CITARASA RINDUAN

Tuesday, August 31, 2010

PENGALAMAN AKU BAYAR ZAKAT....

(PIC FROM GOOGLE TQ..)

Pagi tadi sebelum menguruskan kedai, sempatlah singgah ke masjid…menunaikan rukun islam yang ke 4,…mulanya aku tak tahu pun yang isteri pun boleh membayar zakat,,,namun perlulah atas wang simpanan si suaminya sendiri.

Gabra gak bila nak masuk ke masjid…maklumlah ramai sungguh kaum berlainan jantina di situ….buat muka control ayu pun tak leh gak, sebab nama aku dah ayu…so…..buat muka tak ada jiwa…lalu dihadapan pakcik dan atok-atok dengan tata tertib gitu…heheheheeh

Disebabkan aku wanita…………………….pak imam bagi aku kerusi,,.peeh layanan terbaik tu….dapat cepat menunaikan bayaran zakat fitrah dengan segera..pakcik yang dah berjam menunggu pun tak ler marah bila aku didahulukan….

Terima kasih kepada pak imam f sungai sayong….(pssst..nasib semalam aku dah terserempak pak imam di kedai, terus tanyakan samada bolehkan si isteri yang tolong bayarkan zakat fitrah sekiranya si suami keuzuran?….., jawapannya………….boleh…….kan senang gitu..)

Nak tahu berapa bayaran RM sekepala?....murah jer hanya RM7.50…..alhamdullilah, zakat dah bayar…dok tunggu buat kuih raya jer………….yahoo…dah tak sabor nak raya nie…..

PS: ginilah rupa bila semuanya dah jadi yang pertama atas diriku…………

5 ulasan:

sepaku said...

ko da bayar ek zakat ayu. Huhu aku lum bayar lagi tgh sengkek gile skang.

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

dah pagi tadi...kt masjid

ko tggu entry aku esok ttg sepaku dan citarasa rinduan...

azieazah said...

RM7.50 yer Johor. Kita di Selangor ni RM7.00


Benar, bila keadaan sebegini, isteri mengambil alih segala urusan. Harus tabah dan cekal.
Hari ini hari dia, esok esok mana tahu hari kita pula.
Waktu itu, dia pasti akan menjaga, atau anak-anak akan mengenang susah payah kita hari ini.

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

sis azie....

memanglah kan, selalu dia yang jaga kita...dr segi apa2 urusan walaupun kebajikan..


skrg...baru tahu kepayahan mereka...

syukur ayu punya sahabat seperti sis...terima kasih selalu memberi nasihat danh galakkan

anyss said...

Salam,
First time singgah ;) Selamat berpuasa dan sambut hari raya.

Saya dah biasa bayar sendiri fitrah. Sekarang ni mudah sangat, kat mana-mana pun boleh jumpa kaunter zakat.