama...tapi lelama nanti oklah tu sementara nk sesuaikan diri saja...kena byk bg semangat.

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum ayu...
maaf diana terlepas entri ttg berita tu.. Salam takziah dari diana dan moga arwah tenang d sana dan berada d kalangan orang2 yg beriman.. Amin.. Moga tabah menghadapinya..

siti murni said...

salam Ayu..

pernah jugak ada experience download dan isi borang A nih. keseluruhan proses ambil masa lebih kurang 2 bulan..

azila said...

Alhamdulillah..gembira bila tgk Ayu dah update blog slow2..tu maknanya semangat ayu insyaAllah kembali pulih:)..semoga Ayu terus menjadi kuat yer

Cikgu CTE said...

saya suka sikap ayu terhadap MIL ayu...jarang ada menantu yang baik sekarang nie...ramai yang tak ikhlas..

namun tidak bagi ayu...
tetap bersama-sama merasai kesedihan MIL..

norhidana said...

untung MIL akak.... dpt menantu mcm akak nih yg prihatin..
apa pun moga akak tbh tau sbb kalu akak tak tabah msti MIL akak pn sdh

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam kak...
dah ok? hope akak kembali ceria tau..

jeBateja said...

Uikk...cek lama tak makan pisang TANDUK goreng...susag benor nak dapat kan nya....ada sebijik dua...pas tu goreng ke....buat pengat ke...pehhh....

MIL - moga tambah kuat...

azieazah said...

Semoga semua urusan berjalan lancar dan berjaya.

Teruskan kesabarn dan ketabahan.

Sis-Lin said...

opocot! hahahahhaa....
nsb dh masuk blog CMG...rasa kenyang sikit..tp masuk sini lapooo terussssss....

ayu sayangggggg....bila nk open table! hahahahaaaaaaaaaa

Kakzakie said...

Assalamu'alaikum Ayu,

Kekuatan penghuni rumah yg ayu duduk sekarang terletak di tangan ayu. Zalie, MIL dan Umai perlu kekuatan itu.

Kakak bangga bila Ayu berani bergerak untuk membantu Zalie uruskan semuanya itu...

kemei said...

Slm....kuatkan diri dan tabah mengharungi hidup..terima kasih share sal BOrang2...

tun_telani said...

assalamualaikum kak ayu cayang =)

2-3 hari ni tenet x berapa nk ok.. rindu nk dtg menjenguk kawan2.. byk betul perkara yg nk diuruskan ye.. bz2 tu, jgn lupa jg kesihatan akak tau..

ibuintan said...

moga Ayu sihat...

memang banyak perkara yang perlu diuruskan berkaitan arwah kan..

syukur Ayu dapat membantu

Fyqa said...

smoga k.ayu kuatkan diri ye :)

azian said...

kak ayu...
harap semuanya akan beransur seperti sedia kala walaupun sy tau susah untuk terima keadaan ni buat sementara waktu...minggu depan balik johor...nnt kl nak singgah sana sy bgtau ye...zul dah takde kat sayong sbb dia dah jadi manager kat kahang timur...

Insan Marhaen said...

kalau goreng cucur kodok, jangan lupa kasi IM sikit haaa...

azzey said...

Sedapnya pisang tanduk tu.....:)