CITARASA RINDUAN

Monday, September 19, 2011

ANTARA KEJU DAN BELACAN, drama Astro Warna 132.

21 september 2011 (hari rabu), astro warna saluran 132, bakal menyajikan kepada peminat drama komedi sebuah drama yang paling mencuit hati… bakal bersiaran jam 10 malam, Antara Keju dan Belacan itulah tajuk yang akan menemui anda seisi keluarga…
Penulis skrip Zaini Kosnin, dan Nasarudin Ab Rasif memilih Natasha Hudson (watak Tyna) sebagai heroin dalam drama komedi ini…
Bila ku baca sinopsi drama ini di akhbar metro harian jumaat bertarikh 19 September 2011, ku tahu.. gabungan pelakon Shuib sebagai Jai (raja lawak sepah) pasti membuatkan malam anda ceria sekali…
Ditambah dengan lakonan Fathil dani dan Sheila Mambo sebagai ibubapa Tyna pastinya mewujudkan eleman kekuatan dalam drama komedi ini…
****************
Ianya mengisahkan, tentang Tyna dan James, sering dipandang serong dikalangan rakan sekerja wanita tersebut, tyna sanggup berpura2 menjalani hidup seperti warga asing kerana ingin mengikuti cara kehidupan teman lelakinya seperti tidak makan makanan tempatan.
Namun, disebalik lupa daratan Tyna, sebenarnya dia mempunyai rahsia yang hanya diketahui oleh Jai (rakan sekerjanya) sebagai penghantar surat. Rahsianya adalah Tyna mengemari sambal belacan, Oh!!! Lucunya daku apabila berimaginasi lakonan Natasha yang mencuri2 makan sambal belacan di pejabat sambil disekodeng oleh si Shuib.. hahahhaha..
Sebenarnya Jai sudah lama meminati wanita itu, dan sering memerhatikan gerak geri wanita idamannya, tanda disedari sebenarnya, Jai diminati oleh wanita Inggeris bernama Maria... jeng2!!!!! Semakin panas bunyinya…..
1 hari james melamar Tyna, dengan bersetuju memeluk agama Islam dan apabila berkawin Tyna akan dibawa pulang ke negara asal James di Hungary, saat inilah Jai memberanikan diri memberikan hadiah istimewa kepada wanita idamannya.
Hadiah yang di berikan kepada tyna adalah seketul KEJU dan semangkuk BELACAN, Jua terselit VCD bertajuk antara keju dan belacan, kerana hadiah itu.. fikiran Tyna berbelah bagi untuk memilih siapakan jodohnya yang sebenarnya..

PS: jom.. ramai2 jangan lepaskan drama komedi hebat ini….. kita gelak sama2 ya!!!!!!!!!!!!!

19 ulasan:

Mommy Fara said...

Bila cite nie eh Ayu? Teringin gak nak tgk tp tatau sempat ke tak nak ngadap TV....

Maya Mayana said...

KALAU ADA ASTRO MESTI DH TENGOK...:)

Hanis Azla said...

mcm best citernya.. tp kat rumah tak langgan astro warna.. hu..hu..

Citarasa Rinduan said...

fara--
rabu. jam 10 malam.. ayu kalau bab yang jenaka.. mmg layan terus.. hahhaha

maya--
tengok di u tube atau internet jer..
ada....

Citarasa Rinduan said...

hanis azla--
pasti akan ditayang di internet...
insyallah.. kalau ayu ada masa, ayu set untuk record ya..

Lelaki Ini said...

macam best jewk!

azam said...

hehehe.....tak pernah tgk...hehehe

kakcik said...

Kakcik sekarang jarang dapat mengikuti drama di TV, jangan kata yang bersiri, cerekarama dan yang seumpamanya juga bagai tiada masa nak menonton. :(

munna said...

munna pun tertunggu-tunggu cerita ni...tgk iklan mcm best....

Hezrin Ahmad said...

umah rin xde astro.... lgpun monday-friday = no tv day...huhu

Daddy Ziyyad said...

kalau cerita melayu komedi, saya boleh layan..:)

diana said...

nak tengok shuib tanpa sepah...

abah khalisha said...

umah abah tkde astro..hehehe

mama maman said...

Ayu: cam besh je cite tuh.. tp kita takde astro lak.. hhheee..

~izan~ said...

alamak izan takde astro warna...baca aje sinopsis akak ni ehehe

alinac lover said...

menarik ni

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bila dah penat seharian seronoknya layan drama kan kak ayu.tp seksinya natasha..huhu

eelobor said...

serius aku x layan citer cam gini

Yana Shaiful said...

xsabar nk layan citer nii..:=)