CITARASA RINDUAN

Monday, April 11, 2011

Kisah Aku, dia dan budak itu....

Assalamualaikum..salam malam isnin, lambat sedikitku kongsi ceritaku hari ini, dengan demam, salsema, batuk (macam pakej 3 in 1 pulak...) yang masih tamo kebah, tetap gak nak bersarang di badanku nie...ditambah lagi apoinment en zalie mengambil masa yang panjang hari ini..

Untuk masalah penyakit kulitnya, (akibat terlalu lama di ICU), beberapa kepingan seperti kelumumur tumbuh disekitar kulit kepalanya. Mulanya tak lah berapa nak kisah sangat, namum bila berhadapan dengan pelanggan, mau lah kena jaga keterampilan diri en zalie... bulan lepas doktor Ct ada bagi ubat, namun tak berkesan....

Keputusannya, tambah ubat yang lain, jam 10.30 pagi rawatan Fisioteraphy, mengambil masa yang lama hingga jam 1.30 petang, oleh kerana Umai ku bawa, tak dapatlah aku ikuti rawatan tersebut, tak silap rawatan fisioteraphy kali ini yang ke 7, jom...lihat keletah/kerenah umai yang suka posing bak model tak bertauliah........





Habis rawatan Fisioteraphy (masalah berpunca dari kaki kanan hingga mengakibatkan pergelangan tumit hingga tapak kaki en zalie hingga kini masih tidak berasa akibat, koma yang lama di ICU) terus aku  ambil ubat en zalie di farmasi, mujur lah angka giliran tak lama dalam 35 orang..



Perut dah mula berkeroncong, jam menunjukkan pukul 2.15 petang. Aku terus cari port makan tengahari, destinasi paling dekat dengan hospital adalah Tesco desa Tebrau, Johor..sebab ada kenny rojer di situ....nak sampai ke rumah jauh ko...... (perhatikan aksi Umai dan En Zalie, suka posing2..heheheeh)



PS: ini ubat terbaru en zalie, ubat lama rasanya memang tak berjaya atasi masalah kulit kepala en zalie...Moga dengan perantaraan Ubat ini, masalah En Zalie berjaya di atasi, Amin

24 ulasan:

ckLah said...

...semoga yang sakit akan sembuh.

eelobor said...

di samping berubat, berdoa & tawakkal

Mas said...

moga en zalia cepat2 sembuh seperti biasa....
amboiii..sakannya anak dara tu berposing...
comelnya bertudung....

Fyqa said...

smoga cepat sembuh...amin :)

comeynya....

azwa amani said...

huhuhu..comel posing

azieazah said...

Aminnnn....

amboiii UMAI, bikin hati bisa goncang gini...

Nieza said...

semoga suami ayu cepat sembuh ya....anak dara tu pandai posing ya.
p/s: ayu, nanti singgah umah ambil poskad yer..:)

Lelord said...

wahhh kemain lagi posing

ayu ni n3 yg ayu terlepas tu

http://lelord-mamanajlaa.blogspot.com/2010/11/menuju-ke-destinasiyeayea.html

mungelily said...

qiutnyer ank k.ayu...
btw semakin cantik pic2 k.ayu..
keep it up!!

cik pulau said...

moga en.zalie cepat sembuh..

perhh.. posing sakan umai tu yer..^^,

Zaliedana said...

Assalam kak,moga hubby akak cepat sembuh ya,owh hubby akak pernah msuk icu ya..Akak comey umai,MCM MAMANYA..kecik2 dah pandai posing sakan ya..

akuanakpahang said...

Assalam, setiap penyakit ada ubatnya semoga cepat sembuh insyaallah.

kella said...

kak ayu.. jalan jalan di malam hari.. suka suki je tengok model yang penuh bergaya dalam gambar tu..

selamat malam kak ayu..

BIONIC WOMEN said...

suka tengok aksi2 umai...macam model pro tu..hahaha..
semoga en.zalie serasi ngan ubat baru dan bertambah baik..amin

shahjiehan said...

akak,...semoga yang sakit akan sembuh....

kakcik said...

Pandainya Nur Umairah berposing. Comel je. :)

Semoga En Zalie cepat pulih seperti sediakala. InsyaAllah.

Insan Marhaen said...

penawar tetap ada. usaha mencari..

Bahulu said...

as salam...ziarah2 join kat sini.
moga2 cepat sembuh.okey

alinac lover said...

semoga baik2 aja ya kak~

alexa yussida said...

amin...moga suami akk lekas smbuh n akk jugak get well soon oki..

umai poser habes:)comell pki tdung

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

moga en zalie sembuh..uik..sis ada kat johor ke?saya org segamat tau!

azila said...

salam ayu..lama xjengah,kebizian melampau..heheh.comelnya umai, pandai posing lak tu..ni sure mak dia yg ngajor neh..heheh
lupa nak ckp..kim salam kat en.zalie..moga cepat sembuh:)

mama maman said...

byknyer ubat.. tak suka nyer...

moga cik zalie cepat sembuh ye... dan kembali sihat seperti sediakala...:)

azzey said...

Hu3....Umai dh mula menunjukkan 'belangnya' makin pandai posing nih. blh jd model nih...:)