CITARASA RINDUAN

Friday, September 2, 2011

Syahdu walau Ceria

Setiap tahun ini acara wajib yang akan berlangsung bermula pada tahun 2005 (3 tahun perkahwinan aku dan en zalie),
Memang kami sekeluarga akan merasai saat yang paling mengembirakan.. bertemu sanak saudara yang jauh walau beribu KM, disatukan dalam setiap tahun…. Ada yang duduk di Negeri sembilan, Selangor, malah ada yang berpindah ke terengganu, mencari rezeki di luar semenanjung Malaysia..



Kami gelar perjumpaan sambutan HARI RAYA. Kami adalah anak,cucu dan cicit generasi Allahyarham Hj ABU Bin Ali dan Hajah Siti Bte Abdullah.. akan memperuntukkan 1 hari bersama2. Kami berkumpul. Acara bacaan yassin dan tahlil akan diadakan..
Selepas itu anak2 arwah akan bersalam dan memohon ampun dan maaf, diikuti cucu (ini susun jalur ditempatku, kerana En zalie cucu arwah Abu,jadi aku menjadi cucu menantu arwah), seterusnya cicit dan susun jalur ke bawah akan bersalam mengikuti jejak generasi terdahulu..


Saat paling menyeronokkan.. sebab seusia 1 tahun ku gelar pakcik.. hehhehe.. kelakar namun itulah realitynya
Ku doakan perjumpaan sambutan HARI RAYA ini berterusan walau ke beberapa generasi sekalipun.. Insyallah, tahun pertama tanda arwah Mertua bila bertemu adik beradik arwah yang sama rupa dan iras wajahnya buatkan sayu mula menyerpa.... sedih namun ku harus tabahkan hati...

PS: kesihatan En Zalie tidak mengizinkan beliau untuk bertemu… terbaring di rumah.. alhamdullilah, ku tahu suamiku kuat.. hatinya meronta2 mahu bertemu mereka.. namun kesihatannya membataskan…
Insyallah.. tahun hadapan mungkin akan berlangsung di Negeri Sembilan

12 ulasan:

gedek! said...

Masya-Allah! Ramainya!

Kena pakai nametag sebab ramai sangat! Sure tak kenal anak sapa nanti!

Citarasa Rinduan said...

hehehehhe

uncle.. saya akan usulkan cdgnn uncle kepada generasi muda.. sure yang dah berusia ikut jer

PS: saya tak ada dalam ini cerita, sebab jadi tukang ambil gambar jer...

alinac lover said...

best nya kak~

Citarasa Rinduan said...

yong--
sangat seronok, acara tahunan.....
tahun nie di f sg sayong, kulai...
akan datang akan ke rumah adik beradik arwah yang lain....

rumah kak ayu dah buat 6 tahun lepas tahun 2005

Zul Fattah said...

ni mesti cepat biak ni.. haha..
tapi best r, ada kluarga besar.. happy family g2

diana said...

meriah nya...:)

azieazah said...

Tahniah!

Satu tradisi yang baik dan sangat dialukan. Untuk menjadi contoh kepada generasi muda pula.

Ikatan kekeluarga akan sentiasa erat dengan perjumpaan sebegini.

hanez said...

salam..selmt hari raya

Citarasa Rinduan said...

zul--
belah arwah mertua ada 14 adik beradik...
tahun nie kak ada dslr.. tu yang ambil gambar besar...kalau tak, guna kamera biasa2

diana--
meriah kan?
penat tapi berbaloi2..

azieazah--
terima kasih kak, terharunya dengan kata2 kamu...
i love u..
ayu pun mendoakan sessi perjumpaan ini berjalan hingga keberapa pun generasi arwah HAJI ABU..
trade mark makanan kami adalah SATE.. resepi turun temurun..

hanez--
wsalam..
selamat hari raya untuk kamu jua...
terima kasih berkunjung ke blog citarasa rinduan

insan_marhaen said...

Best ya. Kat kampung IM, ada 2-3 rumah yang membuat himounan keluarga begini.

Penuh ruang laman dengan khemah dan kereta..

Citarasa Rinduan said...

IM--
memang kami nantikan saat bersama2...
kalau tak ada khemah mmg tak muat generasi kami disatukan..

seronok sangat2.

CT said...

wow! seronoknya...meriah!