CITARASA RINDUAN

Tuesday, September 6, 2011

Bila dah lama tak masak....

Ambil masa sekejap syer cerita dengan kalian.
Ginilah bila dah lama tak memasak.. . Rasanya hampir 2minggu cuti masak makanan jualan di CITARASA RINDUAN, bila menghadap 50 ketul ikan asam pedas, 30 ketul ayam masak kari, belum lagi 4 jenis sayuran, lauk2 tambahan, ku dah rasa kekok pegang periuk belanga…
Hahahha.. walhal tiap2 hari masak, serius!!! bila pegang pekakas kat kedai jadi lain macam.. gabra pun ada….hehehhehe
***************
Contohnya, macam tadi, bila masak sayuran aku hampir lupa nak bubuh udang kering.. (kalau kat rumah aku guna perencah daging ayam bahagian dada untuk family)..
Belum lagi buat kuah sop ayam dan sop2 yang 3 jenis yang lain.. hampir2 lupa nak bubuh pati ayam… mujurlah bila rasa, tekak dah katakan TAK SEDAP.. hheheheheh,.
PS: Kalau aku lupa, jawapnya pasti kuah sop aku cair macam kuah sop untuk en zalie….

21 ulasan:

kakcik said...

Tu baru 2 minggu tu Ayu... kalau 2 bulan? :)

Citarasa Rinduan said...

kakcik...
kalau 2 bulan.. ayu dah lupa nak potong sayur agaknya.. hahhahah

NadiRah said...

hihihihih...nebes2 je ase ye kak???

nyanyisunyi said...

masak utk jual kena betul2 kena gayanya kan ayu..kalau tak mau pelanggan lari..tk pe amik masa sikit jap lagi ok lah tu..

missbby said...

biasalah ayu..lama tak masak kan..sama jelah ngan kita ni..tapi pagi tadi boleh pulak masak nasi lemak..hehe

Citarasa Rinduan said...

nad--
macam nak masak utk tetamu VIp rasanya.. hehehe

kak ida--
tapikan kak.. selalu ayu ginilah.. kalau dah start balik. berpuasa pun ayu boleh masak pelbagai menu..
walau tanpa rasa setiap masakkan...
heheheh

miss--
kalau masak sikit2 utk rumah no problem.. ni nak masak sekawah lauk pauk..
hahahhaha.. semua jadi lupa...hehehe

cinnamon.com said...

biasa msk byk kut..

Citarasa Rinduan said...

cinnamon.com
hehehhe,. esok minta2 okey..

Papa Mifz said...

walaupun biasa masak memasak nih tapi masih nerves yer...hmmm...mcm mano la org yg x biaso masak lg la nerves tahap dewo...haha

azieazah said...

Lama-lama nanti ok lah balik tu. Hehehe kesian, ada jugak perasaan gementar tu eh?

Arizakiah said...

Tukang masak pro pun gabra jugak ke???

Akak pulak selalu lupa nak sedia breakfast sebab dah terbiasa dgn rutin bulan puasa.

Sis-Lin said...

Nanti kita nak dtg beraya kat CR aje la ek..heheheheh

diana said...

hehheheh..
padahal tinggal dapur sekejap je tu..
boleh kekok jugak eik..
hehehhe

CT said...

Bila nak jumpa raya ni...alahai rindunya :0

Off topic...cantik header dan sebagainya..buat dgn sapa? :)

Areef Ibn Naim said...

salam,

mantain kak... klu sy lak, lama cuti sekolah, nak pegang pen menggigil2, hehehehe...

eiela said...

huhu selamat bertugas kak, hehe.

insan_marhaen said...

2 minggu kira lama juga. IM kekadang semalam buat hari ini boleh lupa. banyak makan kari kepala ikan agaknya!

cik pulau said...

akak dah lama tak masak..
sy lak.. tak pernah nak masak..hahaha

Gen2Merah said...

kalau saya tahu makan dan makan je.. ehehehe...

salam raya buat kak ayu dan abg zali.. smoga berbahagia di lebaran ini..

Amy Syaquena said...

Baru tinggal dua minggu kak dah kekok kalau tinggal dua bulan entah macam mane la hehe..

eelobor said...

aku yakin dengan tukang masak serba boleh nih.....