CITARASA RINDUAN

Friday, August 20, 2010

PERHATIAN-DIET IKUT RASULLULAH-

Assalamalaikum..

salam jumaat para sahabat, ku doakan kalian dalam situasi yang bertenaga, mana yang rasa kurang selesa tu, pergi luar opis sat eik..tarik nafas, hembus perlahan-lahan...ulang 3 kali...kalau yang duk kat umah tu, suri umah macam aku nie..pi lah ke luar umah sat,pi ke halaman rumah buat senaman ringan yang kucadangkan..Insyallah, pasti bertenaga semula,,,, semoga kalian sentiasa bahagia selalu dan sejahtera dikelilingi orang yang anda sayangi

Tengahari nie pi lah ronda-ronda blog para sahabat, terpandang blog comel loteh nie...pemiliknya HAWA, ku gelarnya awe.....happy good looking, sentiasa rajin singgah ke blogku....

Entry beliau sangat menarik, berkenaan PEMAKANAN,

untuk korang aku syer sedikit ilmu, selainnya korang boleh singgah ke blog awe sendiri:-

Jangan makan Susu bersama Daging
Jangan makan Daging bersama Ikan
Jangan makan Ikan bersama Susu
Jangan makan Ayam bersama Susu
Jangan makan Ikan bersama Telur
Jangan makan Ikan bersama Daun Salad
Jangan makan Susu bersama Cuka
Jangan makan Makanan Laut bersama Makanan Darat = ikan vs ayam
Jangan makan Buah bersama Susu :- cth = cocktail

Baguskan info awe nie...

apa lagi jom reramai usya blog awe KLIK SINI



14 ulasan:

Wanita Mutalib said...

ayu... :)

sihat tak???

ala, kiter selalu makan campur2 gitu, tak baik rupenyer..

thanks ayu :)

Nur Hawa Mohd Zin said...

tq kak..amalkan sama2

EiJa ZaQuaN said...

adusss..selalunya makan main campur jerk..semoga dpt la kita mengamalkannya..

kella said...

haah betul tu..
memang sekarang ni sebolehnya akan cuba atasi makan mknn campur camni.. tapi sekali sekala tewas juga.. tu yang menu kita masak selalunya kalau ayam/daging..takkan ada ikan/sotong sekali..

hihi..

thansk untuk reminder ini! :D

Black_roses92 said...

sesungguhnya, apa yang dibawa oleh Rasulullah adalah yang terbaik.. ;D

Nur Hawa Mohd Zin said...

akak ada add awe kt fb ye? nanti awe approve sebab ofis block fb

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

eita:

alhamdullilah, kita sihat, tekak nie aje buat hal...

en zalie dah boleh berjalan dengan mengunakan tongkat..alhamdullilah, ambil masa sedikit

TQ sudi singgah teratak kita

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

awe

tq sharingkan info nie, yang lain-lain maklumat ttg diet ini, sila ke blog awe sendiri

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

kella,

sama-sama sayang

adeh, kita pun sama...adoi,,,

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

roses, salam ramadhan

sesungguhnya, amalan ini wajib dilakukan oleh kita...ambil masa sedikit, insyallah..pasti kita dapat lakukan..amin

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

awe: sis jumpa kamu di blog..so apa lagi cepat2 sis add..heheeh

tq approve kan....miss u

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

eija

insyallah, selagi kita tuntut ilmu...kita pasti berjumpa segala yang baik-baik dan yang membawa kepada kebaikan

akhirnya dapat info lagi..

insyallah, ayu pasti kita boleh lakukan..amin

Nur Hawa Mohd Zin said...

heheh..keep in touch kak

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

tq sayang