CITARASA RINDUAN

Wednesday, April 20, 2011

Ku bukan cengeng......

Assalamualaikum......

Ya Allah, sekuat manapun aku..
Sekuat manapun kudratku...
Apabila menerima pelbagai ucapan takziah dari sahabat handalku...
Menitis jua, airmataku ini
Ku bukan cengeng, apatah lagi merai simpati...
Namun...ku wanita...cair jua penghujungnya

Ku redha pemergian abah
Ku redha setiap ketentuan dariNya
Ku tabah dan ku kumpulkan semangatku...
Namun...ku tahu, DIA maha adil menetapkan suratan/peristiwa yang berlaku

Terima kasih teman, terima kasih sahabatku semua
Anda penitip dan peniup semangatku untuk tidak lemah dimata suamiku
Kerana suamiku tak sekuat dan segagahKu...


PS: hanya ribuan kemaafan ku hulurkan tanda aku malu pada kalian, untuk sementara ini.. ku bercuti dahulu BW ke blog kalian....maaf kerana menghentikan sementara persahabatan istimewa sesama kita.


25 ulasan:

senyumSOYA said...

akak jaga diri tau..
jaga kesihatan..
akak kuat.. insyaALLAH..

semoga Allah memberi kekuatan dihati mereka yang memerlukan..

alinac lover said...

xpe kak~ tenangkan hati dan fikiran dulu ya~

smoga akak dan keluarga baik2 aja ya

Citarasa Rinduan said...

senyumsoya--
terima kasih dik, terharu kerana kak ayu sentiasa dihati kamu

yong--
dik, terima kasih yer....
semoga atas doamu kami tabah menghadapi semuanya..

Lelord said...

takpe ayu akak faham

tun_telani said...

semoga Allah mengurniakan ketabahan pd akak.. wish i could be there to share your burden.

eelobor said...

SABAR amat mudah untuk di lafazkan dengan kata2 namun amat perit bagi yang menanggungnya. Sesungguhnya sabar itu separuh daripada IMAN.

cik pulau said...

akak.. tabahkan hati..
kuatkan semangat..
moga akak sentiasa dirahmati olehNya...
rindu akak sentiasa..^^,

Citarasa Rinduan said...

kak lelord--
terima kasih kak..

tun--
rindu pada kamu..
rindu dengan hasil tanganmu/percikan kameramu..
terima kasih atas doamu...
amin...amin...Ya Rabal Alamin...

eelobor--
alhamdullilah, terlupa seketika amanah yang ku tanggung bila bertemu dengan sahabat alam maya...terima kasih teman


cik pulau--
terima kasih dik, penuh matang ucapan semangatmu...terima kasih sekali lagi atas doamu..

Syafiq Rosli said...

sedih sy bc entri ni kak..

Kalamhati said...

Tumpang sedih..ayu sabar ye..
bertenang dulu..nnt dah reda baru berblog smula..

sesungguhnya Allah bersama-sama dgn org yg sabar..=)

Insan Marhaen said...

oo.. takpa. esok-esok bila dah ok jiwa, BW lah semula.

biasalah.. laut mana yang berombak..

Mas said...

tenangkan diri dulu ayu...
bila dah ok nanti...baru bw yerk...
moga ayu sentiasa dirahmati Allah..
kuatkan semangat.....
jaga kesihatan....

azieazah said...

Salam Takziah dik AYU. Moga terus tabah dan bersabar.

Mati itu pasti,
Hidup InsyaAllah.

Redha...

jeBateja said...

aisehhhh...rindu jugak akan keaktifan kak ayu ni....tapi apa buleh buat....apa pun ...utamakan family...itu yg terbaekkk...

errr...mee goreng basah satu....air suam.....ahakz

norhidana said...

jaga diri ye kak... sapa yg tak sedih bile org tersyg pergi tinggalkn kite,,..

akak bkn ptskan persahabatan cume akak perlukan masa utk terima kesedihan ini... takpe kak... kiteorg ada kt sini tak pg mana2... bile akak dh sedia sile lah jnguk2 kami balik

Mamamya said...

x per ayu...kami semua sgt2 memahami situasi yg ayu alami sekarang...dahulukan mana yg lebih perlu n penting...kami semua sentiasa mendoakan kesejahteraan ayu n keluarga.....

hazlin said...

moga ayu terus tabah,,

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

takpalah nangis..nangis bukan makna cengeng..moga ayu tabahkan hati ya..

Kakzakie said...

Kuat seorg isteri mampu menjadi terapi suami. Tapi airmata mampu melegakan hati yg sayu seorg wanita/isteri.

Kakak tahu betapa sedihnya ayu sedih lagi zalie yg keseorangan tanpa adik-beradik berbanding ayu...

nurayunni said...

kuatkan semangat...

JunAina said...

ayu...

hati kita lembut tapi semangat kita kuat kerana dengan semangat kita suami dan anak2 hidup!

siti murni said...

take care & take your time...

ckLah said...

Ambil masa...
Tenangkan hati....

Nur Hawa Mohd Zin said...

tak pe kak..kami semua faham...yang penting akak sehat dan biz akak berjalan seperti biasa ye

aLieF si Muncung ManiS said...

kak ayu,,,sabar k..ada hikmah di sebalik semua ni..alief doakan semoga akan baek2 saja...jaga kesihatan..:D