CITARASA RINDUAN

Friday, October 7, 2011

Suntikan Typhoid untuk pekerja baruku..

Assalamualaikum, salam penghulu pagi buat sahabatku semua..semoga urusan kita sentiasa diberkati olehnya Amin..

Semalam aku betul2 sibuk… bila berhadapan dengan kerenah pekerjaku.. sakit kepala mendatang, bila kita tegur pakai apron, pakai topi (bagi pekerja lelaki).. kuss semangat.. sukarnya nak lentur budak lelaki….Bila aku bertegas, digelakkan pula.. maklumlah aku nie sukar nak marah2…..

Kalau pekerja wanita senang, bila kita kasi apron, depa terus pakai… kasi kasut.. terus automatik sarung di kaki…. (orang perempuan memang best kan... statment apakah ini??? hahhahahah)

Hari ini, aku perlu menghantar 2 pekerja yang baru ku ambil semalam ke kementerian kesihatan untuk suntikan Typhoid, insyallah.. ada masa ku terangkan pada kalian apa pentingnya suntikan typhoid buat pekerja kedai makan…..

PS: rasanya ramai yang dah tahu kan?



Selingan~~blogger Zul Fatah buat aku terharu..!!! thanks sebab review blog kak Ayu..

19 ulasan:

Sunah Sakura said...

untuk ape ye suntikan tu?

Fatin Mraz said...

naper lah yg susah sgt deme nak pakai apron tuh..kan ke bagus.. bersih juge baju sendiri kan.. tak kang abis kene macam-macam..kat dapur tuh..

Niena Pengembara Ilahi said...

dlu nina pnah tlg makcik kt bazar, smua kna amik sntikan tu, nina x sbb brapa hari je pn :D

Fara said...

Lelaki Ayu, diorang selalu rasa dioranglah yg terhebat.Sbb tu klu perempuan tegur pun, diorang pandang enteng sbb diorang rs diorang tulah yg paling bagus. Walhal, kuli je pun.

Tolonglah dgr ckp majikan yg bayar gaji ko tetiap bulan.

QueeN TerataI said...

Salam perkenalan... singgah dari blod Zul Fattah... Wah... ada kedai makan sendiri yer... bestnyer... :) semoga berjaya.. Apa2 pun dalam segala hal yg kita lakukan.. kesabaran mmg penting.. InsyaAllah akan ada balasan yang baik disebalik kesabaran kita dari Allah SWT..

Lelaki Ini said...

dulu sy keje kat sushi king pun kena suntikan tersebut!

AIEN NOT ALIEN said...

dulu tolong pak cik meniaga dekat bazar ramadhan...kena suntikan...

beberapa hari terdemam...huhu.. efek suntikan ke atau memang nak demam...tak tahu la... :)

bujal X said...

time saya dulu sekali suntik tahan sampai 4 tahun.sekarang masih sama kah?

Kakzakie said...

Utk kebaikan restoran ayu kena buat yg terbaik. Kalau tak jalan juga suruh En. Zalie tolong tegurkan...

oli-go said...

salam kenal kak ayu..saba na..insyaallah berkat kesabaran kak ayu tu mesti ada hikmah yang tersembunyi..

Isteri Encek Bard said...

Insya Allah ti klu sue blik kluang nak singgah kedai akak lah

Izan Ishak said...

macam2 ragam pekerja ni kan ayu. mmg gitulah selalunya kalau dpt pekerja lelaki.

Maya Mayana said...

lelaki dgn bos pompuan lain sikit...

oo nk tahu juga kepntgn suntikan itu :)

ibuintan said...

selamat pagi Ayu... moga tak pening pala lagi ye..


bukan ke pakai apron dan topi tu sebahagian etika kerja yg baik... Ayu kena puji lebih2 bila mereka dah pakai nanti


kena tegas jugak tu Ayu

cinnamon.com said...

salam,majikan yg perihatin..nice:)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salah satu syarat bekerja di restran adalah dgn memakai kasut.betul kan kak?

Aku Ibu Muda said...

suntikan yg wajib diambil oleh pekerja2 kedai makan kan kak ayu

mak dulu meniaga kuih, pon ambil suntikan tu :)

Rex Fahri said...

di sini ada senarai untuk ambil kursus dan suntikan typhoid http://www.kursuspengendalianmakanan.com

shafix fairus said...

Kalau kerja part time kt restoran kena juga ke suntikan tu??