CITARASA RINDUAN

Sunday, August 29, 2010

PROJEK DENGAN KAK LONG


Assalamualaikum, salam ramadhan yang ke 19, 2 hari aku tak blogging, sibuk buat persiapan raya, sental sana sini, gantung sana sini…sampai badan lenguh kanan kiri..tu yang terbongkang atas tilam tak sedor diri ko……adeh…..

Semalam keluargaku dikunjungi oleh abang longku sekeluarga, tujuan asalnya dia nak melawat en Zalie, oleh kerana dah lama tak bersua, aku masakkan makanan kegemaran mereka, mee bangung, nasi ambeng, pau sambal dan ayam goreng berempah….air aku buat cincau 2 jag, sirap 1 jam dan teh O 2 jag.

Macam sotong kurita dibuatnya, nasib tangan ada 2 ko..., dussss...dassss......eik....lagilah si cilik Umai membantu menambahkan kesibukkan di dapur. Ingatkan diorang datang dengan tangan kosong…..rupanya mee rebus setulang, kuih muih sampai tak muat meja….

Seronok saat mereka datang berbuka bersama-sama….terharu kerana sepanjang berpuasa inilah kali pertama kami dapat berbuka dengan ahli keluarga aku…namun,belum lagi ada kesempatan nak berbuka dengan kedua ibubapaku…Insyallah, aku dah minta izin dengan en zalie, 7 hari sebelum syawal, aku nak pulang ke kampong dalam 2,3 hari..insyallah…

Bercerita tentang abang iparku dan keluarganya…terima kasih kerana membuatkan satu hari dirumahku diisi dengan gelak tawa,terubat jua rindu dengan mereka,lagilah dapat bersama-sama menuju ke rumah mak Ngah di Felda Tiram untuk mengziarahi sepupu kami yang sedang melawaN penyakit kansel hatinya…, ku doakan kak long segera sembuh,,,,,amin. Apabila berjauhan bila berkumpul bersama …indahnya saat itu. Terima kasih sekali lagi…

Ditambah dengan kehadiran jiran dikampung iaitu Kak Nor, suaminya, Jamaliah, Yana serta anak-anak mereka..seperti berada di dalam suasana lebaran….Untuk Kak Nor, sedang sarat mengandung pada 3 .10.2010….ku doakan agar selamat melahirkan baby dengan selamat. Amin…

PS: hikmah bersabar…….

1 ulasan:

AYU said...

Ayu, kak jun ader kat johor ke? di da balik cuti raya ke? kirim salam kat dia.