CITARASA RINDUAN

Wednesday, September 7, 2011

Apakah yang bakal kita tinggalkan??

Hampir 5 bulan pemergian arwah ke rahmatullah..
Kadangakala pemergiannya seperti tak terasa, bila ku dikedai.. seolah2 arwah di rumah. Apabila dirumah baru ku sedar yang arwah tetap pergi meninggalkan selamanya..
Kerinduan terhadap arwah memang benar2 terasa.. semua yang pernah kehilangan orang yang tersayang, lagilah yang sentiasa berada di hadapan mata memang terasa akan pemergiannya.. walahemah haiwan kesayangan sekalipun.. kan????
Lagilah pelangganku sentiasa mengelarkan kedai CITARASA RINDUAN dengan nama kedai makan HAMIS,.. (sempena nama arwah).. hinggakan bila arwah tiada gelaran nama ini masih dibibir pelanggan setia…
Walau berulang kali arwah pernah kata.. kedai ini namanya citarasa rinduan.. tetap sahabat arwah katakan.. nama kedai ini dengan namanya… begitu akrabnya arwah dengan penduduk setempat.. begitu berkesannya kedai citarasa rinduan dengan nama Arwah..
Y a Allah.. semoga arwah tenang disana.. kerana kami rela pemergiannya…
Al Fatihah atas allahyarham……
PS: harimau mati meninggalkan belang.. manusia mati meninggalkan nama…sekiranya kita dijemput kesana.. apalah yang bakal kita tinggalkan???

24 ulasan:

AdyBudika said...

al fatihah buat arwah

Gee® said...

cinta sejati... al fatihah...

Citarasa Rinduan said...

adybudika--
amin....

kak Gee--
terima kasih

CT said...

al fatihah...

http://batulesung.blogspot.com

Citarasa Rinduan said...

kak ct--
terima kasih kak.............

eelobor said...

Insya Allah....jika berkesempatan suatu hari nanti akan singgah gak ke CR

Citarasa Rinduan said...

eelobor--
terima kasih.....kami sedia menerima kedatangan kalian..

azam said...

al-fatihah....

tinggal kenangan dan ingatan
jangan lupa sedekah dan doa dari anak² ....itu sahaja

Fatin Mraz said...

allah lebih menyayanginya..
semoga tabah utk hari2 mendatang tanpanya..

cinnamon.com said...

semoga tabah menghadapi hari2 yg penuh pancarobanya...Allah lebih menyayanginya..bila rindu sedekahkan Al-Fatihah.

Gen2Merah said...

al-fatihah buat mereka yang telah pergi meninggalkan kita.. saya pun rindu dengan arwah ayah... kenangan yang sukar utk d lupakan

Queenie said...

alfatihah utk arwah...
kita pun entah bebila akan ke sana jua....

wahida said...

sabar ye ayu...
sedekahkan fatihah byk2 ye...

alinac lover said...

rindu sgt kan pada org yg kita syg T__T

anyss said...

Assalamualaikum,
Alfatihah, moga2 dia ditempatkan bersama para kekasih di sana.


Selamat menyambut aidilfitri, maaf zahir batin. Entah bila lah nak singgah makan di sini...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Ayu...Memang elok kita mengingati mati supaya kita tak terus leka dgn duniawi. Sbg blogger, marilah kita ambik peluang ini dgn menyalurkan ilmu2 bermanfaat pd manusia sejagat supaya apa yg kita sampaikan berkesinambungan hingga ke liang lahad. Insyaallah.

Daddy Ziyyad said...

Al Fatihah..

Ayu tau tak macam mana boleh dapat idea nak namakan kedai ni Citarasa Rinduan?

insan_marhaen said...

Tanda kasih kepada Allahyarham kita dianjurkan supaya menziarahi dan membantu adik beradik dan sahabat-sahabatnya yang terdekat.

NadiRah said...

al-fatihah..

Bigdaddyz said...

kenangan ....dan al fatiha.

ibuintan said...

alfatihah buat arwah

memang ada masanya kita sangat2 merindui pada yg telah pergi...

jeBateja said...

saya nanti kak....mati meninggalkan kemaskulinan.....err...jgn percaya....

missbby said...

alfatihah untuk arwah..sama je kak..arwah ayah mertua saya pergi 4 hari sebelum syawal hari tu..

ibundo said...

alfatihah buat arwah. Baguslah kalau kita tidak melupakan yang telah pergi. pasti kita sedekahkah sesuatu padanya bila teringat begitu.
selamat hari raya pada ayu dan keluarga