Photobucket Photobucket

CITARASA RINDUAN

Friday, August 6, 2010

26 HARI BERLALU..EIK HAMPIR SEBULAN LAH.....

Sekejap sahaja masa berlalu, aku tinggal di hospital seperti makan angin atau berbulan madu disini…..(alasan baik punya…lalallalal) sekitarku hanya berjirankan pesakit yang acapkali bertukar-tukar rupa, ward 7A, ward lelaki yang khusus untuk pesakit perubatan (medical)

Aku sudah pandai menyesuaikan diri dengan keadaan disini, disini aku kenal dengan pelbagai manusia, agama dan keturunan.

Bukan hanya pesakit terdiri dari warga Malaysia sahaja namun ada dari Negara Pakistan, China, India, Nepal, Burma dan pelbagai manusia yang mencari rezeki di Malaysia tetapi mempunyai masalah kesihatan.

Adakala kuperhatian doctor mempunyai masalah berkomunikasi dengan pesakit, sekiranya pesakit memahami bahasa Inglish ianya sesenang ABC, namun sekiranya pasakit hanya pandai bertutur bahasa mereka sahaja, semestinya ianya sesuatu yang sukar untuk berkomunikasi.

Pengalaman dihospital merupakan suatu pengalaman yang amat bermakna bagiku..selain kenal ragam dan karenah pesakit yang pelbagai rupa.

PS : awatlah aku menolak tawaran belajar dengan kerajaan dalam jurusan Kejururawatan Xray dan Farmasi sekitar tahun 90an dahulu…tapi, aku memang tak layak..kerana masalahku aku mabuk darah,,,,,,,hahahhahahah

5 ulasan:

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe pun mabuk darah kan...
hubby akak bile blh kuar kak?
kira berpuasa di hospital lah ni ye
tabah kak ye

azian said...

kak ayu...
besar pahala akak jaga hubby...
semoga sy pun akan kuat semangat mcm akak jugak...

kella said...

pejam celik je kan kak ayu? dah dekat sebulan..

setiap perkara baik pasti akan dibalas baik juga dari Tuhan..

Sorry lama tak jengok sis..
harap sihat slalu..

:)

Anonymous said...

Salam Ramadhan
Selamat menjalani ibadah puasa & semoga suami segera sembuh...

Chilabaey's Spot 2 said...

Salam Ayu.... Selamat Menyambut Bulan Ramadhan.... Semoga apa yang kita lakukan di dalam bulan ini dapat keberkatan dan pahala.... Puasa jangan tak puasa yer... Hehehehe... :)